BlackBox 3City to spotkania z larpami w Trójmieście. Spotykamy się w wybrane sobotnie lub niedzielne wieczory, aby razem grać w larpy.
Nie wiesz, co to jest larp? Tutaj dowiesz się więcej. Wciąż czujesz niedosyt? Napisz do nas, wszystko wyjaśnimy, pomożesz też zbudować nam zakładkę FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań. Już wiesz? Chcesz spróbować? Świetnie!
Zapraszamy na BlackBox 3City! Zerknij do zakładki Gdzie, Kiedy, Za Ile, aby dowiedzieć się kiedy odbywa się najbliższe spotkanie.
Spotkania składają się z dwóch części.
Rozgrzewamy się…
To krótki, półgodzinny wstęp dla wszystkich, którzy z larpami stykają się po raz pierwszy. Kilka słów o tym, co to za forma rozrywki, jak w nią grać i dlaczego warto spróbować.
… I gramy!
Na każdym spotkaniu staramy się prezentować dwie gry.
Pierwszy scenariusz to gra należąca do pochodzącego ze Skandynawii gatunku zwanego jeepformem*. Jego cechą charakterystyczną jest obecność widowni, która może (ale nie musi) wchodzić w interakcje z graczami. Najlepszy wybór dla początkujących, którzy nie wiedzą jeszcze, czy larpowanie to zabawa dla nich.
Uczestnictwo w jeepformie jest darmowe.
Wszystkie nasze wydarzenia przeznaczone są dla osób pełnoletnich.
___
* O jeepformach więcej możesz dowiedzieć się na tej stronie: jeepen.org
Drugi scenariusz to klasyczny chamber larp, w którym każdy z graczy otrzymuje indywidualną kartę postaci. Taka gra trwa około 3 do 4 godzin, a jej akcja zazwyczaj toczy się w jednym pomieszczeniu (stąd angielska nazwa gatunku, od chamber — komnata). Czasem będziemy prosili uczestników o przygotowanie prostego stroju, adekwatnego do czasu i miejsca, w którym osadzona jest fabuła. Gra wymaga większego zaangażowania niż jeepform, ale oferuje znacznie więcej przeżyć i głębszą immersję (czyli “wniknięcie” w jej świat).
Uczestnictwo w larpie kosztuje od 20 do 80zł.
Liczba miejsc jest ograniczona, więc jeśli chcesz mieć pewność, że zagrasz, wypełnij aktualny formularz zapisowy, który znajdziesz przy opisie każdej z gier.
O nas
Prowadzący larpy w projekcie BlackBox 3City to mistrzowie gry (tak elegancko nazywa się nasza rola), mający wieloletnie, różnorodne i bogate doświadczenie. W kolejności alfabetycznej:
Jakub Brzeźnicki
Larpowiec nałogowiec. Lubi eksperymentować w larpach łącząc nie do końca kompatybilne części w zgrabną całość. Wolny elektron, a także comic relief całego składu orgowskiego.
Piotr Budzisz
Kaszub z Pucka, potomek łowców fok, na co dzień zajmujący się fizyką. Ścisły umysł pozwolił mu przez ostatnie kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon. Hobbystycznie zajmuje się prowadzeniem (około)fantastycznych stron internetowych, ostatnio – BlackBox 3City.
Ksenia Golińska
Twórczyni onirycznych larpów, bo jej imienia nie da się wypowiedzieć bez słowa „sen”. Laureatka konkursu Carbon 2023. W wolnym czasie lepi z gliny, robi na drutach, zajmuje się kulturą i językami wschodu oraz popija dobrej jakości herbatkę.
Ignacy Kitlowski
Twórca i organizator larpowy, przed wyruszeniem na Pomorze związany z Wrocławiem. Studiuje prawo na Uniwersytecie Gdańskim. Pisze opowiadania, wiersze oraz scenariusze larpowe, a w wolnych chwilach chodzi na slamy poetyckie i zwiedza świat. Prywatnie koneser herbaty i kawy speciality
Krystian Kujawski
Wychowawca harcerski, dobrze czujący się w projektowaniu i prowadzeniu gier terenowych i miejskich. Jest fanem klimatów postapokaliptycznych: na OT nie ma ludzi którzy by nie słyszeli o “Zombim”.
Paulina Michałowska
Geek, gamedec, foodie. Zawodowo związana z branżą gier planszowych. W wolnych chwilach zwiedza fikcyjne światy z ręcznikiem na ramieniu. Gdyby mogła, byłaby Jedi.
