“There is a way out of every box, a solution to every puzzle; it’s just a matter of finding it.”
— Captain Jean-Luc Picard
Dyrektywa nr 1
Jako że każda istota rozumna ma prawo do życia zgodnie ze swoją naturalną ewolucją kulturową, personel Gwiezdnej Floty nie może zakłócać normalnego rozwoju życia i kultury innego gatunku. Za zakłócenia uznaje się demonstrację wiedzy, siły lub technologii gatunkowi, która nie jest w stanie rozumieć i posługiwać się poprawnie tą wiedzą. Oficer Gwiezdnej Floty nie może naruszyć Pierwszej Dyrektywy, nawet jeśli oznacza to zagrożenie dla jego życia lub statku, chyba że działa w celu naprawy wcześniejszego naruszenia lub przypadkowego skażenia obcej kultury.
Larp zabierze graczy w niezwykłą podróż w jedno z najbardziej znanych uniwersów science fiction: Star Trek. Chcemy opowiedzieć historię o spotkaniu obywateli Federacji i mieszkańców planety ery prekosmicznej, niemających pojęcia o istnieniu innych światów. Będzie to opowieść o odkrywaniu tajemnic; o trudnej, ale koniecznej współpracy; o nieustającym konflikcie między zasadami a uczuciami. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na kilka trudnych pytań. Jak daleko można przesunąć granice i nagiąć zasady dla ogólnego — lub własnego — dobra? By zachować swoją niezależność i kulturę? Jak bardzo można ingerować w naturalny bieg rzeczy? Kiedy w życiu oficera Gwiezdnej Floty przychodzi chwila, w której gotów jest złamać najważniejsze prawo: Pierwszą Dyrektywę?
Zapraszamy do zapoznania się z Dokumentem Projektowym Gry.
DOKUMENT PROJEKTOWY — FULL COLOR
DOKUMENT PROJEKTOWY — WYSOKI KONTRAST
Larp będzie wymagał przygotowania kostiumu. Staraliśmy się, aby bariera wejścia do gry była jak najmniejsza, dlatego w naszej grze znajdzie się niewiele postaci, które powinny poruszać się w kompletnym uniformie Gwiezdnej Floty. Szczegółowe wytyczne dotyczące codziennych strojów Kasallańczyków opublikujemy wkrótce.