Jest rok 1779. Właśnie rozpoczęły się kolejne wakacje na Akademii Magicznej w Alenrault. Jest to prężnie rozwijająca się uczelnia, między innymi dlatego, że w tym rejonie łatwiej zbiera się energię magiczną do rzucania zaklęć.
Od kilku lat Akademickie Stowarzyszenie Wykładowców bada to zjawisko i są o krok od odkrycia wielkiego sekretu. Podczas ostatniego semestru zlokalizowano miejsce, gdzie znajduje się źródło. To od niego rozchodzą się fale ułatwiające czarowanie. Korzystając z jedynego czasu, w którym nie naprzykrzają im się studenci, stowarzyszenie magów postanawia zorganizować ekspedycję i wyruszyć na praktyczne badania terenowe.
Ile rzeczy można dzięki temu zyskać…? Jak bardzo letnie odkrycia wykładowców wpłyną na świat akademicki i nie tylko?
Ekspedycja czarodziei z Akademii Magicznej to gra, która skupia się na eksploracji terenu w celu odkrycia wszystkich zagadek i wspólnym opowiedzeniu historii. Jej przebieg i finał będą zależeć od decyzji Graczy. Larp dzieje się w autorskim świecie fantasy. Gracze będą mieli możliwość wcielenia się w postaci magów-naukowców (o różnym stopniu zaawansowania w magicznych sztukach) oraz ich towarzyszy. Główne motywy pojawiające się w grze to badanie magii, rozwiązywanie zagadek, starożytne rytuały, historia krainy, ale również zdrada oraz pożądanie ogromnej mocy… Za wszelką cenę.