Ogólne zasady gry
- Gracze podzieleni są na 2 drużyny
- Gra toczy się o zdobycie prawdziwej flagi drużyny przeciwnej, oznaczonej „OK.”. Jednak, aby nie było zbyt łatwo: kilka flag jest fałszywych, są w nich schowane „bomby”.
- Gracze w swoich ekipach podzieleni są na:
- Generał (1 na drużynę): Pokonuje wszystkich poza szpiegiem. Jest pokonywany przez szpiega.
- Pułkownik (1 na 10 osób w drużynie): Jest pokonywany przez generała. Pokonuje kapitana, sapera, szpiega.
- Kapitan: Jest pokonywany przez pułkownika i generała. Pokonuje sapera, szpiega.
- Zwiadowca (1 na drużynę): Jest pokonywany przez generała. Nikogo nie pokonuje. Pokonuje go tylko generał. Cel: Wybadać, kto jest kim w przeciwnej drużynie. Planować ataki, ostrzegać drużynę o posunięciach wroga.
- Saper: Jest pokonywany przez wojskowych. Nie pokonuje nikogo. Jest jedyną osobą nie wyłączaną z gry po wzięciu niewłaściwej flagi (bomby). Cel: łapanie flag.
- Szpieg (1 na drużynę): Jest pokonywany przez pułkownika i kapitana. Pokonuje generała. Cel: Zabić Generała
Walka
… Rozgrywana jest przez klepnięcie w plecy lub ramię. Po klepnięciu obydwie osoby ujawniają swoją “profesję”. Przegrany udaje się do swojej bazy, gdzie odzyskuje życie i wraca do gry. Wojskowi (Generał, Pułkownik, Kapitan) o tych samych stopniach, z przeciwnych drużyn pokonują się równocześnie. Obydwie postacie udają się do swoich baz. Cywile (Szpieg, Saper i Zwiadowca), przy spotkaniu z drugim graczem o tej samej profesji — grają dalej.Nietykalność
Osoby idące ze zdobytą flagą są nietykalne. Nie walczą z nikim. Muszą jak najszybciej dojść do bazy i sprawdzić czy zabrały prawdziwą flagę „OK.” czy bombę. Można to sprawdzić jedynie w bazie. Jeśli gracz wziął bombę, a nie jest saperem odpada z gry i musi poczekać do końca rundy. Życia utraconego w ten sposób nie możesz odzyskać wracając do bazy.NIE MOŻNA PRZEKAZYWAĆ FLAG MIĘDZY SOBĄ !!!