METROPOLIS to larp oparty na postaciach, scenariuszu i lokalizacjach zawartych w tytułowym niemieckim filmie science-fiction z 1927 r. autorstwa THEI VON HARBOu w reżyserii
FRITZA LANGA. Gra jest pierwszą z serii larpów adaptacji słynnych filmów, książek i powieści graficznych w stylu ANNY WESTERLING (A Nice Evening with the Family, 2007;
Sense and Sensibility, 2010) oraz chamber larpów SHIFTING FOREST STORYWORKS (Hamlet, 2004) JOHNA H. KIMA ( Dyliżans, 2007 ), z mocnym ukłonem w stronę nordyckich scenariuszy jeepform z ostatniej dekady.
Gra zaprasza uczestników do ekspresjonistycznego megamiasta, gdzie ich postaci są w dużej mierze zdeterminowane przez ich klasę społeczną i przestrzenie, które zamieszkują. Postacie w niemych filmach ekspresjonistycznych mają nawet tendencję do zlewania się z planami i tłem, które je obramowują; to ich emocje barwią środowisko. Wyalienowani od Natury, Boga, siebie nawzajem i osamotnieni. Każda postać tęskni za jakąś formą bliskości w tym świecie, a jednak wszelkie próby nawiązania relacji są nieustannie udaremniane przez system społeczny, w którym żyją. Paradoksalnie również przez kryzysy, które zagrażają samemu systemowi. Ponadto, gracze fizycznie ucieleśniają
samo Miasto, które grupuje bohaterów, manipulując działaniami i emocjami innych, a jednocześnie będące w pełni świadome nadchodzącej zagłady.