Autor/zy:
Format: larp kameralny
Konwencja: science fiction
Czas trwania: 4 godziny
Liczba uczestników: 10 — 15
Larp poprowadzono na:
[rozpięty pomiędzy czerwienią a błękitem]
[do bólu otwarty na otchłań]
- Co mi tu przynosicie?! Co to za bzdury?!!
— Melduję panie Komisarzu, że to materiał znaleziony na kanałach które obserwujemy…
— Co to jest?! Czy ja mam czas, żeby to czytać? Raport, ale już!
— Panie Komisarzu, te wiersze zaczynają być coraz bardziej popularne wśród młodzieży. Wiemy, że powstają pod wpływem nowego środka psychoaktywnego zaburzającego odbiór percepcyjny bodźców wzrokowych. Pozostający pod wpływem tego środka jak sami twierdzą, cytuję:” mieszają kolory”, twierdzą że wtedy, cytuję: „powstaje nowy kolor”. Namierzyliśmy tego, który pisze te wiersze.
— I co, on jest ich przywódcą?
— Panie Komisarzu, on nie jest. Żaden z nich nie jest. Ruch nie ma przywódców. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy osadzili go jako przywódcę, jeśli zajdzie taka konieczność. Czekam na rozkazy.
[otchłań]
[jest nowym początkiem]
[widzę]
Opis
“Jesteśmy edukacyjną placówką państwową, przeznaczoną dla młodzieży w wieku od 14 do 18 lat. Podopieczni trafiają tu na mocy postanowień Sądów Społecznych. Obecnie wychowankowie mają zapewnione odpowiednie warunki socjalno-bytowe. Zakwaterowani są w internacie, gdzie opiekę sprawuje wysoko wykwalifikowana kadra wychowawcza. Wszelkie oddziaływania resocjalizacyjne przeprowadzone są na kilku płaszczyznach. Mają one, nie tylko zaspokoić potrzeby emocjonalne nieletnich, ukształtować ich własne życie, ale przede wszystkim powinny pokazywać alternatywę do zachowań innych niż przestępcze i demoralizujące. Poprzez zintegrowaną działalność edukacyjną, wychowawczą i resocjalizacyjną, wychowankowie mogą realizować program szkolny, rozwijać własne zainteresowania, a także dążyć do samorealizacji i przygotowania do pracy zawodowej. Chodzi głównie o umożliwienie powrotu do normalnego życia i nauczania prawidłowego funkcjonowania w grupie społecznej i rówieśniczej.
Ośrodek wobec wychowanków realizuje funkcje:
- korekcyjno-terapeutyczną
- opiekuńczo-wychowawczą
- dyscyplinująco-kontrolującą
Organizacja życia wewnętrznego Ośrodka jest podporządkowana zasadom zdrowego i racjonalnego trybu życia. Ma to pozytywny wpływ na kondycję fizyczną i psychiczną młodzieży. Zgodnie z rozkładem dnia wychowanek ma określony czas na sen, wypoczynek, na pracę i naukę. W określonej porze wydawane są posiłki, zajęcia prowadzone są w sposób profesjonalny z uwzględnieniem indywidualnych możliwości psychofizycznych młodzieży.”
Gra Fiolet powstała na sesji kreatywnej III edycji plenerów twórczych Hardkon Larpers’ Retreat.
Wymagania
W larpie gracze wcialą się w następujące role:
1. Wychowankowie Ośrodka
2. Wychowawcy
3. Personel medyczny
Strój (to ważne!) jest zuniformizowany:
— wychowankowie — jednolicie czarny, na głowie czarne czapki z daszkiem, jednolite. Białe maseczki (przyszykowane), białe tabliczki z numerem;
— wychowawcy- jednolicie czarny, na głowie czarne chusty, czarne okulary, białe maseczki, białe tabliczki z opisem funkcji;
— personel medyczny- jednolicie czarny , na głowie białe chusty, białe maseczki, białe fartuchy, białe tabliczki z opisem funkcji.
Podsumowując: jeśli możesz, przygotuj dla siebie czarny, jednolity strój, czarną chustę i/lub czapkę z daszkiem oraz czarne okulary.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
Full touch, czyli dozwolony pełny kontakt fizyczny w ramach ustalonych ograniczeń.
Gra porusza tematykę dyskryminacji, bądź wykorzystania.