Zanim wybierzecie się na nasz larp — warto poczytać co nieco o delegacjach, które pojawią się dziś wieczór na aukcji alchemicznej krwi… 🙂
Sojusz Hamburg-Lubeka
W 1241 roku Wolne Miasto Rzeszy w Hamburgu i Wolne Miasto Rzeszy w Lubece podpisały formalny sojusz, przyjmując te same prawa, te same praktyki handlowe i ten sam system monetarny. Dało to obu miastom olbrzymią władzę, bogactwo i wpływy — Lubeka dominowała w handlu bałtyckim, szczególnie na cennych szlakach handlowych prowadzących do Rosji, a Hamburg stał się ważnym graczem w handlu w sektorze Morza Północnego.
Rok później książę Hamburga i rządząca Lubeką rada Kainitów (Cain) zalegalizowali swój sojusz. Sojusz, który przyniósł obu stronom ogromne korzyści. Hamburg to starsze miasto, z potężnymi i wpływowymi Starszymi, którzy zmagają się z odnalezieniem się w współczesnych czasach. Lubeka to młodsze miasto, zamieszkane przez Kainitów, którym łatwiej jest zrozumieć śmiertelników. Oba miasta są pełne ambitnych wampirów, które chcą odrzucić dawne porządki w imię zysku oraz zapewnienia rozwoju swoich miast, a co za tym idzie, zwiększenia ich naturalnych łowisk.
Od 1242 r. Sojusz został wzmocniony poprzez przyłączanie się do niego kolejnych wolnych miast: Warendorf, Brunszwiku, Salzwedel i Uelzen. Wszystkie te miasta posiadały względnie niewielkie kainickie społeczności, które z łatwością przystąpiły do sojuszu wampirów, chociaż żadna z nich nie była szczególnie liczną lub potężną.
Jednakże w tym roku, w 1275, do Sojuszu dołączył Magdeburg. Poza Kolonią, która nie jest członkiem sojuszu, ale jest z nim blisko związana, Magdeburg jest najpotężniejszym miastem Świętego Cesarstwa Rzymskiego, w związku z tym ma ogromną władzę, kontrolę i wpływy na terenach centralnych Niemiec wraz z kontrolowanymi tam rzekami.
W świecie Kainitów Magdeburg to twierdza Wschodniego Lorda Ventrue. Jednakże ich przywódca, Lord Jürgen von Verden, został z jakiegoś powodu stracony w 1271 r. przez swojego stwórcę. Następca Lorda Wschodu pozostał nieznany, stąd też Sojusz miał niewielką szansę na dotarcie do Wschodnich Lordów i zaproszenie ich do dołączenia do sojuszu.
Sojusz śmiertelników jest układem wpływów i władzy — przymierze obejmuje Szwecję, Norwegię i Ligą Miast Regionu Rhenish w zachodnio-środkowych Niemczech. Dzięki temu Kainici z Sojuszu mają dobre relacje z wampirami tych obszarów. Wrogie Sojuszowi są miasto Brema (co wynika z nacisków Kainowego Księcia tego miasta, który kiedyś próbował zdobyć Hamburg) oraz Dania, która bezpośrednio rywalizuje z Lubeką i która kontroluje wszystkie ważne Øresound, wejście i wyjście wód Bałtyku. Książę Danii jest bezpośrednim wrogiem Sojuszu.
Wenecja
Republika Wenecji jest największym, najbogatszym i najpotężniejszym włoskim miastem-państwem. Zdominowała handel na Adriatyku i ma ogromne wpływy na całym Morzu Śródziemnym. Odkąd na polecenie weneckich kupców Czwarta Krucjata złupiła Konstantynopol, reputacja Wenecji pozostawała niepodważalna. W jej posiadaniu znajduje się wiele terytoriów zamorskich oraz może poszczycić się największą flotą na świecie.
