Antares to nietypowa gra. W jej trakcie samodzielnie tworzysz postać i planujesz swoją opowieść. Jak wygląda to w praktyce?
Gracze tworzą swoje postaci
W grze “Antares” gracze sami tworzą postaci przy pomocy narzędzi udostępnionych przez twórców (ankiety do tworzenia postaci ukażą się w drugim tygodniu czerwca).
Relacje między postaciami, będą zdeterminowane przez czas rewolucji i tworzone będą na warsztatach, tuż przed larpem i podczas pierwszych scen gry. Chętne osoby mogą oczywiście stworzyć postaci, które łączyła już wcześniej wspólna historia i tak się zgłosić.
Zaintrygowana? Zainteresowny? Zapraszamy do przeczytania całego MANIFESTU PROJEKTOWEGO. Tam, oprócz szczegółowo opisanego procesu tworzenia postaci, są też dostępne opisy wszystkich scen.
Jak ułożyć sobie historię?
Podczas larpu samodzielnie budujesz historię swojego Bohatera / Bohaterki. To ty decydujesz, w jakich przygodach weźmie udział, jakie wyzwania staną na jej/jego drodze i z czym będzie musiał/a się zmierzyć. OPISY SCEN znajdziesz TUTAJ, natomiast poniżej kilka propozycji “podróży bohatera/bohaterki” poprzez grę. Każda z nich jest inna i zależy od archetypu postaci, którą sobie stworzysz.
1. Buntownik bez powodu — szuka celu w życiu, gra adwokata diabła i buntuje się dla buntu:
Swipe left — Kiss&Fly — Owoc Rewolucji — Missfits — Po żniwach — Ochotnicza grupa ratunkowa — Pociąg do domu — Święto ucieczki
2. Siłaczka — preferuje pracę u podstaw, czasem traci wiarę w możliwość zmiany:
Komitet organizacyjny — Kiss&Fly — Pierwszy posiłek — Historie kuchenne — Anonimowa grupa wsparcia — Opóźnienie może ulec zmianie — AMA: Rewolucjoniści — Święto ucieczki
3. Everyman — zwykły człowiek zaplątany w Wielką Historię:
Zabawa w kotka i myszkę — Kiss&Fly — Pot i krew — I.K.E.A. — Osiedle młodych — Samopomoc sąsiedzka — Eat, meditate, love — święto ucieczki
4. I have a dream — ideolog, lider, wielki mówca, jakie znajdzie sobie miejsce po sukcesie rewolucji?
Komitet organizacyjny — Kiss&Fly — Pociąg — Missfits — Anonimowa grupa wsparcia — Pod napięciem — AMA: Rewolucjoniści — Święto ucieczki
5. Bella ciao — partyzant, zawsze w centrum akcji Heist — Kiss&Fly — Wyprawa po ogień — L4 — Po żniwach — Pociąg do domu — Ucieczka vol. 2
6. For science! — naukowiec, badaczka, osoba zaangażowana w rozwój i eksplorację nowego świata:
Cenzura — Kiss&Fly — Pot i krew — Dylemat tamy — Ekspedycja — Egzamin — Bez odbioru — Święto ucieczki
7. Ścieżka zdrowia — pielęgniarz, lekarka, opiekun, osoby, na których barkach spoczywa zdrowie i bezpieczeństwo innych:
Zabawa w kotka i myszkę — Kiss&Fly — Pot i krew — L4 — Anonimowa grupa wsparcia — Ochotnicza grupa ratunkowa — Eat, meditate, love — Święto ucieczki
8. Sztuka w służbie rewolucji — bard, artystka, działacz ślęczący nocą nad powielaczem:
Komitet organizacyjny — Kiss&Fly — Owoc Rewolucji — I.K.E.A. — Po żniwach — Kronika filmowa — Święto ucieczki
9. Handyman — praktyk, człowiek, co się ciężkiej pracy nie boi:
Heist — Kiss&Fly — Pot i krew — I.K.E.A. — Ekspedycja — Na dnie — Bez odbioru — Święto ucieczki
10. Tajemnice Antares — dla szczególnie dociekliwych:
Cenzura — Kiss&Fly — Wyprawa po ogień — Dylemat tamy — Ekspedycja — Kozioł ofiarny — Bez odbioru — Święto ucieczki
11. …oraz Jajko na Twardo — bo rewolucja sama się nie wykarmi:
Swipe left — Kiss&Fly — Pierwszy posiłek — Historie kuchenne — Kuchenne rewolucje — Samopomoc sąsiedzka — Eat, meditate, love — Święto ucieczki
Oczywiście możesz zaplanować swoją podróż zupełnie inaczej. Właśnie na tym polega zabawa w tej grze!
Udanej rewolucji, bezpiecznej podróży!