Wizyta to metafora i eksperyment badawczy. Gra ma na celu zrozumienie mechanizmów i dynamiki naszych emocji podczas nieoczekiwanego zwrotu wydarzeń, których skutki nagle i niespodziewanie uderzają każdego i wszędzie.
To jedna z trzech gier, którą jej autorzy napisali w pierwszych tygodniach pandemii COVID19. O jej powstaniu mówią tak:
“Próbowaliśmy znaleźć dystans do tego, co się działo, zrozumieć emocje: nasze własne, naszych bliskich, ludzi w ogóle. Było to trudne. Użyliśmy więc larpu (i proces jego tworzenia) jako znanej nam formy komunikacji by przeanalizować nie tylko oczywiste reakcje, ale też rzeczy nieuchwytne, niedostrzegalne. Stworzyliśmy więc abstrakcyjną sytuację, która w wielu aspektach przypomina pierwsze dni pandemii. Przez fabularny płaszcz inwazji obcych chcemy zrozumieć, jak i dlaczego zareagowaliśmy tak, a nie inaczej. Być może nadal jesteśmy pod jej wpływem?”
Scenariusz przeznaczony jest dla niewielkiej grupy graczy i przystosowany do prowadzenia online.