Eksperyment - BlackBox 3City

Eksperyment

Autor/zy:

Czas trwa­nia: 4 godzi­ny

Licz­ba uczest­ni­ków: 10 — 24

Larp popro­wa­dzo­no na:

Jest rok 2071. Nasza pla­ne­ta, nie­gdyś żyzna i peł­na życia, sta­ła się miej­scem nie­przy­ja­znym dla czło­wie­ka. Prze­lud­nie­nie, bez­względ­na eks­plo­ata­cja zaso­bów natu­ral­nych i woj­ny o prze­trwa­nie zamie­ni­ły ją w miej­sce cią­głych tarć i nie­szczęść. Ludz­kość sta­ła się paso­ży­tem, któ­re­go Mat­ka Natu­ra pró­bu­je się pozbyć. W tym świe­cie bez przy­szło­ści naro­dzi­ła się jedy­na nadzie­ja — uciecz­ka w kosmos.
Kor­po­ra­cja World­Corp przy współ­pra­cy z rzą­dem świa­to­wym stwo­rzy­ła ogrom­ne plat­for­my orbi­tal­ne, na któ­rych moż­li­we jest życie w dostat­ku i bez­pie­czeń­stwie. Choć zamiesz­ka­ne głów­nie przez naj­bo­gat­szych, aby unik­nąć otwar­te­go bun­tu, World­Corp orga­ni­zu­je cyklicz­ne otwar­te Eks­pe­ry­men­ty — selek­cję pozwa­la­ją­cą nie­licz­nym zdo­być miej­sce w Nowym Świe­cie. Aby tra­fić na pokład, trze­ba zwy­cię­żyć w serii zadań. Wyka­zać się umie­jęt­no­ścia­mi i cecha­mi, któ­re aku­rat są ocze­ki­wa­ne przez Zarząd. 

Każ­dy czło­wiek na Zie­mi ma tyl­ko jed­ną szansę.
Zwy­cięz­cy sta­ją się oby­wa­te­la­mi lep­szej kategorii.
Prze­gra­ni — ska­za­ni są na dal­sze życie w cie­niach ruin.

Opis

Gra sta­ra się odwzo­ro­wać sytu­ację zna­ne z takich seria­li jak Squ­id Game, Ali­ce in Bor­der­land czy serii Beast Games. Gra­cze wcie­lą się w uczest­ni­ków tytu­ło­we­go eks­pe­ry­men­tu, sta­ra­ją­cych się wygrać bilet na orbi­tę. Ich zada­niem będzie wypeł­nia­nie serii punk­to­wa­nych zadań w psy­cho­lo­gicz­nym sty­lu. Praw­do­po­dob­nie będą się oszu­ki­wać, pod­da­wać decy­zje pod gło­so­wa­niem, zawie­rać soju­sze i budo­wać koali­cje. Ci któ­rzy zdo­bę­dą naj­wię­cej punk­tów, zapew­nią sobie bez­piecz­ną przy­szłość, pozo­sta­li będą musie­li pozo­stać na znisz­czo­nej Ziemi. 

Ten larp jest o wygry­wa­niu — tym, co jeste­śmy w sta­nie zro­bić, aby zwy­cię­żyć. Jest to też gra o prze­gry­wa­niu — tym, co jest dla nas waż­niej­sze niż zwy­cię­stwo. Dodat­ko­wo gra zada­je pyta­nie o to, kto zasłu­gu­je na to, aby przetrwać.

Wymagania

Zachę­ca­my do wypo­sa­że­nia się we współ­cze­sne stro­je wska­zu­ją­ce na przy­na­leż­ność do wybra­nej gru­py spo­łecz­nej: dzien­ni­ka­rze, poli­ty­cy, naukow­cy, woj­sko­wi, influ­en­ce­rzy, paso­ży­ty społeczne.

Infografiki

No pain

No pain, czy­li dozwo­lo­ny kon­takt nie­spra­wia­ją­cy dyskomfortu.

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

Gra poru­sza tema­ty­kę dys­kry­mi­na­cji, bądź wykorzystania.

Wulgarny język

W grze obec­ny jest wul­gar­ny język.