Tysiące lat temu, na początku ery atomowej, ludzkość stworzyła pozytronowego robota. Z pomocą tych życzliwych sług homo sapiens osiedlili się w pięćdziesięciu odległych planet. Światy Przestrzeńców były rajami, wolne od wojny, wolne od chorób, wolne od trosk. Wszystkie potrzeby ich mieszkańców zaspokajała armia posłusznych robotów. Tymczasem Ziemia stała się przeludnionym ulem, a jej populacja skryła się w stalowych jaskiniach, odrzucając roboty i wyższy standard życia, jaki mogły zapewnić.
Ale sto lat temu, po mileniach przepatrzonych wgłąb siebie, Ziemia założyła nowe kolonie — choć bez użycia robotów. Te nowe światy Osadników przyniosły boom technologiczny i ekonomiczny i szybko rzuciły wyzwanie dla potęgi przestrzeńców. Wojna może wybuchnąć w każdej chwili.
Jest też szansa na pokój… Załamanie się klimatu na należącej do przestrzeńców planecie Persefona zmusiło jej ludność do zorganizowania przeprowadzki w ciągu najbliższych dziesięcioleci. Tymczasem na niedalekim, osadniczym świecie Echo wybuchł kryzys gospodarczy. Aby projekt terraformacyjny odniósł sukces potrzeba tysięcy nowych rąk do pracy.
Ludzkich rąk.
Czy przestrzeńcy i osadnicy są zdolni do porzucenia dzielących ich różnic? Czy znajdą sposób na współpracę i koegzystencję? A może po prostu porzucą oba światy?…
Decyzja Persefony (org. Persephone’s Choice) to gra w stylu retro SF osadzona we wszechświecie słynnych opowieści o robotach Izaaka Asimova. Gracze wcielą się w role dyplomatów, naukowców i robotó podczas debaty na temat przyszłości Persefony i całej ludzkości.
Inspiracją do powstania gry był larp Persephone’s Gift Daniela Kane’a i MIT Assassins Guild.