Jest rok 2071. Nasza planeta, niegdyś żyzna i pełna życia, stała się miejscem nieprzyjaznym dla człowieka. Przeludnienie, bezwzględna eksploatacja zasobów naturalnych i wojny o przetrwanie zamieniły ją w miejsce ciągłych tarć i nieszczęść. Ludzkość stała się pasożytem, którego Matka Natura próbuje się pozbyć. W tym świecie bez przyszłości narodziła się jedyna nadzieja — ucieczka w kosmos.
Korporacja WorldCorp przy współpracy z rządem światowym stworzyła ogromne platformy orbitalne, na których możliwe jest życie w dostatku i bezpieczeństwie. Choć zamieszkane głównie przez najbogatszych, aby uniknąć otwartego buntu, WorldCorp organizuje cykliczne otwarte Eksperymenty — selekcję pozwalającą nielicznym zdobyć miejsce w Nowym Świecie. Aby trafić na pokład, trzeba zwyciężyć w serii zadań. Wykazać się umiejętnościami i cechami, które akurat są oczekiwane przez Zarząd.
Każdy człowiek na Ziemi ma tylko jedną szansę.
Zwycięzcy stają się obywatelami lepszej kategorii.
Przegrani — skazani są na dalsze życie w cieniach ruin.
Gra stara się odwzorować sytuację znane z takich seriali jak Squid Game, Alice in Borderland czy serii Beast Games. Gracze wcielą się w uczestników tytułowego eksperymentu, starających się wygrać bilet na orbitę. Ich zadaniem będzie wypełnianie serii punktowanych zadań w psychologicznym stylu. Prawdopodobnie będą się oszukiwać, poddawać decyzje pod głosowaniem, zawierać sojusze i budować koalicje. Ci którzy zdobędą najwięcej punktów, zapewnią sobie bezpieczną przyszłość, pozostali będą musieli pozostać na zniszczonej Ziemi.
Ten larp jest o wygrywaniu — tym, co jesteśmy w stanie zrobić, aby zwyciężyć. Jest to też gra o przegrywaniu — tym, co jest dla nas ważniejsze niż zwycięstwo. Dodatkowo gra zadaje pytanie o to, kto zasługuje na to, aby przetrwać.
Zachęcamy do wyposażenia się we współczesne stroje wskazujące na przynależność do wybranej grupy społecznej: dziennikarze, politycy, naukowcy, wojskowi, influencerzy, pasożyty społeczne.