Uszanowanko Konwentowicze!
Summer Week 2021 tuż-tuż, więc chcielibyśmy przedstawić Wam nowy, testowy system zapisów na tegoroczne punkty programu. Wraz ze wzrostem liczby uczestników i uczestniczek festiwalu zaobserwowaliśmy, że system kolejkowy nie do końca się sprawdza i nie gwarantuje w większości Waszej satysfakcji.
Dotychczasowy system:
- listy zapisów umieszczane są dzień przed grą o godzinie 9 rano;
- uczestnicy i uczestniczki festiwalu mogą dowolnie wcześnie ustawić się w kolejce do zapisów;
- każdy może zapisać się na jeden larp;
- po zapisaniu się na larp można wrócić na koniec kolejki i, jeśli są jeszcze miejsca, zapisać się na kolejną grę.
Ten system działał dobrze, ale z czasem zaczął się degenerować. Kolejka ustawiająca się o 6 rano to nie jest coś, na co chcemy Was ponownie skazywać. Dlatego w tym roku postanowiliśmy pogłówkować i opracować nowy system, który ma opierać się na sprawiedliwości i równych warunkach dla wszystkich uczestników.
Na czym nam zależy?
- chcemy, żeby każdy mógł w trakcie konwentu zdecydować, w co chce zagrać;
- chcemy, żeby każdy miał szansę zagrać w larpie, na którym mu zależy;
- nie chcemy sprzedawać biletów na konkretne gry;
- nie chcemy, żebyście musieli zrywać się z łóżka w środku nocy, by ustawiać się w kolejce;
- nie chcemy systemu, w którym konwentowicz zarejestrowany na imprezę późno (np. tydzień przed festiwalem) ma mniejsze szanse dostać się na grę niż taki, który rejestrował się dużo wcześniej.
Praktyka pokazuje, że większość sprawiedliwych systemów prawnych jest skomplikowana. Aby łatwiej było się Wam w tym wszystkim połapać, przygotowujemy dla Was specjalną wersję z piktogramami. Z racji, że jest to system testowy, bardzo prosimy Was o wyrozumiałość oraz pomoc w jego udoskonalaniu. Piszcie do nas, jeśli macie pomysły na usprawnienia.
Jednocześnie, mając na względzie Wasz komfort, zastrzegamy sobie możliwość wprowadzania poprawek do systemu już w trakcie trwania konwentu. O takich sytuacjach będziecie informowani na bieżąco.
System zapisów na gry podczas Summer Week 2021
Bilety
Na festiwalu pojawią się bilety. Są ich cztery rodzaje. Ułożone są hierarchicznie i decydują o pierwszeństwie zapisów na konkretną grę. Wszystkie bilety są imienne.
Bilet diamentowy: 10szt.
Po dwa bilety diamentowe otrzymuje piątka organizatorów konwentu. Każde z nas chce zagrać w jedną, może dwie gry razem z Wami. Bilety diamentowe upoważnią nas do zajęcia miejsc na punkty programu szybciej niż pozostałe. Na każdy punkt programu może przypaść maksymalnie jeden bilet diamentowy. Bilety są jednorazowe.
Bilet szafirowy: 90 szt.
Chcielibyśmy wynagrodzić uczestników konwentu, którzy pomagają nam tworzyć Summer Week. Dlatego wręczymy Mistrzom Gry po jednym bilecie szafirowym za każdy zgłoszony punkt programu.
Dodatkowo, z racji rosnącej liczby uczestników konwentu, chcielibyśmy w przyszłych latach bardziej promować gry dla większej liczby uczestników. Zdecydowaliśmy wręczyć po jednym, dodatkowym, szafirowym bilecie za każdą z tych gier, która angażuje przynajmniej dwudziestu graczy (wyłączając publiczność).
W tym roku jest to 36 biletów za 36 punktów programu oraz 9 biletów za gry 20+.
Jak wiecie, w naszym BlackBoxowym zespole uważamy, że równie ważną rolę co Prowadzący/a pełni tez Producent/ka gry. Dlatego podczas Summer Week otrzymają oni od nas szafirowe bilety na tych samych zasadach, co osoby prowadzące larpy.
Bilet rubinowy — 80szt.
Po jednym rubinowym bilecie otrzyma każdy uczestnik i uczestniczka konwentu, aby mieć szansę zagrać w upragnioną grę. Bilety są jednorazowe.
Bilety ametystowe — 80szt.
Po jednym ametystowym bilecie otrzyma każdy uczestnik i uczestniczka konwentu, aby zapisać się w klasyczny sposób: stojąc w kolejce. Bilety te są wielorazowe. Zwracamy je po każdej rundzie zapisów / losowaniu.
System Zapisów
Zapisy na dany dzień odbywają się dzień wcześniej w godzinach 15.00–16.00 (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy zapisy otworzymy dwukrotnie. W godzinach 8–9 na gry poniedziałkowe i 15–16 na gry wtorkowe). W przygotowanym miejscu znajdą się koszyczki na każdy punkt programu dnia następnego, do którego będą wrzucane IMIENNE bilety.
W godzinach 15.00–15.10 można wrzucać szafirowe bilety do koszyczków, co powoduje zapełnianie się miejsc na punkty programu. Jeżeli na daną grę będzie więcej szafirowych biletów niż wolnych miejsc, to następuje losowanie osób (w godzinach 15.10–15.20), które dostaną się na dany punkt programu. Dostanie się na listę graczy, powoduje zużycie biletu. Bilety, które nie zagwarantowały miejsca w punkcie programu i w wyniku loterii zostały niewykorzystane, wracają do właściciela, do wykorzystania na inny dzień.
W godzinach 15.20–15.30 można wrzucać rubinowe bilety do koszyczków, co powoduje zapełnianie się jeszcze pustych miejsc na punkty programu. Jeżeli na daną grę będzie więcej rubinowych biletów niż pozostałych miejsc, to następuje losowanie osób (w godzinach 15.30–15.40), zgodnie z wyżej opisanymi zasadami.
W godzinach 15.40–15.50 można wrzucać ametystowe bilety do koszyczków, co powoduje zapełnianie się jeszcze pustych miejsc na punkty programu. Jeżeli na daną grę będzie więcej ametystowych biletów niż pozostałych miejsc, to następuje losowanie osób (w godzinach 15.50–16.00), zgodnie z wyżej opisanymi zasadami, z tą różnicą, że ametystowy bilet zawsze wraca do uczestnika, aby mógł/mogła wykorzystywać go do zapisania się na kolejne gry.
Jeżeli wciąż pozostaną wolne miejsca na punkty programów, to klasycznie wywiesimy listy, poszukując chętnych graczy, którzy będą mogli się dopisać w dowolnym momencie do rozpoczęcia się gry.
Wiemy, że powyższy system będzie wymagał doszlifowania. Bardzo liczymy na waszą pomoc w jego udoskonaleniu.
Jeżeli macie pytania i wątpliwości dotyczące zapisów, nie bójcie się zapytać kogokolwiek z ekipy BB3C, bądź kierujcie pytania na oficjalny fanpage BB3C.
Ciepłe pozdrowienia,
Paulina, Krystian, Piotr, Piotrek i Robert
Autorką jedynych w swoim rodzaju grafik na bilety jest Julia Okoń. Dziękujemy! <3