W świecie Kainitów Wenecja rządził Książę Narses, religijny fanatyk, powszechnie uważany za tyrana. Był wyjątkowo surowym i autorytarnym władcą, ale zapewnił Wenecji spokój i dobrobyt. Jednak w 1215 r. potomek Narsesa, Guilelmo Aliprando, zdiabolizował go, zgodnie z prawami i tradycjami Klanu Lasombra i został Księciem Wenecji. Podobnie jak jego stwórca, jest religijny, choć nie jest fanatykiem. Podobnie jak jego stwórca, jest surowym władcą, chociaż nie jest tyranem. Pod jego rządami Wenecja rozkwita.
Wenecja ma kilku konkurentów — mniejsze włoskie miasta-państwa, bizantyńskie państwa sukcesorów, różne kraje muzułmańskie, ale żadne z nich nie może naprawdę zagrozić temu terytorium. Wśród Kainitów Wenecja uznaje Ashirrę i Assamitów za swoich głównych rywali. Ashirra, sekta muzułmańskich wampirów zjednoczonych przez wiarę, ma duży wpływy w świecie muzułmańskim i jest mocno zaangażowana w handel. Klan Assamitów nie jest co prawda klanem kupieckim, ale jest jednym z najpotężniejszych klanów na ziemiach Bliskiego Wschodu, położonych najbliżej Wenecji, co było powodem pewne konflikty w przeszłości. Wyznawcy Seta mają wielu przedstawicieli w Wenecji i na terytoriach zamorskich i zazwyczaj nie są problematyczni — wszelkie kłopoty, jakie mogą powodować od czasu do czasu, są pomijane z powodu bogactw, które sprowadzają do miasta.
Wyznawcy Seta
Klan, który znany jest jako Wyznawcy Seta, jest jednym z najbardziej zjednoczonych klanów wśród Kainitów. Jego członkowie twierdzą, że pochodzą pochodzą od Sutekh (gr. Set), egipskiego boga pustyni, burzy, bezładu, przemocy i obcokrajowców. Zgodnie z wierzeniem Setite, Sutekh nigdy nie był z linii Kaina — Kain był bowiem zwykłym śmiertelnikiem, który na skutek przekleństwa stał się wampirem. Sutekh był bogiem i sprawił, że jego potomkowie stali się wampirami.
Wyznawcy Seta wierzą, że Sutekh był pierwszym bogiem-królem Egiptu, a jego brat, Ozyrys, zawłaszczył tron dzięki pomocy swojej siostry, czarownicy Izydy i syna Ozyrysa, Horusa. Sutekh zabił Ozyrysa w bitwie, ale został zdradzony przez Horusa i Izydę, którzy wskrzesili Ozyrysa i zesłali Sutekh, do Zaświatów, do Krainy Umarłych.
Większość Wyznawców Seta (ale nie wszyscy) są lojalni wobec Wielkiej Świątyni, która znajduje się w sekretnej lokalizacji w Egipcie. Z tej przyczyny Starsi spośród Setytów uchwalają wielkie cele klanu; znaleźć i wskrzesić Sutekh i przygotować świat na jego powrót. Wyznawcy Seta spędzili tysiąclecia szukając go za pomocą magii, ale udało im się jedynie ustalić fakt, że Sutekh nie jest już więźniem Podziemia Egipskiego. Z kolei działania podjęte przez Setytów w ramach przygotowywania świata na powrót Sutekha zbudowały im reputację, z której są znani. Sutekh był bogiem chaosu, nieładu, przemocy, a Ozyrys i Horus reprezentowali cywilizację, porządek i stabilność. Wierni Wyznawcy Seta wierzą, że uporządkowany, cywilizowany świat musi zostać zniszczony — przez wojnę, przez korupcję, za pomocą wszelkich niezbędnych środków. W związku z tym Setyci często próbują skorumpować innych, zarówno Kainitów, jak i śmiertelników. Chcą, aby odrzucili oni swoje normy społeczne i poprzez egoistyczną i destrukcyjną postawę, podważali stabilność cywilizacji. Wyznawcy Seta uznali, że pociągająca żądza, czy to z powodu siły, piękna, przyjemności czy wiedzy, jest jednym z najlepszych sposobów na zepsucie tych, którzy są wokół nich.
