Larp o duchach - BlackBox 3City

Larp o duchach

Autor/zy:

Czas trwa­nia: 3 godzi­ny

Licz­ba uczest­ni­ków: 18

W tym

11
7
1

Larp popro­wa­dzo­no na:

And if I die today I’ll be the hap­py phantom
And I’ll go cha­sin’ the nuns out in the yard
And I’ll run naked thro­ugh the stre­ets witho­ut my mask on
And the atr oci­ties of scho­ol I can forgive
The hap­py phan­tom has no right to bitch


Or will I see you dear and wish I could come back
You found a girl that you could tru­ly love again
Will you still call for me when she falls asleep
Or do we soon for­get the thing s we can­not see

- Tori Amos, “Hap­py Fantom”

Opis

Gra jest kame­ral­nym sce­na­riu­szem osa­dzo­nym w realiach pol­skie­go ogól­nia­ka na prze­ło­mie wie­ków, widzia­ne­go z per­spek­ty­wy jego uczniów — żywych i martwych…

Nic tak nie zmie­nia spoj­rze­nia na życie, jak śmierć. Gdy jesteś duchem, nawet szko­ła może oka­zać się zabaw­nym miej­scem. Two­im przy­wi­le­jem sta­ją się rze­czy, o któ­rych żywi mogą tyl­ko marzyć. Wol­ny wstęp do żeń­skiej szat­ni. Moż­li­wość poka­za­nia środ­ko­we­go pal­ca mate­ma­ty­ko­wi. Wie­dza o wszyst­kim, co dzie­je się w poko­ju nauczy­ciel­skim. To jak ogląd­nie wer­sji reży­ser­skiej fil­mu, któ­re­go do tej pory zna­łeś frag­ment. Byt po śmier­ci może być więc cał­kiem atrak­cyj­ny. Przy­naj­mniej jeże­li nie żału­jesz cze­goś, co zosta­wi­łeś w świe­cie żywych. Albo za kimś nie tęsknisz.

Nasza opo­wieść toczy się w Zespo­le Szkół Śred­nich i Zawo­do­wych w Namy­sło­wie, Tech­ni­kum Eko­no­micz­nym, w Kla­sie II b. Oko­licz­no­ści są nie­zwy­kłe, przed mie­sią­cem w rów­no­le­głej kla­sie II a jeden z uczniów zastrze­lił nauczy­ciel­kę (polo­nist­kę Joan­ne Potoc­ką), kil­ku uczniów oraz sie­bie. Kla­sa II a zosta­ła roz­wią­za­na, część uczniów z osta­ła prze­nie­sio­na przez rodzi­ców do innych szkół. Czwo­ro oca­la­łych zosta­ło jed­nak w ZSŚZ i
dołą­czy­ło do II b. Są to: Bogu­sia Olszew­ska (Czar­ny Swe­te­rek), “Mozart” Ama­de­usz Kamiń­ski (Nihi­li­sta).

Przy­czy­ną masa­kry był Dybuk, zły duch któ­ry potra­fi opę­tać i prze­jąć cia­ło żywej oso­by. Uro­dził się w 1943 roku gdzieś w cen­tral­nej Pol­sce. Pierw­szy raz zabił w wie­ku 15 lat. Pierw­szy raz zgi­nął mając lat 17. Od tego cza­su opę­tu­je kolej­ne mło­de oso­by, zabi­ja nie­win­nych, ginie. Potem znów sta­je się duchem błą­dzą cym, szu­ka­ją­cym nowej, podat­nej ofia­ry. Masa­kry w IIa, doko­nał w cie­le Woj­cie­cha Kowal­czy­ka. Następ­na odsło­na krwa­we­go spek­ta­klu już niebawem…

Codzien­nie, na jed­nej z lek­cji, masa­kra odby­wa się po raz kolej­ny jako sen­ne widzia­dło odgry­wa­ne przez duchy . Dybuk wcho­dzi do kla­sy, wycią­ga broń. Strze­la w kie­run­ku nie­wi­dzial­ne­go nauczy­cie­la. Duchy ucie­ka­ją tak, jak wte­dy, na koniec sali, i giną od jego strza­łów. Ostat­ni ginie Łazik, rzu­ca­jąc się i zasła­nia­jąc nie­wi­docz­ną (chy­ba że jest na tej lek­cji jako żywa oso­ba) Bogu­się. Woj­tek popeł­nia samo­bój­stwo. Wszyst­ko dzie­je się bez sło­wa, pomię­dzy sie­dzą­cy­mi w kla­sie żywy­mi uczniami. 

G ra toczy się pod­czas lek­cji i przerw w kla­sie IIb. W ich trak­cie wciąż obec­ny dybuk będzie pró­bo­wał pod­su­nąć moż­li­wie wie­le złych myśli podat­nym na to uczniom, w fina­le zaś opę­tać jed­ne­go z nich i powtó­rzyć masa­krę. W toa­le­cie jest bowiem wciąż ukry­ty zała­do­wa­ny pisto­let, nie wyko­rzy­sta­ny przez nie­go pod­czas poprzed­niej strzelaniny.

Rów­no­le­gle, ucznio­wie toczą swo­je wąt­ki, two­rząc siat­kę szko­l­no-towa­­rzy­­skich rela­cji. Gra wyko­nu­je łuk od nie­co komicz­nej symu­la­cji współ­cze­snej pol­skiej szko­ły śred­niej, zagęsz­cza­jąc emo­cje aż do punk­tu w któ­rym kolej­na masa­kra wisi na wło­sku i może się w fina­le wydarzyć.

Wymagania

W zależ­no­ści od wybra­nej roli, pro­si­my o przy­by­cie w stro­ju licealisty/ki — żywych lub martwych.

Infografiki

Tylko dla pełnoletnich

Gra tyl­ko dla uczest­ni­ków pełnoletnich.

Full touch

Full touch, czy­li dozwo­lo­ny peł­ny kon­takt fizycz­ny w ramach usta­lo­nych ograniczeń.

Gra porusza tematykę religijną

Gra poru­sza tema­ty­kę religijną.

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

Gra poru­sza tema­ty­kę dys­kry­mi­na­cji, bądź wykorzystania.

Gra porusza tematykę uzależnień

Gra poru­sza tema­ty­kę uzależnień.

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

W grze poja­wia­ją się strasz­ne lub obrzy­dli­we elementy.

Odgrywanie scen przemocy

W grze odgry­wa się sce­ny przemocy.

Wulgarny język

W grze obec­ny jest wul­gar­ny język.