Forma: larp

  • Elektryczne Owce

    Elektryczne Owce

    Elek­trycz­ne Owce to gra, w któ­rej uczest­ni­cy wcie­la­ją się w świe­żo zdję­te z taśmy pro­duk­cyj­nej andro­idy oraz ich nad­zor­ców — teste­rów. Ci pierw­si będą musie­li nauczyć się być praw­dzi­wy­mi ludź­mi — każ­dy andro­id zaczy­na jako czy­sta kar­ta pozba­wio­na jakich­kol­wiek cech oso­bo­wo­ści, któ­re, wraz z roz­wo­jem gry, będzie mógł zyski­wać doda­jąc sobie odpo­wied­nie “modu­ły”. Zada­niem nad­zor­ców…

  • W Topolach Smok

    W Topolach Smok

    1943: Los Ala­mos Ranch Scho­ol, Góry Jemez, Nowy Meksyk Code Name: Man­hat­tan Project Na całym świe­cie teatr okru­cieństw II woj­ny świa­to­wej roz­wi­ja się w naj­lep­sze. Ale tutaj, w Los Ala­mos, spo­koj­ne lasy i puste nie­bo wyda­ją się nale­żeć do innej rze­czy­wi­sto­ści. Jeśli pomi­nąć kilo­me­try obwo­do­we­go ogro­dze­nia i żoł­nie­rzy, któ­rzy go pil­nu­ją. Za pło­tem rodzi się…

  • A Serpent of Ash

    A Serpent of Ash

    Wąż z popio­łu to fiń­ska gra, któ­rej auto­rem jest J. Toumas Harva­inen. Gra opo­wia­da o mecha­ni­zmach rzą­dzą­cych sek­ta­mi. Jak trwa­łe są wię­zi, któ­re spa­ja­ją ze sobą człon­ków takiej wspól­no­ty? Czy jest ona w sta­nie prze­trwać bez cha­ry­zmy swo­je­go lidera? Gra­cze wcie­la się w rolę człon­ków nie­wiel­kiej sek­ty Wyzwo­lo­nych, któ­ra roz­pa­dła się po przy­pad­ko­wej śmier­ci jej…

  • Kolory upadku

    Kolory upadku

    Larp autor­stwa Mate­usza Makow­skie­go miał swo­ją pre­mie­rę na Lar­pe­ria­dzie (spo­tka­nie z lar­pa­mi orga­ni­zo­wa­ne przez stu­den­tów kie­run­ku GAMEDEC — bada­nie i pro­jek­to­wa­nie gier na byd­go­skim UKW, któ­re­go Mate­usz jest absol­wen­tem), a kolej­ną odsło­nę na war­szaw­skiej Zjavie8. Gra w nie­zwy­kle ory­gi­nal­ny spo­sób wyko­rzy­stu­je lubia­ną i popu­lar­ną sty­li­sty­kę posta­po. Zamiast na aspek­tach zwią­za­nych z codzien­nym prze­ży­ciem, kon­cen­tru­je się…

  • Statek Kosmiczny “Gościnność”

    Statek Kosmiczny “Gościnność”

    Larp impor­to­wa­ny ze Szwe­cji. Jego auto­rzy to Tova Ger­ge, Ebba Petrén & Gabriel Widing z kolek­ty­wu sztuk  per­for­ma­tyw­nych Nyxxx. Gra opo­wia­da o tym, jak zmie­nia się poję­cie domu wraz z odle­gło­ścią, jaka nas od nie­go dzie­li. W przy­pad­ku tej kon­kret­nej gry — będą to całe lata świetl­ne. Dla zało­gi sta­tek kosmicz­ny stop­nio­wo sta­nie się całym zna­nym…