Wyznawcy Seta są oczywiście najsilniejsi w Egipcie. Do niedawna Egiptem rządził sułtan Ayyubid z Egiptu i Syrii, ostatni z długiej linii muzułmańskich kalifatów i sułtanów. Te mniej lub bardziej wierne muzułmańskie dynastie oddały władzę Ashirrze, sekcie pobożnych muzułmańskich wampirów, którzy nienawidzą Setytów. Jednak w 1250 roku mamelucy (wojskowa kasta żołnierzy wychowywanych w niewoli i uwolnionych dopiero po zakończeniu ich szkolenia, z oczekiwaniem, że później będą lojalnymi żołnierzami) zbuntowali się, a po kampanii wojennej i zamachu stworzyli swój własny sułtanat. Podczas, gdy mameluki są muzułmanami, ich chaotyczna rebelia posłużyła Setytów, którzy są teraz bezsprzecznie mistrzami Egiptu, chociaż nadal rządzą z ukrycia.
Wyznawcy Seta nie mają przyjaciół, mają niewielu sojuszników, ale i wielu wrogów. Jedynymi Kainitami, którzy naprawdę ufają Setytom, są ci, którzy nigdy o nich nie słyszeli. Jednak Setyci potrafią być przypochlebni i mają dostęp zarówno do bogactw Egiptu, jak i do starożytnych tajemnic, które skrywa ta ziemia. Ich największymi wrogami są Ashirra, który ich nienawidzą, oraz Assamici, którzy w historii często ścierali się z Setytami na ziemiach, gdzie to Assamici są najsilniejsi. Podczas gdy chrześcijańscy Kainici często nie lubią Setytów, klan zyskał doskonały przyczółek na południu Europy, szczególnie w kupieckich miastach-państwach Włoch.
Klan Tzimisce
Klan Tzimisce nie jest zjednoczonym klanem — w rzeczywistości można powiedzieć, że jest dokładnie odwrotnie. Istniejący spór o prawa do ziemi i nieustająca walka o terytorium, stanowią prawdziwą miarę wartości Tzimisce. Członkowie tego klanu są jednak zjednoczeni na wiele sposobów; wszyscy szanują swoje wschodnioeuropejskie pochodzenie i stwórcę który ich stworzył, wszyscy akceptują mądrość i osąd koldunów-kapłanów, i wszyscy uznają, że Klan Tzimisce jest lepszy od jakiegokolwiek innego klanu. Są bardzo dumni z bycia wampirami i postrzegają to jako wielki dar i ogromny zaszczyt. Szanują założyciela klanu, zwanego Najstarszym, za obdarzenie klanu darem wampiryzmu.
Członkowie klanu Tzimisce uważają, że są naturalnymi władcami i że powinni rządzić jawnie, nawet wśród śmiertelników, chociaż niektórzy z nich zostali zmuszeni do wycofania się w cień, gdy chrześcijaństwo rozprzestrzeniło się na ich ziemiach. Są honorowi, chociaż większość Kainitów tego nie dostrzega — walki o terytorium odbywają się według bardzo surowych zasad, a każdy Tzimisce może stracić twarz (zarówno w przenośni, jak i dosłownie), jeśli nie przestrzega zasad. Jednak Tzimisce niechętnie składają obietnice innym wampirom, ponieważ uważają wszystkie inne klany za niehonorowe, ponieważ nie przestrzegają one kodu klanu Tzimisce. Tzimisce są także silnymi zwolennikami noblesse oblige, idei, że lider jest odpowiedzialny za tych, którzy są pod nim. Chociaż zdarza im się traktować swoich podwładnych niewiele lepiej niż niewolników, będą bronić nawet ostatniego chłopa przed działaniami innego wampira, i w razie potrzeby zemszczą się — jeśli Tzimisce zezwala innej osobie na uszkodzenie ich własności, muszą na to odpowiedzieć.
Klan ma jednak kłopoty. Wzrost potęgi klanu Tremere nastąpił kosztem klanu Tzimisce, a wielu Tzimisce zmarło z powodu czarnoksięstwa Tremere. Niestety, Tzimisce zbyt długo jednoczyli się przeciwko wspólnemu wrogowi, gdyż w tym czasie klan Tremere dotarł do Wschodniego Lorda Ventrue, Sojuszu zachodnich Kainitów pod kierownictwem Ventrue, którzy popierają chrystianizację Europy Wschodniej poprzez wsparcie militarne i sukcesywne zasiedlanie. To połączenie doprowadziło do wielkich strat dla klanu Tzimisce. Na szczęście ziemie na południu, zdominowane przez Klan Assamitów, były w ostatnim czasie spokojne, lecz zmiana tego stanu jest tylko kwestią czasu, zanim muzułmańskie wojska znów zaczną stamtąd atakować.
Klan Tzimisce ma niewielu przyjaciół, żaden z nich nie jest potężny. Gangrel i Nosferatu z Europy Wschodniej również zostali zranieni przez klan Tremere, więc są sojusznikami, ale członkowie tych klanów spoza Europy Wschodniej mogą nimi nie być. Koniec końców klan Tzimisce zawsze będzie swoim najgorszym wrogiem, ponieważ walka o terytorium nigdy się nie skończyła, nawet w tych mrocznych czasach.
Delegacja Tzimisce została zebrana przez Lorda Gregorija, potomka Najstarszego, najpotężniejszego Tzimisce, który obecnie nie jest w letargu. Ma status, wpływy i wystarczający prestiż, aby zapewnić współpracę pomiędzy liczną grupą Tzimisce, ale niestety nie może reprezentować klanu jako całości.
Klan Assamitów
To, co inni Kainici postrzegają jako zwykłych asasynów, jest w rzeczywistości klanem sędziów, upoważnionych przez samego Kaina do wydawania sądów nad jego potomkami i zabijania ich w razie potrzeby. Podczas gdy wiele wampirów z klanu Assamitów zboczyło z tej drogi, rdzeń klanu, którego siedziba znajduje się w ukrytej fortecy Alamut, nadal trzyma się nauk Kaina i ich założyciela klanu, Haqima. Członkowie klanu podejmują zlecenia jako najemni mordercy i ochroniarze, ale uważają się za prawdziwych strażników praw i tradycji Kaina i pierwszych wampirów.
Tradycyjnie Assamici utrzymywali władzę nad krainami znanymi jako Bliski Wschód, Outremer lub Lewant — czyli w zasadzie nad terenami znajdującymi się wokół najbardziej wysuniętej na wschód części Morza Śródziemnego, a także nad Półwyspem Arabskim. Nic dziwnego, że Klan Assamitów był jedną z pierwszych grup Kainitów, która miała wejść w kontakt z nową religią — islamem. Podczas gdy niektórzy młodsi Kainici znaleźli tam coś, w co mogli uwierzyć, klan jako jedność odrzucił nauki islamu jako sprzeczne z naukami Kaina i Haqima. Od tego czasu wampiry zmuszone są rywalizować z większością nowo przyjętych Kainitów będących muzułmanami, gdyż większość z nich pozostawało w swojej wierze na jakiejś płaszczyźnie. To spowodowało, że Klan Assamitów odczuwa znaczną niechęć do Ashirry, sekty niezwykle pobożnych muzułmańskich wampirów. To uczucie jest dość wzajemne, ponieważ Ashirra postrzega assamicki kult Kaina i Haqima jako pogaństwo. Ponadto Ashirra mają duży wpływ na społeczeństwo muzułmańskie i próbują raz na jakiś czas osłabić władzę Assamitów na Półwyspie Arabskim.
