“There are people who prefer to say ‘yes’ and there are people who prefer to say ‘no’. Those who say ‘yes’ are rewarded by the adventures they have. Those who say ‘no’ are rewarded by the safety they attain.”
Keith Johnstone, “Impro for storytellers”
Warsztaty o tworzeniu warsztatów poświęcone będą projektowaniu ćwiczeń pod bardzo konkretne doświadczenia larpowe. Podczas zajęć nie poznacie uniwersalnych ćwiczeń, które można swobodnie stosować w każdym przypadku. Zamiast tego przejdziemy przez proces, którego kolejne etapy złożą się w kompletną metodę. Dzięki niej możecie samodzielnie projektować ćwiczenie i komponować z nich programy wzmacniające wybrane aspekty Waszych gier.
Warsztaty podzielona są na dwie części. Obie dotyczą tego samego tematu, ale udział w jednej z nich nie jest konieczny by w pełni skorzystać z drugiej.
WoTW — część 1 (3h)
- Rola warsztatów przed larpem.
- Metody warsztatowe vs. briefingi.
- Co jest potrzebne, żeby czerpać 100% z Twojej gry?
- Case study — analiza przykładowego scenariusza pod kątem potrzeb warsztatowych.
- Wymarz sobie plan warsztatów — ćwiczenie kreatywne.
WotW — część 2 (3h)
- Ćwiczenia generyczne: jak z nich korzystać.
- Projektowanie dedykowanych ćwiczeń na warsztaty.
- Co robić, kiedy ćwiczenie nie działa?
- Jak łączyć ze sobą ćwiczenia w spójny program?