Piotr Milewski
urodzony w 1977 roku w Gdyni. Zamieszkały: tamże. Zawód wykonywany: specjalista R&D i gamifikacji. Napisane larpy: jakieś 3 tuziny. Rozegranych larpów od 1993 roku: N/A. Trzykrotny zdobywca nagrody Złota Maska, członek Jury konkursów larpowych Złota Brama 2008 i Larpy Najwyższych Lotów 2013 i 2014. Współtwórca i główny organizator Festiwalu Larpowego Hardkon w latach 2007–2014.
Byli z nami:
Robert Klawikowski
Gdynianin z krwi, kości i zamiłowania; z wykształcenia inżynier mechanik unikający liczb poza pracą. Niespełniony aktor, który uważa, że podstawą udanej zabawy jest dobry warsztat. Team Słowacki — Mickiewicz to leszcz!
Jakub Krassowski
gdańszczanin, który pół życia spędził na wygnaniu w Warszawie. Z wykształcenia trener rozwoju osobistego. Pracuje w sprzedaży. Rozpoczął larpowanie w roku 1999. Związany po trosze z ruchem rycerskim i amatorską sceną muzyczną, trenował drużynę Krawego Kamienia (larpowe rugby) na Orkonie oraz prowadził larpową karczmę na jednej z Fantazjad. W projekcie BlackBox 3City skoncentrowany na adaptacji i prowadzeniu scenariuszy napisanych przez zdolniejszych od niego.
Karol Orłowski
Rocznik 98. Przygodę z grami fabularnymi zaczął w wieku 12 lat. Wychowany na drugiej edycji Warhammera. Pierwszy raz z larpem spotkał się w 2012 roku. Z wykształcenia skandynawista. Entuzjasta wielu rzeczy, znawca niewielu. Gdyby mógł, to żyłby w Khorinis.
Piotr “Pirat” Panecki
Fantasta z rocznika ’90. Torunianin, jeden z dwóch ojców Stowarzyszenia Miłośników Gier i Fantastyki Thorn, odpowiedzialnego za organizację Coperniconu. Współtwórca cyklicznego larpu “Shadows of Poland”, wieloletni wychowawca na Twierdzy Fantastyki, gdzie zarażał pasją do tworzenia i grania w gry fabularne młode pokolenia fantastów.
Ida Pawłowicz
przyjechała z Wrocławia, gdzie w stowarzyszeniu AR Argos pracowała m.in. nad larpami z serii Geas. Ostatnio zajmowała się logistyką College of Wizardry na Zamku Czocha. W wolnym czasie pomaga również na planach filmowych (Conan the Cimmerian – short movie,Real Life Raid). Odpowiadać będzie za logistykę naszego projektu.
Dorota Kalina Trojanowska
tłumaczka, głównie anglistka. Związana z lubelskim Grimuarem, blokiem larpowym na Festiwalu Fantastyki Falkon oraz Konferencją Larpową. Ma na koncie zarówno maleńkie gry, jak i duże projekty – współautorka m.in. gier głównych Hardkonu 13 (Koszmarne Gąszczu Kołysanki) i Hardkonu Z (Bóg, który się pomylił). W wolnych chwilach pochłania książki i tłumaczy scenariusze larpowe z mniej lub bardziej dziwnych języków.
Karolina Żerańska
chętnie chwali się tym, że była na wszystkich Hardkonach i DeHach, czyli jest całkowicie uzależniona od tej imprezy, tych ludzi i tego miejsca. W swoim życiu napisała kilka larpów, w tym współtworzyła dwie Gry Główne: “Zachód: Przebudzenie Opowieści” oraz “My, ludzie i potwory “. Współpracowała z organizatorami Koli 2014, Hardkonu 2014, Trójmiejskiego Dnia Fantastyki 2015.
Współpraca
Korzystając z okazji chcielibyśmy wymienić osoby, którym jesteśmy wdzięczni za udzielane nam wsparcie i współpracę.
Aleksander Domański
rocznik 77, od zawsze Pruszczanin. Pstrykador-amator już od 10 lat. Wielbiciel bardzo wczesnego światła i rześkiej pogody. A także Żuław, Bałtyku i dobrej herbaty. Fotograf, który od 5 lat tworzy fantastyczną dokumentację zdjęciową naszych gier. Dziękujemy!
Nasze podziękowania należą się również:
- Bartoszowi Szczepińskiemu, który podzielił się z nami swoimi fotografiami Przystanku Alaska;
- Agnieszce Piwnickiej, która do roli gracza i prowadzącego dodała nową klasę postaci: larpowy fotograf. Dzięki za dokumentację “Blue Atlantis”, przychodź z aparatem częściej!
Budowa nowej strony projektu była możliwa dzięki wsparciu naszej organizacji przez