Aż do inwazji kilka dekad temu klan był mniej lub bardziej zjednoczony i silny. Niestety inwazja Mongołów, Złota Orda, zniszczyła dom Assamitów — liczni Assamici zostali zabici, a niegdyś wielkie zasoby ziem, zostały zniszczone. Klan Assamitów odbudowuje swoją siłę, ale minie co najmniej wiek, zanim klan znajdzie się chociaż w pobliżu jego dawnej świetności.
Oprócz Ashirry, wielkim wrogiem klanu Assamite są Baali, linia wyznawców demonów, którzy umocnili swoje wpływy na terytorium Assamitów. Członkowie klanu byli jednymi z najbardziej skutecznych łowców demonów wśród wszystkich Kainitów i była to praca, z której wykonywania większość Assamitów jest więcej niż szczęśliwa i bardzo dumna. Oddanie się demonom jest pogwałceniem niektórych najbardziej podstawowych praw Kaina i pogwałceniem świętej natury wampira. Oprócz Ashirry i Baali, klan Assamite ma kłopoty z Kainitami włoskich miast-państw, szczególnie z Wencji, ponieważ konkurują oni o handel we wschodniej części Morza Śródziemnego. Spustoszenie poczynione przez Złotą Ordę sprawił, że klan Assamitów nie jest obecnie w stanie by rozpocząć wojnę handlową.
Ashirra
Ashirra została założona w początkach istnienia islamu. W 622 r n.e. arabski Lasombra Suleiman ibn Abdullah nawrócił się na islam i podjął się obrony wiary i rozpowszechniania jej wśród innych Kainitów. W ciągu kilku lat kilku inni nawróceni rozprzestrzenili wiarę na Półwyspie Arabskim, wychodząc poza jego granice. Do 632 r. ukształtowały się główne zasady sekty, a Ashirra uzyskała kontrolę w świecie islamu. Te podstawowe zasady obejmują oddanie się Allahowi i ideę, że islam może rzeczywiście odkupić i uratować wampira. W Koranie znajduje się ustęp, który wspomina o dżinach i mówi, że te nadprzyrodzone istoty mogą zostać uratowane dzięki łasce Allaha. Zgodnie z naukami Suleimana, pierwotnie Koran zawierał podobny fragment wspominający Kainitów, obiecujący im odkupienie przez wiarę. Jedność Ashirry pozwoliła tej sekcie na zdobycie ogromnej władzy i wpływów w świecie islamskim — tylko w Egipcie i na Półwyspie Arabskim, ostoi Assamitów, Ashirra nie jest najpotężniejszą grupą Kainitów.
Kiedy przywódcy Ashirry zdecydowali się zaangażować w auction of the Blood, wybrali delegację z Emiratu Grenady, ostatniej muzułmańskiej twierdzy w Iberii. Rekonkwista hiszpańskich chrześcijan zredukowała niegdyś potężne państwa muzułmańskie w tym regionie, do małego terytorium, ale jest to w tym momencie najbliższa muzułmańska twierdza i kainici z Granady są przyzwyczajeni do obcowania z chrześcijanami.
Chociaż Ashirra straciła terytorium w Iberii i wpływy w Egipcie (z powodu powstania Mameluków w 1260 roku), sekta jest nadal potężną, bogatą i wpływową grupą, z silnym poczuciem jedności wynikającej z zaangażowania członków w islam. Ashirra nie ma wrogów, którzy mogliby rzucić wyzwanie jej władzy bezpośrednio, choć mają wielu rywali. Dwoma głównymi rywalami Ashirry są Wyznawcy Seta i Assamici. Setyci wielbią Seta — swojego boga i starają się zaprzepaścić wszystkim dobrym uczynkom, które spełniła Ashirra. Gdy mamelucy wywołują chaos w Egipcie i zakładają nowy sułtanat w Egipcie, wpływy Ashirry w tym kraju znacznie się zmniejszają, a Setyci korzystając z tego w pełni, wywierają duży wpływ na nowy sułtanat. Tymczasem Assamici twierdzą, że prawa Kaina i ich założyciela, Haqima, mają pierwszeństwo przed prawami Allaha i odmawiają przekazania swoich wpływów na Półwyspie Arabskim Ashirrze. Oczywiście wielu młodych Assamitów nadal jest muzułmanami, dając Ashirrze kilku sojuszników. Ponadto Assamici są osłabieni po tym, jak Mongołowie spustoszyli ich ziemie.
Jeśli chodzi o stosunek do chrześcijańskich i żydowskich wampirów, Ashirra ma do nich szacunek, zgodnie z naukami Koranu i zgodnie z nimi próbuje je nawrócić. Większość wampirów Ashirry okazuje największy szacunek wobec Żydów i dużą wrogość wobec chrześcijańskich wampirów, ponieważ krucjaty, a zwłaszcza rekonkwista były powodem wielu problemów, a ich przebieg był wspierany przez wiele chrześcijańskich wampirów.
Klan Tremere
Dawniej Klan Tremere był Domem Tremere, jednym z kilku domów, które powstały z Zakonu Hermesa, stowarzyszenia uczonych magów. Około roku 1000 najstarsi i najpotężniejsi magowie w Domu zaczęli zdawać sobie sprawę, że magia zanika, a wraz z nią stworzone przez nich mikstury długowieczności. Wkrótce i te mikstury zawiodą i wampiry umrą ze starości.
Nie chcąc poddać się temu, co nieuniknione, kilku członków Domu Tremere zaczęło pracować nad nowymi sposobami spowolnienia procesu starzenia się i eksperymentowania z krwią wampirów. Następnie, w 1022 r., Wewnętrzny Krąg Tremere, prowadzony przez założyciela samego Domu, uchwalił rytuał, który miał dać im prawdziwą nieśmiertelność. To, czy coś poszło nie tak, nadal jest przedmiotem debaty, ale to, co uczynił rytuał, zamieniło ich wszystkich w wampiry.
W ciągu następnych lat nowo stworzone wampiry zaczęły badać, co to znaczy być nieumarłym, tłumaczyły swoją utraconą magię śmiertelników w magię krwi i próbowały zintegrować się z Kainitami, jednocześnie powoli przeistaczając w wampiry członków Domu Tremere i innych śmiertelników. Tremere byli jednak postrzegani jako nowicjusze i maniacy, ród, który powstał w wyniku przypadkowej magii. Co gorsza, te wampiry, na których eksperymentował Dom, pochodziły głównie z klanu Tzimisce (którego siedziba mieściła się w Transylwanii), a klan Tzimisce zapragnął zemsty. Pomagali im członkowie klanów Gangrel i Nosferatu, na których również eksperymentowano, ale nie w tak szerokim zakresie.
Tremere ciężko walczyli o przetrwanie — wykorzystali schwytanych wrogów, aby stworzyć linię krwi Gargoyle i wyspecjalizowali się w magii, która mogłaby uchronić ich przed innymi wampirami i która wpłynęła na krew wampirów. Ostatecznie jednak zostali zmuszeni do sprzymierzenia się ze Wschodnim Lordem Ventrue, frakcji złożonej głównie z Kainitów Ventrue (z kilkoma sojusznikami), którzy wsparli ideę uczynienia Europy Wschodniej chrześcijańską i którzy również walczyli z klanem Tzimisce. To dało Tremere sporą dozę ochrony, ale nadal brakowało im reputacji. Tremere, założyciel Domu i przywódca Rady Siedmiu, który nie rządził Tremere, myślał, że to dlatego, że nie był Przedpotopowym, dlatego ród skierował swoje wysiłki na rozwiązanie tego problemu. W końcu znaleźli miejsce spoczynku Saulota, założyciela klanu Salubri, a Tremere popełnił diabolię na śpiącym Przedpotopowym, zyskując wystarczająco dużo mocy, by Tremere mógł teraz nazywać się właściwym klanem.
