“Sztuka paleolitu była sztuką animalistyczną, tj. zdominowaną przez tematy zwierząt, którym dodatkowo towarzyszą liczne i zróżnicowane znaki geometryczne. Te ostatnie stanowią największa zagadkę. Najczęściej są to proste formy kropek i kresek, które można napotkać niemal wszędzie.
Niektóre z nich, jak dosyć wyjątkowe znaki „podobne do pałeczek” (fr. claviformes), cechują się znaczną dystrybucją terytorialną – odnaleźć je można w tak oddalonych od siebie miejscach jak w pirenejskim departamencie Ariège we Francji, Quercy w południowo-zachodniej Francji, a także Kantabrii i Asturii na północnym wybrzeżu Hiszpanii. Może to świadczyć o szerokim zasięgu określonych wierzeń i mitów podzielanych przez społeczności będące w znacznym wzajemnym oddaleniu.
Dominują konie. W niektórych rejonach ich kluczową pozycję mogły przejmować bizony i żubry (jak w Ariège), łanie (w Kantabrii), czasem nosorożce lub kotowate – we wczesnych etapach historii tej sztuki (o czym świadczy Jaskinia Chauveta).”
- Jean Clottes, “Malowidła naskalne, ryty i rzeźby. Sztuka paleolitu w Europie”
Zespół archeologów z Uniwersytetu Warszawskiego pod pieczą Dr. Arkadiusza Bielanka prowadzi badania w grocie w Górach Świętokrzyskich. Ostatnie odkrycia ujawniły malowidła naskalne, które mogą sięgać okresu magdaleńskiego i być przełomem historycznym na terenie Polski. Co dokładnie przedstawiają? Jakie artefakty uda im się znaleźć?
Gra jest dramatem z wątkami detektywistycznymi. Jej wyjątkowość polega na unikalnej więzi z larpem Grota I. To podczas pierwszej “Groty” gracze stworzą obiekty odkrywane przez uczesników i uczestniczki Groty II.