„Jesteśmy surowcem, z którego sny się wyrabia”
— W. Szekspir
U schyłku swojej kariery w 1611 roku William Szekspir napisał ““Burzę”” — najbardziej wieloznaczną i kłopotliwą w interpretacji sztukę w swoim dorobku. Tragikomedię pełną chaosu, w której władza przeplata się z wolnością, a to, co rzeczywiste, z wszechobecną magią. Kalejdoskop barwnych postaci, wątków i idei sprawia, że burza jest jedynym z najbardziej znanych szekspirowskich dzieł.
Miejscem akcji jest tu wyspa, powołana do życia na środku bezimiennego oceanu. Pewnego dnia sam król Mediolanu wraz ze swoją wierną świtą zostaje wyrzucony na tajemniczy ląd. Przyczyną katastrofy nie był jednak zwykły sztorm, lecz magiczna burza. Podsycana pragnieniami i nadziejami śródziemnomorska atmosfera sprawia, że wyspa zdaje się być oazą cudów. Obcy ląd to jednak paszcza lwa, a jej odkrywcy szybko się orientują, że intryga oplata zarówno ich, jak i to miejsce, ciaśniej niż sznur szyję skazańca. Zwłaszcza gdy okazuje się, że nie jest ona opuszczona. Wszechobecne spiski stają się coraz gęstsze, napięcie narasta, zwiastując tragedię. Śmiech i pieśń wolności wznoszą się nad głowami skazańców. Magia podsyca ogień, a ocean bacznie obserwuje. Sedno tajemnicy wyspy zdaje się równie nieprawdopodobne, przerażające jak i śmieszne. Zupełnie jak by to wszystko było jedynie baśnią…
Opis
Burza jest debiutanckim larpem autorki, stworzonym na podstawie sztuki Williama Szekspira o tym samym tytule. Oprócz dworskich intryg i magii (zwykle kojarzących się z rozgrywką gamistyczną), główny akcent w onirycznej, larpowej wersji Burzy został położony na emocje (na których zresztą oparty jest się system magiczny) i relacje pomiędzy postaciami. Na barkach bohaterów spoczywa wiele ciężkich do podjęcia decyzji, słów, które nigdy nie miały jak znaleźć ujścia oraz uczuć, nad którymi ciężko jest zapanować. Właśnie ten aspekt jest dla mnie najważniejszy.
Burza jest również larpem częściowo terenowym. Podobnie jak w literackim oryginale, postacie rozpoczynają grę w rozproszeniu. W trakcie rozgrywki z pewnością nie warto wiernie stać na swoim posterunku — w końcu to przypadkowe spotkania zmieniają nasze życie, prawda? Mechanika gry jest w dużej mierze… Narratywistyczna i służy uczynienia gry jak najbardziej immersyjną. “Ciężar” rozgrywki jest różny i zależy od wybranej postaci.
Znajomość materiału źródłowego nie jest wymagana. Wystarczy pamiętać, że spektakularna opowieść o miłości, władzy i wolności w rzeczywistości wyłoniła się w nim z eksplozji tłumionych uczuć wszystkich osób (i duchów) znajdujących się na wyspie.
Inspiracje
Wymagania
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania strojów nawiązujących do fabuły/epoki oraz białego koca/prześcieradła/chusty.
Ważne
W grze urzywane są proszki holi, gra dopuszcza możliwość crossplayu.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
Full touch, czyli dozwolony pełny kontakt fizyczny w ramach ustalonych ograniczeń.
W grze symbolicznie odgrywa się sceny seksu.
W grze obecny jest wulgarny język.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda