Autor/zy:
Format: larp kameralny
Konwencja: Lata 30ste XX wieku, dramat obyczajowy
Czas trwania: 4 godziny
Liczba uczestników: 10
Larp poprowadzono na:
Wczoraj kwitło moje serce,
Dziś jaśmin…
Kilka słów, a tyle emocji: miłość, zachwyt, zazdrość, ból, rozczarowanie, smutek, rozpacz, ironia, bezsilność…..dystans. Przez ile z nich trzeba przejść, żeby dojrzeć?
Ile razy?
O krok przed dorosłymi wyborami, jest świat „pomiędzy” zatrzymany w czasie. Pełen nabrzmiałych emocji, pragnień, postanowień.
Czas, w którym wszystko wydaje się być możliwe, a każda rzecz zdarza się pierwszy raz.
U progu dorosłości.
W przeddzień wakacji.
Wakacji 1939 roku.
Opis
To opowieść o grupie młodych ludzi u progu dorosłości, w przeddzień wakacji. Tylko że nie są to zwykłe wakacje. Co z tego, że czereśnie wyjątkowo tanie, po 2 złote, można jeść garściami. To wakacje 1939 roku, my wiemy, że to ostatnie spokojne miesiące przed wojenną zawieruchą.
Ale oni nie wiedzą.
Spotykają się, piją modne kolorowe koktajle, tańczą do zwariowanej muzyki, która przyszła zza oceanu (a czasami do smętnych kawałków, którymi nie pogardziliby ich rodzice).
Zakochują się, łączą w pary, kochają bez wzajemności, łamią czyjeś serce, ktoś im łamie serce, pocieszają się nawzajem, przyjaźnią, buntują, wspólnie marzą o przyszłości, przeżywają rozczarowania….i wiele innych emocji.
To wszystko jest możliwe dzięki mechanice, w której kolorowe koktajle oznaczają różnorodne emocje: jakie- wystarczy spojrzeć na menu. Koktajle mają swoje kolory – to jakie emocje oznaczają będzie można zobaczyć. Ale nie będzie można zgadnąć jaki mają smak. A on będzie sprawiał, że i emocje będą niejednoznaczne.
Czasem ktoś dostanie (lub sam wybierze) czarny koktajl. Być może to tylko ponury nastrój. Ale połączony z goryczą sprawi, że pijący może zdobyć się na krok, którego nie da się już cofnąć. Jest wśród przyjaciół. Czy mu pomogą? Czy zobaczą, ze pomoc jest potrzebna?
Jaka byłaby szkoda, przecież przed nimi całe życie…
Epilogiem gry będą wojenne/powojenne losy wybranych postaci.
Wymagania
Na larpie wymagane są stroje wieczorowe / koktajlowe nawiązujące do epoki.
Przed grą dobrze jest zapoznać się z doniesienia na temat ostatnich miesięcy poprzedzających wybuch wojny,
Ważne
Inspiracje do gry stanowiła poezja Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej. Warto poczytać!
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
Gra porusza tematykę religijną.
Gra porusza tematykę uzależnień.
W grze symbolicznie odgrywa się sceny seksu.