Akcja gry toczy się w samym środku oblężenia Warszawy w 1939 roku, w dniu, w którym Niemcy ostrzelali Zamek Królewski, a Armia Czerwona przekroczyła polską granicę. Gracze wcielają się w kilkoro pasażerów ostatniego pociągu wyjeżdżającego ze stolicy skazanej przez okupantów na zagładę.
Larp jest podzielony na sceny. Każda stacja to jeden punkt na mapie: dalej od okropności wojny i bliżej do bezpiecznego celu, do Rumunii. Podróż pociągiem obfituje w incydenty zarówno “zewnętrzne” (np. niemiecki atak powietrzny, nalot bandytów, stacja pełna ludzi desperacko pragnących dostać się do pociągu) jak i “wewnętrzne”. Każdy pasażer ma własne problemy i tajemnice, które zostaną ujawnione podczas gry i które mogą dość dosłownie wykoleić całą ucieczkę.
Inspiracją do stworzenia scenariusza był początkowy rozdział książki Alana Frusta “The Polish Officer”, a rozwiązania mechaniczne autor zaczerpnął z gry Matthijsa Holtera “Archipelago II”.