Urban Tribes: Psychopompos - BlackBox 3City

Urban Tribes: Psychopompos

Autor/zy:

Czas trwa­nia: 6 godzi­ny

Licz­ba uczest­ni­ków: 30 — 100

Larp popro­wa­dzo­no na:

… Prze­budź się!

Świat nie jest tyl­ko tym, cze­go mogą doświad­czyć nasze zmy­sły. Od zara­nia ludz­ko­ści doświad­cza­my rze­czy nie­zro­zu­mia­łych dla nasze­go umy­słu, po czym pozna­je­my je, bada­my, umiesz­cza­my w nauko­wych ramach – tyl­ko po to, by odkryć, że każ­de sfor­mu­ło­wa­ne pra­wo odkry­wa kolej­ne pokła­dy niewiadomych.

Magia i nauka nigdy nie sta­ły ze sobą w sprzecz­no­ści, a wiecz­ne roz­wa­ża­nia o sta­ty­ce, dyna­mi­ce i entro­pii były jedy­nie reli­gij­no-poli­tycz­ną dys­pu­tą. Dzi­kie zwie­rzę­ta zamiesz­ku­ją­ce kanio­ny wiel­kich miast daw­no roz­po­zna­ły bogac­two natu­ral­nej ener­gii przy­ro­dy wśród beto­no­wych lasów, a wszech­świa­ty kry­ją­ce się za rów­na­nia­mi magicz­ny­mi sta­ją się dostęp­ne dla mas.

W świe­cie opę­ta­nym infor­ma­cja­mi magią sta­ją się marze­nia. Opo­wie­ści sta­ją się fun­da­men­tem naszych oso­bo­wo­ści. Bogo­wie z kart komik­sów są rów­nie praw­dzi­wi co demo­ny z świę­tych ksiąg.

Wita­my w XXI wie­ku. Wie­ku upa­dłej Tech­no­kra­cji. Wie­ku miej­skich plemion.

Wie­ku Przebudzenia.

Opis

Urban Tri­bes: ψυχοπομπóς (czyt.: Psy­cho­pom­pos) to larp dla oko­ło 50 gra­czy w kon­wen­cji reali­zmu magicz­ne­go, osa­dzo­ne­go we współ­cze­sno­ści. Pod­czas gry uczest­ni­cy wcie­lą się w człon­ków miej­skich ple­mion na swo­jej ścież­ce do prze­bu­dze­nia. Gra trwa ok. 6 godzi­ny i poprze­dzo­na jest warsz­ta­ta­mi, pod­czas któ­rych two­rzo­ne są posta­cie i ple­mio­na, cho­ciaż dopusz­cza­my tak­że zgło­sze­nie się cały­mi gru­pa­mi 5 do 7‑osobowymi.

Jest to larp o struk­tu­rze 3‑aktowej. Pierw­szy akt sta­no­wi spo­tka­nie ple­mion pod­czas magicz­ne­go świę­ta, któ­re sta­no­wić będzie oś fabu­ły do koń­ca gry. Akt dru­gi to sze­reg drob­nych opo­wie­ści w róż­nych cza­sach, miej­scach i o róż­nych zasa­dach, dzię­ki któ­rym gra­cze prze­śle­dzą dro­gę ple­mion. Akt trze­ci to czas na ini­cja­cje i impre­zę koń­czą­cą grę, któ­ra po ostat­nich prze­mo­wach zamie­ni się w otwar­te dla wszyst­kich after­par­ty w strojach.

Meta­tech­ni­ka “Gry w Prze­zna­cze­nie” to narzę­dzie stwo­rzo­ne na potrze­by lar­pów Urban Tri­bes. JEgo pod­sta­wą jest talia kart ze zbio­rem instruk­cji, z któ­rych na bie­żą­co two­rzo­ne są sytu­acje, zasa­dy i cel sce­nek odgry­wa­nych w Akcie II. Zawie­ra ona tak­że kar­ty odpo­wia­da­ją­ce za struk­tu­ry w ple­mie­niu oraz cha­rak­te­ry­stycz­ne funk­cje jej poszcze­gól­nych członków.