Klan Tremere ma wielu wrogów i niewielu sojuszników. Tych, którzy pamiętają klan Salubri nienawidzą Tremerre, a nawet ci, którzy nie pamiętają nazywają ich uzurpatorami. Klan Tzimisce nienawidzi ich i chce zobaczyć ich martwych, co podziela również większość wschodnioeuropejskich Gangrel i Nosferatu. Niewielu Kainitów ufa im, a Wschodni Lord Ventrue tylko ich chroni, ponieważ są przydatni w walce z klanem Tzimisce.
Wchodni Lordowie Ventrue
Nazwa Wschodnich Władców Ventrue jest nieco myląca — podczas gdy ta grupa Kainitów jest prowadzona przez członków klanu Ventrue, a większość członków to Ventrue, wschodni lordowie posiadają również członków z innych klanów. Większość z nich to Tremere i Kapadoczjanie, choć niektórzy to Toreadorzy i chrześcijańscy Nosferatu. Władcy Wschodu mają swoją siedzibę w Magdeburgu, gdzie początkowo byli prowadzeni przez Lorda Jürgena von Verdena, potomka wielkiego Hardestadta. Misją Władców Wschodu jest podbicie Europy Wschodniej i zdobycie jej ziem i miast dla Ventrue. Ich bronią były różne chrześcijańskie misje, wyprawy krzyżowe do Europy Wschodniej i migracja (głównie Niemców) na te ziemie. W tymże czasie Władcy Wschodu starli się z Tzimisce, którzy postrzegali te ziemie jako swoje, a także z pogańskimi Gangrelami i Kainitami Nosferatu, którzy również rościli sobie prawa.
Władcom Wschodu na rękę było powstanie klanu Tremere — nowy klan wziął sobie za wrogów klan Tzimisce i z wielką ochotą sprzymierzył się z Władcami Wschodu w celu wspólnej ochrony. Magia krwi klanu Tremere odegrała zasadniczą rolę w przeciwdziałaniu mrocznej magii klanu Tzimisce. Chociaż chrześcijaństwo stale rozprzestrzeniało się w całej Europie Wschodniej, Władcy Wschodu nie byli tak skuteczni, jak chciałby Hardestadt — wielu narzekało, że po pierwszych zwycięstwach, wschodni lordowie stali się zbyt beztroscy i posprzeczali się między sobą o zdobyte terytorium. W rezultacie Lord Jürgen został rzekomo stracony w 1271 r. I powołana została tymczasowa rada odpowiedzialna zarówno za Lordów Wschodnich, jak i Zakon Czarnego Krzyża Lorda Jürgena, ugrupowanie militarne Kainitów.
Od tego czasu nastąpił chaos, między innymi dlatego, że Magdeburg dołączył do sojuszu w Hamburgu, Lubece i kilku innych północnych miastach Niemiec. Rada Lordów Wschodnich nie ma jeszcze żadnych oświadczeń w tej sprawie ale uważa się, że być może, Władcy Wschodu chcą przenieść swoją kwaterę na wschód, aby zapewnić poczucie gotowości. Największym wrogiem władców Wschodnich jest Klan Tzimisce, z którym nieustannie walczą o ziemię, zresztą tak samo jak z pogańskimi Gangrelem i Nosferatu. Śmiertelnicy na południe od terytorium Tzimisce również pragną tych ziem, a należą oni do klanu Assamitów, co czyni ich rywalami ze Wschodnimi Władcami. Jednakże ziemie Assamitów zostały ostatnio spustoszone przez Mongołów, osłabiając klan.
