System Ipsilon-B3 w szóstym okręgu jest wystarczająco daleko od Ziemi, by nie sięgały tu bezpośrednie sygnały (a tym samym media i prawa człowieka), ale na tyle blisko, żeby opłacało się robić tu interesy. Dwie korporacje Void Solutions i Allico są w trakcie sporu prawnego o własność nad systemem i prowadzą „intensywną konkurencję” co oznacza, że serce systemu pogrążone jest w korporacyjnej wojnie.
Gracze znajdują się na jednej ze stacji kosmicznych na obrzeżach systemu, większość z nich na niej pracuje. Odległość od wewnętrznych części systemu, planet i co najważniejsze niski priorytet lokalizacji, póki co chronił was przed większością walk. Przynajmniej na razie…
System RPG, w którym będziemy grać to Mothership 1e. Podczas sesji gracze wcielą się w pracowników korporacji Allico i pechowych podróżników na niewielkiej stacji komunikacyjnej Hermes. Wszystko układa się znośnie, dopóki nie dochodzi do kolizji z asteroidą.
Scenariusz jest silnie inspirowany grą Citizen Sleeper, co nadaje mu ponury, melancholijny klimat z elementami niesamowitości. Rozgrywka skupi się na interakcjach społecznych, oferując liczne dialogi i spotkania z wielowymiarowymi postaciami niezależnymi, przy niewielkiej ilości walki.
Fabuła będzie miała charakter osobisty, koncentrując się na historiach postaci graczy (stworzonych przez nich lub przygotowanych przez Mistrza Gry) oraz życiu na pokładzie stacji kosmicznej. W trakcie sesji poruszane będą takie motywy jak rodzina, status społeczny, konsekwencje wojny, głód, śmierć oraz samotność w przestrzeni kosmicznej.