Matryca to osadzony w niedalekiej przyszłości cyberpunkowy larp inspirowany dziełami z serii “Matrix” oraz cyklu “Modyfikowany węgiel”. Osoby biorące udział w larpie wcielą się w różne postacie (w formie avatarów) przebywające w wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi w pierwszej połowie XXI wieku. W momencie rozpoczęcia gry poziom wiedzy o wydarzeniach ze świata gry będzie niski zarówno dla postaci, jak i dla osób grających. Scenariusz zakłada kilka warstw fabularnych możliwych do odkrycia i eksplorowania w trakcie gry. Należy spodziewać się gry skupionej na intrygach, spiskach, zagadkach, motywach kryminalnych, indywidualnych i częściowo sprzecznych ze sobą motywacjach poszczególnych postaci, możliwych twistach i nagłych zmianach, które mogą powodować zaskoczenie w postaciach i osobach grających. Możliwe są również sceny akcji i walki odgrywane w zwolnionym tempie (nawiązujące do filmowego slow-motion).
W trakcie gry każda osoba grająca wcieli się w więcej niż jedną postać. Wraz z przebiegiem rozgrywki możliwe, a momentami konieczne, będzie porzucenie, zmiana, czy późniejszy powrót do ról, które zostaną wybrane przed rozpoczęciem larpu. W ramach gry osoby grające mogą stanąć przed koniecznością wyboru postaci, nie znając ich płci. Może to oznaczać konieczność grania w takiej sytuacji crossplayu (np. postaci, której avatar jest odmiennej płci niż ona), o którym osoba grająca dowie się dopiero po wyborze roli. Wszystkie osoby powinny być przygotowane na taką możliwość. Ponadto wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy osoby grającej, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.
Inspiracje: Seria “Matrix” sióstr Wachowskich, cykl “Modyfikowany węgiel” Richarda Morgana, larp “System” Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego.