Dyskretny urok burżuazji - BlackBox 3City

Dyskretny urok burżuazji

Autor/zy:

For­mat: jeep­form

Czas trwa­nia: 2 godzi­ny

Licz­ba uczest­ni­ków: 4 — 8

Larp popro­wa­dzo­no na:

Gru­pa przy­ja­ciół i kochan­ków podej­mu­je pró­bę zje­dze­nia wspól­nej kola­cji, lecz raz po raz zosta­je ona prze­rwa­na. Czy będą potra­fi­li zacho­wać nie­na­gan­ne manie­ry w obli­czu nastę­pu­ją­cych po sobie coraz bar­dziej sur­re­ali­stycz­nych i nie­po­ko­ją­cych zda­rzeń zakłó­ca­ją­cych bieg rzeczy?
Czy bur­żu­azja zacho­wa swój dys­kret­ny urok, pod­czas gdy zna­ny im porzą­dek świa­ta zaczy­na obra­cać się w chaos?

Opis

Dys­kret­ny urok bur­żu­azji to larp inspi­ro­wa­ny fil­mem z roku 1972 o tym samym tytu­le, w reży­se­rii Luisa Buñu­ela. W zamie­rze­niu ma być krót­kim, roz­ryw­ko­wym doświad­cze­niem z pogra­ni­cza lar­pu i gry towarzyskiej.

Akcja gry osa­dzo­na jest w nie­na­zwa­nym euro­pej­skim kra­ju w latach 70. XX wie­ku. Jest to czas nie­sta­bil­no­ści poli­tycz­nej, z repre­syj­nym rzą­dem i aktyw­nym ruchem pro­te­sta­cyj­nym w tle. Każ­da z czte­rech prób zje­dze­nia kola­cji odby­wa się w innym miej­scu, gosz­czo­na przez inną postać. Spo­tka­nia mają miej­sce kolej­no w miej­skiej rezy­den­cji Dok­to­ra, w fabry­ce Przed­się­bior­cy, za kuli­sa­mi wiel­kie­go teatru z oka­zji uro­dzin Akto­ra oraz w amba­sa­dzie, na przy­ję­ciu u Dyplomaty.

Gra­cze wcie­la­ją się w gru­pę przy­ja­ciół i kochan­ków nale­żą­cych do hau­te bour­ge­oisie – zamoż­nej, usto­sun­ko­wa­nej i dobrze sytu­owa­nej kla­sy wyż­szej. Ich posta­cie nie są ani obcią­żo­ną tra­dy­cją ary­sto­kra­cją, ani kla­są robot­ni­czą wal­czą­cą o byt. W ich krę­gu znaj­du­ją się takie oso­bi­sto­ści jak Biskup, Dyplo­ma­ta, Aktor czy Przed­się­bior­ca. Nade wszyst­ko cenią sobie sza­cu­nek i nie­na­gan­ne manie­ry, a ich życie to gra pozo­rów, w któ­rej namięt­no­ści są skry­wa­ne, a dzi­wac­twa tole­ro­wa­ne. Każ­da z posta­ci ma jed­nak swo­je sekre­ty, powo­dy do dumy i sła­bo­ści, któ­re skry­wa pod powierzch­nią ide­al­ne­go wizerunku.

W trak­cie lar­pu boha­te­ro­wie przez czte­ry kolej­ne wie­czo­ry posta­cie pró­bu­ją wspól­nie zjeść kola­cję, jed­nak ich spo­tka­nia są nie­ustan­nie prze­ry­wa­ne przez serię coraz bar­dziej sur­re­ali­stycz­nych i nie­po­ko­ją­cych wyda­rzeń. Despe­rac­ko pró­bu­ją zacho­wać manie­ry i pozo­ry nor­mal­no­ści, pod­czas gdy ota­cza­ją­cy ich porzą­dek świa­ta roz­pa­da się w cha­osie. W trak­cie gry posta­cie będą reago­wać na dzi­wacz­ne, podob­ne do snu zda­rze­nia, któ­re, zgod­nie z zasa­da­mi, muszą trak­to­wać jako cał­ko­wi­cie natu­ral­ne, nawet gdy są nie­zmier­nie niepokojące.

Infografiki

No pain

No pain, czy­li dozwo­lo­ny kon­takt nie­spra­wia­ją­cy dyskomfortu.

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

Gra poru­sza tema­ty­kę dys­kry­mi­na­cji, bądź wykorzystania.