Drukarka budzi się do życia i kartka po kartce zaczyna wyrzucać z siebie pracę dyplomową. Kobieta przeciąga się, wstaje i podchodzi do mężczyzny. On uśmiecha się, odkłada na bok trzymaną w ręku koloratkę i idzie za nią do sypialni.
Siedem lat później. Z wieży dobiegają ciche dźwięki jazzu. Drzwi do pokoju dziecinnego są zamknięte. Morten i Lene próbują ignorować puste krzesełko i w ciszy zjeść obiad.
Opis
Strata to historia o tym, co się dzieje, gdy świat obraca się przeciwko Tobie. Gdy życie, które miałeś prowadzić, zostaje skradzione jeszcze zanim się zacznie. Gdy pewnego ranka budzisz się i nagle dociera do Ciebie, że straciłeś osobę, którą kiedyś byłeś. To historia o rzeczach zamieszkujących ciche, puste miejsca pomiędzy tymi, którzy żyją w żałobie.
Bohaterami Straty są Morten i Lene, którzy stracili dziecko. Teraz rozpaczliwie próbują pozbierać swoje życia i uporać się z żalem. Gra nie skupia się na tym, co stało się z dzieckiem i czyja to była wina – o ile w ogóle ktokolwiek był winny. Zamiast tego skupiamy się na różnych wymiarach straty, która dotknęła Mortena i Lene: strata dziecka, strata życia które mieli wieść razem, strata ich własnych tożsamości.
Strata to krótka gra, obejmująca siedem scen. Cztery z nich pokazują, jak Morten i Lene próbują przezwyciężyć swój ból. W pozostałych trzech ukazane są urywki życia Mortena i Lene sprzed tragedii – czas, zanim jeszcze urodziło się dziecko, gdy dni wciąż jeszcze były jasne, słoneczne i szczęśliwe. To tragiczna historia o niewielu jasnych punktach, w której radosne sceny z przeszłości podkreślają jedynie, jak wiele stracili bohaterowie. Być może jednak pod koniec gry uda im się pogodzić ze stratą i odzyskać swoje życia. W pewnym sensie Strata jest również historią o odradzaniu się z popiołów tragedii i akceptowaniu bólu.
Infografiki
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
Gra porusza tematykę religijną.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda