Świat jest jeszcze młody i dopiero uczy się chodzić wśród mgieł i powolnych wschodów słońca.
Jesteście mieszkańcami Wioski. Nie znacie innego życia, bo świat nie ma nazw poza Wioską. Dla każdego z Was Wioska jest trochę czym innym, ale jedno jest niezaprzeczalne – to Wasz Dom.
Wasz Dom jest ciepłem porannego światła wpadającego przez prześwity w gęstych, zieleniących się koronach drzew.
Jest pomrukiem zimnej, krystalicznie czystej wody płynącej w wartkim strumieniu na północy.
Jest świstem wiatru w okiennicach, które co wieczór same uchylają się, by wpuścić do środka pierwsze podmuchy lata.
Jest zapachem świeżych zbóż i smakiem ciepła ledwie co upieczonego chleba niesionego w bawełnianym tobołku.
Jest kojącym dotykiem matki i ostrym głosem ojca.
Jest skrzypieniem szorstkich desek pod naciskiem zimnych, bosych stóp, zmierzających szybko ku siennikowi by schronić się pod pierzyną.
Jest szeptem wysokich traw rosnących na południu, w których kryją się przerażające stworzenia.
Jest przystanią dla nienazwanych zjawisk, które wyją w ciemnościach nocy.
Jest pełen żywej wciąż magii, uroków i klątw, które sieją strach w sercach mieszkańców.
I w końcu – Wasz Dom, Wioska, jest tylko kolejnym miejscem na mapie w trasie Przybyszy — istot, które zjawiają się co jakiś czas — zimnych, szarych i brutalnych, o których sama myśl mrozi krew w żyłach gdy, pospiesznie zamyka się drzwi i okiennice.
Wioska jest spokojna i tajemnicza, znana i przerażająca, bezpieczna i obca.
I z każdym miesiącem Waszego życia Wioska się zmienia, a świat powoli kończy.
Larp jest opowieścią zakorzenioną w słowiańskiej rzeczywistości, ale jednocześnie pełną fantazmatów.
To scenariusz o zmaganiu się z samym sobą, okolicznościami, moralnymi normami i wyzwaniem, jakim jest chęć napisania własnej historii w świecie, w którym życie opiera się o powtarzalność. O życiu na pograniczu faktu i baśni. O ludziach, którzy za wszelką cenę chcą, z rozmaitym skutkiem, nadać sens własnej egzystencji.
Larp oparty jest na zgłębianiu relacji między postaciami na skraju dorosłości, grze na sekretach i tajemnicach oraz pisaniu historii na nowo w obliczu nieuniknionego — prędzej czy później czekającej każdego nudnej, powtarzalnej i przewidywalnej stabilizacji, dojrzałego życia, które dla postaci larpu bywa jednoznaczne ze śmiercią.
Akcja dziać się będzie jednego wieczora przy ognisku podczas przesilenia letniego, w najkrótszą noc roku – Noc Kupały.
Larp wygrał konkurs Czary podczas festiwalu larpowego SPOT 2022.
Prosimy o przybycie w kostiumach nawiązujących do tematyki gry. Sprawdzi się wszystko, co proste, wioskowe, folkowe, słowiańskie.
Każda z postaci żeńskich powinna mieć wianek — im większy i pełniejszy, tym lepszy. Jeśli go nie masz — napisz do nas, pomożemy!
Każda z postaci męskich powinna mieć wisiorek — na rzemieniu, drewniany bądź kościany, z dowolnym symbolem (na potrzeby larpu udamy, że jest słowiański). Jeśli go nie masz — napisz do nas, pomożemy!