Autor/zy:
Format: jeepform
Konwencja: dramat obyczajowy, realizm magiczny
Czas trwania: 2 godziny
Liczba uczestników: 10 +
Larp poprowadzono na:
„Annuszka już kupiła olej słonecznikowy, i nie dość, że kupiła, ale już go nawet rozlała.”
“Mistrz i Małogrzata”
— Michaił Bułhakov
Opis
Annuszka rozlewając olej na tramwajowych torach przy Patriarszych Prudach, nieświadomie rozpoczęła nieuchronny bieg fantastycznych wypadków z udziałem gadającego kota i Szatana we własnej osobie. Pisarz Berlioz się poślizgnął, tramwaj odciął mu głowę, ta głowa jeszcze brała udział w kolejnych zdarzeniach, świadek zdarzenia poeta Bezdomny trafił do szpitala psychiatrycznego, gdzie spotkał Mistrza… Zaginęła komuś żona, mieszkanie krytyka literackiego zostało doszczętnie zdewastowane, a pasażerowie moskiewskiego tramwaju widzieli podróżującego kota, co więcej kota, który kasował bilet.
Dziwne i niepokojące zdarzenia odbiły, czasami dosłownie, bolesne piętno na losach tysięcy mieszkańców Moskwy. I Jałty. I kto to teraz wszystko posprząta?
Komisariat na Patriarszych Prudach nazajutrz ma pełne ręce roboty. Funkcjonariusze słuchają obywateli składających dziwne i coraz bardziej zagmatwane zeznania.
W grze pojawia się Annuszka, ta co rozlała olej, nazywana także „Gangreną”, Motornicza, dotąd porządna komsomołka, Poeta Iwan Bezdomny, Andrzej Fokicz — bufetowy w teatrze Varietes, Natasza, służąca zaginionej, Żorż Bengalski – konferansjer w teatrze Varietes, Strawiński – profesor i jednocześnie dyrektor kliniki psychiatrycznej, i jeszcze sporo innych porządnych i tych mniej porządnych obywateli Moskwy.
Możesz być każdym z nich (a potem stać się kimś innym). Możesz też w każdej chwili stać się Behemotem, diabelskim kotem, który jeszcze bardziej utrudnia spisywanie zeznań funkcjonariuszom. Postacie losujesz, razem z krótką informacją co widziały, w czym uczestniczyły i co chciałyby osiągnąć – mechanika umożliwia przeistoczenie się w diabelskiego kota Behemota- a potem, w kolejną, inną tym razem postać, tym razem o innych wspomnieniach i motywacjach
Zadaniem przesłuchiwanych jest jak najbardziej ubarwić zarówno zeznania jak i pobyt wszystkich na komisariacie.
Zadaniem funkcjonariuszy jest spisać jak najbardziej logiczny (!) powiązany ciąg przyczynowo- skutkowy i wyłonić winnych. Ująć, osadzić, zanim za chwilę okażą się kimś innym!
Wymagania
W grze mile widziana jest publiczność.
Do udziału w larpie nie jest wymagana znajomość powieści “Mistrz i Małgorzata”. Aczkolwiek z całego serca zalecamy lekturę!
Elementy stroju nawiązujące do pierwszej połowy XX wieku mile widziane.
Infografiki
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy.
W grze odgrywa się sceny przemocy.
W grze symbolicznie odgrywa się sceny seksu.
W grze obecny jest wulgarny język.