W grze moż­na uczest­ni­czyć na 3 spo­so­by, wybie­ra­jąc role róż­nią­ce się od sie­bie kom­pe­ten­cja­mi i sty­lem rozgrywki:

  • Sza­man to gracz, któ­ry peł­ni rolę mode­ra­to­ra ple­mie­nia i funk­cję pomoc­ni­ka MG. Ma on naj­więk­szy wpływ na kli­mat i kształt ple­mie­nia, ale przed­kła­da two­rze­nie gry dla innych nad wła­sną histo­rię. Domyśl­nie w grze bie­rze udział 9 sza­ma­nów repre­zen­tu­ją­cych róż­ne ścież­ki magii. Zachę­ca­my sza­ma­nów do kon­tak­tu przed grą, by wspól­nie stwo­rzyć pod­wa­li­ny do dal­szej pracy.
  • Poszu­ku­ją­cy to gracz (a wła­ści­wie zde­cy­do­wa­na więk­szość gra­czy), któ­ry zgło­si się przed lar­pem i weź­mie udział w całym pro­ce­sie two­rze­nia posta­ci i ple­mie­nia, oraz w przy­go­to­wa­nych wątkach.
  • Jeśli nie inte­re­su­je cię gra zespo­ło­wa, a chcesz two­rzyć faj­ne sce­ny i wyzwa­nia dla innych boha­te­rów i nie boisz się stwo­rze­nia swo­jej wła­snej, małej loka­cji na tere­nie gry, to ist­nie­je jesz­cze opcja zagra­nia jako NPC. Non-Ple­­mię-Cha­­ra­c­ter (pół żar­tem, pół serio). NPC dosta­je od nas sze­reg infor­ma­cji o tym jak w tej grze wcho­dzić w inte­rak­cję z inny­mi posta­cia­mi: może się na jakiś czas dołą­czyć do ple­mion albo wystą­pić w roli ich anta­go­ni­stów, ale to, co go wyróż­nia to to, że nie uczest­ni­czy w wal­ce o rolę nowe­go Szama­na w żad­nym ple­mie­niu (w odróż­nie­niu od Poszu­ku­ją­cych).

Co to jest URBAN TRIBES?

Urban Tri­bes to seria lar­pów osa­dzo­nych w sze­ro­ko poję­tym reali­zmie magicz­nym. Pre­zen­to­wa­ny w nich świat jest sza­le­nie ela­stycz­ny i wszyst­ko, co tyl­ko czło­wiek potra­fi sobie wyobra­zić z racji tego, jak dzia­ła magia, może zna­leźć tu swo­je miej­sce. Wła­ści­wie, to wszyst­ko jest tu magią, wszyst­ko jest świa­do­mo­ścią i wszyst­ko jest snem. Psy­cho­nau­ci i Obe­nau­ci poczu­ją się tu jak w domu, a nie­za­zna­jo­mio­nych tymi poję­cia­mi zapra­sza­my na sza­lo­ne­go, astral­ne­go tri­pa do brzmie­nia sza­mań­skie­go techno.

Inspiracje

Głów­ną bazą inspi­ra­cji był sys­tem RPG Mag:Wstąpienie i w dużym uprosz­cze­niu wszyst­ko to, co jest napi­sa­ne w pod­ręcz­ni­kach na temat jego świa­ta, moż­na przy­jąć za praw­dę, a same pod­ręcz­ni­ki za in-game’owe arte­fak­ty opo­wia­da­ją­ce o świe­cie Urban Tri­bes. Do innych inspi­ra­cji moż­na zali­czyć komik­sy Sand­man i Luci­fer, opo­wie­ści Ame­ri­can Gods i Dres­den Files, a tak­że fil­my z serii Matrix i serial Sen­se 8.

Wymagania

Zachę­ca­my do ubra­nia kli­ma­tycz­nych i wygod­nych stro­jów z mnó­stwem magicz­nych deta­li pasu­ją­cych do waszej wizji posta­ci. Posta­cie powsta­ną już na miej­scu, ale strój może wam pomóc w procesie.

Infografiki

No pain

No pain, czy­li dozwo­lo­ny kon­takt nie­spra­wia­ją­cy dyskomfortu.

Gra porusza tematykę religijną

Gra poru­sza tema­ty­kę religijną.

Gra porusza tematykę uzależnień

Gra poru­sza tema­ty­kę uzależnień.