Noc. Tropikalny las… W tej mgle światło latarki rzucało gęsty słup światła. Baterie były na wyczerpaniu. Te od detektora ruchu już się dawno wyczerpały. Żołnierze Gildii Kosmicznej nie ucieszyli się z tego faktu. Nawet pocieszanie majora, że “to były zające” nic nie dawało. To było za duże i za szybkie.
Nawet jak na zające.
Szeregowemu Chereshneek nie dawało to spokoju. Obsługiwał detektor — zanim ten zupełnie padł. Chereshneek powtarzał sobie w myślach cały czas: “Po prostu cała puszcza nocą żyje. Wszędzie słychać odgłosy puszczy, nic więcej.” Rytmiczna, regularna argumentacja uspokajała go, kiedy zerkal na ilość punktów na wskaźniku.
“Ale czy naprawdę wszystkie te pieprzone “zające” podchodzą na 10, 15 metrów? A nawet jeśli. To czemu nie znikają? Major mówił “Nieee… one po prostu są ciekawe”. Tak, tak panie majorze, ale dlaczego one idą za nami i skąd do kurwy nędzy w tym lesie jest tyle zajęcy?”
Nagle gdzieś usłyszał poruszenie. Zdławiony krzyk. Upadła latarka. Chereshneek odwrócił się szybko. Major już nie żył. Coś mu oderwało głowę…
Zające musiały być rozeźlone.
I głodne.
Alien: Kolonia Echo Tango 4 to kolejna edycja ukochanej przez graczy terenówki — czyli wg definicji obowiązującej na północy Polski — fabularyzowana gra terenowa, w której o zwycięstwie decyduje nie tylko intelekt, ale też sprawność fizyczna..
W tej grze będziecie odgrywali marines walczących o życie lub obcych walczących o marines. Gra odbędzie się nocą w lesie.
Poniżej znajdziecie komplet zasad, spisanych przez
Piotra Widerskiego na potrzeby konwentu
Hardkon 2008.
- Mechanika
- Podział:
Alien jest drużynową grą terenową. Gracze dzielą się na Alienów i Marines sformowanych w 12 osobowe ekipy. Jedna ekipa, to 7 Marines i 5 Alienów.
Marines grupują się w swój oddział i Alieni również.
- Cel:
Zadaniem oddziału Marines będzie przejście przygotowanej trasy i wykonanie wszystkich zadań na punktach specjalnych.
Zadaniem grupy Alienów jest wytrzebienie oddziału Marines (nie wliczamy w to MG).
- Oddział Marines:
Do każdego oddziału Marines jest przypisany MG, który będzie przeprowadzał przez trasę i wyjaśniał kwestie sporne. Wszyscy marines powinni chodzić razem. Każdy Marines jest oznaczony przyklejonym światłem chemicznym. Drużyny Marines startują z jednego punktu i są puszczane w odstępach co 20 minut. Na jedną drużynę przypada:
- 50 sztuk amunicji
- 6 sztuk broni
- 1 miotacz ognia (pistolet wodny)
- jeden zapasowy zbiornik paliwa do miotacza ognia
- 1 nosze
- Grupa Alienów
Grupa Alienów nie dostaje MG. Jest swobodną grupą, która może się rozdzielać pod warunkiem, że gracze znają teren. Należy grupę Alienów przeprowadzić wcześniej przez teren rozgrywki. Z uwagi, że gracze grający Marines nie mogą wiedzieć, co się będzie działo na trasie, to odbędzie się specjalne spotkanie przed grą z grupą Alienów. Zostaną im udzielone wskazówki fabularne.
- Mechanika walki jest bardzo prosta:
- Jeżeli Marines zostanie dotknięty przez żywego Aliena, to jest ranny (patrz: Rany, Śmierć — Marines)
- Jeżeli Marines trafi Aliena sztuką amunicji, to Alien ginie.
- Jeżeli Marines trafi Aliena z miotacza ognia, to Alien ginie.
- Marines nic sobie nie robią jeżeli trafią w siebie sztuką amunicji, ale jeżeli dostanie z miotacza ognia to marines jest ranny.
- Obrażenia.
- Marines:
Jeżeli Marines zostaje ranny, to pada na ziemię. Krzyczy i piszczy z bólu. Musi mu zostać udzielona pomoc by mógł dalej funkcjonować. Pomoc polega na przeniesieniu rannego marines do następnego punktu specjalnego tak by nie dotykał ziemi. Można to wykonać przy pomocy noszy, albo wzięciu rannego marines „na barana”.
Doniesiony ranny do punktu specjalnego pyta MG czy już jest zdrowy. Gracz musi czekać na zgodę MG.
Jeżeli Marines nie zostaje udzielona pomoc, to ponosi śmierć. Jeżeli tak się stanie, to Alieni biorą takiego gracza do swojej drużyny. Zrywają światełko chemiczne i po następnym punkcie respawn (patrz: Alieny – mechanika) może atakować marinesów.
- Alieny:
Jeżeli Alien zginie, to udaje się do następnego punktu respawn. Następny punkt respawn zawsze będzie kawałek za punktem specjalnym Marines. Alien zawsze, odzyskuje życie raz na jeden odcinek specjalny Marines. Jeżeli Marines idą z punktu 2. do 3., to Alien, który zginie na tym odcinku, może ponownie zaatakować na odcinku 3 do 4.
WYJĄTKIEM JEST JEŻELI WSKAZÓWKI FABULARNE MÓWIĄ INACZEJ.
- Przejmowanie martwych Marines.
Jeżeli jakiś Marines poniósł śmierć. Był ranny i jego towarzysze go zostawili (ok. 20 m od towarzyszy żywych), to wtedy takiego gracza się bierze i zrywa mu się światełko chemiczne. Jest teraz Alienem. Udziela mu się wskazówek fabularnych. Od następnego punktu respawn atakuje jako normalny Alien.
Przygotujcie sobie militarne stroje z elementami SF. W końcu jesteście kosmiczną piechotą! Może źle dozbrojoną, ale jednak… Wojsko to wojsko! I pamiętajcie, że ta gra to terenówka! Coś może się zniszczyć, porwać, przedziurawić. Nie wybieracie się na studniówkę! Wylądujecie na planecie oblazłej przez obcych!