A kiedy Sen, zapomniano, że się stało.
Stało? Niech stoi. Nie ruszajmy. Lubimy
w jednym miejscu i nieporuszeni trwamy.
Może przetrwamy, może o nas wspomną,
opowiadać będziemy, że język nasz niemy.
Pod zamkniętymi powiekami łatwiej o czułość,
szmer skrzydeł jest bardziej i wiatr na poliku.
Dlaczego krzyczycie? Każdy osobno mówi ja,
a ja nieważne, bo przecież wszyscy, jak kiedyś.
Dlaczego dzisiaj, nabieram kształtu, drżę…
Zatańczę, ale ciszej, nie budźcie, niech we Śnie…
Dawno, dawno temu miała miejsce Wielka Tragedia, która zniszczyła znany wam dotąd świat. W tamtych mrocznych czasach większość z was udała się w mroźną krainę Lodowców i w niej pozostała. Część z was jednak zawróciła i schronienie znalazła na odizolowanej od świata Lodowej Wyspie, która kryła bezpieczne i ciepłe jaskinie. Pochowaliście się. Gdy na zewnątrz szalał złowrogi wiatr, ziemia się trzęsła i panoszyła się ciemność, zmrużyliście zmęczone lotem, gadzie powieki i zasnęliście. Śniliście bardzo długo. Kojące wizje sprawiły, że zamarzyliście o tym, by nigdy się nie obudzić. Część z was śmiało zgodziłaby się z myślą, że Letarg jest lepszy, niż życie, które za sobą zostawiliście…
Ale nie wszyscy zasnęli.
I właśnie oni, ci, którzy nie towarzyszyli wam podczas sennych podróży, wyrywają was teraz z miękkiej krainy marzeń i każą się obudzić. Zbudźcie się, słyszycie ich szept, a wasze ciała zaczynają reagować na muzykę. Zbudźcie się… Pora na bal… Jest już bezpiecznie, zaczniemy od nowa.
Zacząć od nowa, ale czy to w ogóle możliwe?
Opis
Bal Smoków jest larpem tanecznym (inspirowany np. grą Zaczarowani lub Dance the Macabre) gdzie gracze wcielą się w postaci smoków i będą doświadczać smoczych problemów. Żeby móc wziąć udział w zabawie nie będą potrzebne żadne konkretne umiejętności poza chęcią eksploracji siebie i swojego ciała. Gra będzie opowiadać o grupie smoków, która przebudziła się po tysiącleciach Letargu i próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Bohaterowie będą musieli zastanowić się nad dalszymi losami swojej rasy oraz pogodzić się z utratą dawnej świetności. Wspólnie będą próbowali podjąć decyzję o tym „co dalej” na tzw. Balu Smoków. Rozgrywka będzie skupiać się także na problemach bohaterów, którzy nie zapadli w Letarg i nie do końca są w stanie zrozumieć postacie Śniących. Na grze poruszane będą różne tematy, m.in.:
Przemijania (smoki nie mają świadomości tego, czym jest śmierć).
Konflikt wspólnota vs jednostka (jedna z najstarszych smoczych zasad mówi, że egoizm jest największym złem).
Poszukiwanie sensu.
Poczucie odpowiedzialności (wraz z Przebudzeniem, w smoki uderza świadomość tego, że są winne Wielkiej Katastrofie).
Osobiste wątki, np. romantyczne, rodzinne, intrygi, eksploracja itd. Są to wątki nie tylko przeznaczone dla bohaterów Nieśniących, ale także dla Śniących. Smoki, które zapadły w Sen i zostawiły za sobą dawne życia, również posiadają między sobą relacje, które zbudowały podczas tzw. wspólnego śnienia. Mają one jednak trochę inny charakter.
Bal Smoków przewidujemy jako grę o onirycznym, lekko sensualnym charakterze, która może być rozegrana zarówno w sposób dramatyczny, jak i komediowy. Odnajdą się tu osoby, które szukają trudnych postaci nastawionych na emocjonalną rozgrywkę, oraz osoby, które wolą grać lżejsze scenariusze.
Gra bazuje na zmysłach i zawiera elementy olejków zapachowych, zasłonięcia oczu oraz stymulacji sensorycznej. Zawiera również elementy czarnej komedii i brutalnego humoru. Larp ma szerokie spektrum bohaterów: od postaci komediowych i gamistycznych po postaci dramatyczne i immersyjne.
Ważne
Jest to druga część larpu Wiec Smoków, który odbył się na Festiwalu Black Box 3City Summer Week 2021, ale znajomość przebiegu pierwszej części gry nie jest potrzebna do tego, żeby zagrać i dobrze się bawić. Poprzednia gra miała inny charakter, poruszała inne tematy i przede wszystkim działa się tysiące lat wcześniej. Kilku bohaterów z pierwszej części zostało przeniesionych do nowej wersji gry, ale są to postacie po pierwsze dużo starsze, a po drugie o zupełnie innych motywach i problemach, niż ich stare wersje. Dlatego może je zagrać każdy.