Herezja Kainitów
Historycznie, Herezja wywodziła się z różnych kultów krwi, w których wampiry były czczone jako bogowie. Pierwszą, można by powiedzieć uporządkowaną, wersją herezji, ustalono, kiedy tuż po otrzymaniu kopii Księgi Nod, bizantyjski mnich napisał Euagetaematikon, Księgę Shining Blood. Mnich przeszmuglował go na Zachód, gdzie wkrótce znalazł zwolenników, którzy działali w ukryciu. W następstwie heretyckich kultów śmiertelników, takich jak Paulicians, the Carpocratians, Manichaeism, czy Arianism, wielu Kainitów wykorzystało okazję do pożywienia na kultystach, którzy czcili wampiry jak starzy gnostycy. Z każdą herezją ściganą przez Kościół zarówno na wschodzie, jak i na zachodzie, doktryna o tym, co w końcu nazwano “Herezją Kainitów”, wzrastała, aż osiągnęła formę, którą utrzymywała przez lata.
Od swych wczesnych nocy Herezja Kainitów infiltrowała i obalała katolickich kapłanów, zyskując dzięki temu wielkie bogactwo i wpływy. Co więcej, knując i wpływając na ideę Drogi do Niebios, ściągała pobożnych Kainitów na złą drogę, która może prowadzić do ciemności i potępienia. To spowodowało, że niektórzy prominentni wyznawcy Drogi do Niebios zaczęli skupiać swoją uwagę na wykorzenieniu herezji.
Herezja wierzy, że Kain był istotą ducha i materii odrzuconą przez demiurga. Chrystus był Drugim Kainem, duchem wysłanym, aby poprowadzić ludzkość do Spokrewnienia (a tym samym do Kaina). Herezja spodziewała się, że skorumpowany świat zakończy się wraz z przybyciem Trzeciego Kaina. Według niektórych popularnych interpretacji świętego tekstu herezji, Księgi Shining Blood, Trzeci Kain powinien przybyć w 1206 roku, pozostać w nim przez 33 lata, a następnie przynieść Gehennę w 1239, kiedy zacznie się Czas Cienkiej Krwi. W tym czasie Trzeci Kain będzie chodził po świecie i ratował tych, którzy dzielą jego krew. Jednak fakt, że tak się nie stało, uczynił wiele szkód Herezji, dzieląc ją na frakcje.
Zgodnie z naukami Herezji, wampiry, są nasycone duszą — pneuma, esencją samego Boga, która skupia się w ich vitae. Co więcej, świat materialny jest klatką, stworzoną przez demiurga Ialdabaotha, 30. Aeona Boga. Z maleńkiej pozostałości pneuma Ialdabaoth stworzył Adama. W celu uwolnienia Adama spod władzy demiurga, 14. Aeon, Sophia, zszedł do świata i stał się zarówno Lilith i Ewą — duszą i ciałem.
Crimson Curia (Karmazynowa Kuria), organizacja najbardziej wpływowych kapłanów, przewodzi Herezji. Biskupi Nod tworzą Crimson Curia pod przewodnictwem arcybiskupa Nod. Po IV wyprawie krzyżowej w 1205 r. były arcybiskup Narses, książę Wenecji, został pozbawiony tytułu przez kurię. Ten tytuł został przyznany Nikicie z Sredetz z klanu Tzimisce. To Karmazynowa Kuria wyznacza doktrynę herezji i próbuje koordynować jej działaniami, co jest zadaniem prawie niemożliwym, biorąc pod uwagę rozdrobnioną naturę Herezji. Kuria głosi, że Kain był w rzeczywistości ulubieńcem Boga, a The Mark — Znak jest znakiem Bożej łaski, a nie przekleństwem. Z kolei będąc dotkniętym przez Boga, wszyscy Kainici są pokrewni aniołom, czczeni jako boskie istoty, prawdziwi prorocy i mesjasze.
Prawdziwie wierni Kainici gardzą herezją, inni uważają ją za dziwną, ale nieszkodliwą grupę chrześcijańskich fanatyków. Herezja głęboko wierzy w nawrócenie chrześcijańskich wampirów i niszczenie tych, którzy są niewiernymi (jak muzułmanie i Żydzi) lub są poganami.