Cyloni zostali stworzeni przez człowieka.
Zbuntowali się.
Ewoluowali.
Wyglądają i czują jak ludzie.
I mają plan.
Minęło jedynie sześć dni, odkąd świat się skończył. Zagłada dwunastu kolonii Kobolu i paniczna ucieczka resztek ludzkości wydają się już tylko mglistym wspomnieniem. Sześć dni, 237 skoków z prędkością ponadświetlną.
Przez ostatnie dni Flota ludzkości była atakowana regularnie co 33 minuty. Schemat zawsze był ten sam: skok do nowego systemu, Galactica rozstawia patrole. Potem nerwowe oczekiwanie, połączone z wpatrywaniem się w zegarek. A po tym chwila fałszywej nadziei, że cyloni jednak się nie pojawią. Ale oni zawsze się pojawiali. Flota wykonywała awaryjny skok i wszystko zaczynało się od początku.
Tym razem jednak stało się inaczej. Wasz statek, Olympic Carrier, nie znalazł się w tym samym miejscu, co reszta Floty. Jakimś dziwnym zrządzeniem losu wyskoczyliście gdzieś pośrodku niczego.
I to był dopiero początek kłopotów…
Opis
Larp odbywa się na zagubionym w przestrzeni statku pasażerskim Olympic Carrier. Gracze pod presją czasu i okoliczności prowadzą między sobą śledztwo i próbują przetrwać pojawiające się zagrożenia.
Wymagane wcześniejsze zgłoszenia. Oferujemy pomoc przy kompletowaniu strojów, ale jest też możliwość gry w neutralnym współczesnym ubiorze.
Lista postaci
Kapitan John Wilner –Dowódca Olympic Carrier (uwaga: trudna rola). Twardy i bezwzględny dowódca okrętu. Służbista w każdym calu. W młodości ze względów zdrowotnych nie został dopuszczony do Akademii Wojskowej.
Teraz na załodze odreagowuje swoje niepowodzenia.
Mundur cywilnyPierwszy oficer Ana Tanberg – zastępczyni i wieloletnia przyjaciółka kapitana. Stanowi jego przeciwieństwo. Tam gdzie to możliwe podejmuje się mediacji z załogą i rozwiązywania problemów. Odpowiada za komfort i kontakty z pasażerami.
Mundur cywilny.Andrew Smith – mechanik, odrzut floty. Pierwszego mechanika przeniesiono na Galacticę, pozostawiając Andrew naprawy na Olympic Carrierze. Na szczęście Olympic jest nowym okrętem, który nie psuje się tak często, jak ma to miejsce w wypadku starszych okrętów. Kobieciarz, hazardzista i alkoholik.
Mundur cywilny lub kombinezon mechanika.Tom Watts – nawigator (uwaga: ta postać wymaga pewnych zdolności matematycznych). Techniczny geniusz. Trochę oderwany od rzeczywistości, za to niezastąpiony w swojej roli. [Tom właściwie jest szalony. Słyszy muzykę, widzi rzeczy.]Mundur cywilny.Cato Moring – oficer łączności – i to chyba jedyne, do czego się nadaje. Jego ambitnym planem na życie miało być dostanie się do Akademii Wojskowej, zdobycie kwalifikacji radiowca, przesiedzenie 30 lat służby bezpiecznie przy komputerach łączności, a potem dostatnie życie w jednej z bogatych kolonii za emeryturę oficerską i mundurowe. Niestety, wbrew jego planom świat nagle się skończył.
Mundur cywilnyTalbor Gumms – szef ochrony. Były marine, obecnie na emeryturze. Odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów na pokładzie Olympic Carrier. Pochodzi z Gemmenon. Religijny i prostoduszny człowiek z ogromnym autorytetem wśród załogi i pasażerów.
Mundur cywilny lub stylizacja “ochroniarz”.Doktor Amorak – postać wspomniana w serialu. Naukowiec pracujący w Ministerstwie Obrony 12 Kolonii. Specjalista w zakresie obronności, wyspecjalizowany w technikach komputerowych. Posiada również podstawową wiedzę w zakresie większości aspektów technologicznych. Twierdził, że posiada ważne informacje na temat infiltracji ludzi przez maszyny.
Postać wymagająca pewnej znajomości BSG.Doktor – chirurg Agatha Welsh – specjalistka z zakresu medycyny, bliska (i zaufana) osoba doktora Amoraka. Miła, uśmiechnięta kobieta gotowa zawsze nieść pomoc każdemu potrzebującemu. Krążą pogłoski o romansie pomiędzy nią a doktorem. Ale kto by wierzył w plotki?
Atrybuty lekarza, np. torba lekarska, kitel, apteczka lub stetoskop.Profesor Drake Bogart – prywatny psycholog, prowadzący działalność na Caprice. W trakcie powrotu z podróży służbowej. Dobry obserwator ludzkich zachowań.
Doktor Ignatius Milwer – ekscentryczny jegomość, poszukiwacz zaginionych kultur. W szczególności obrał sobie za cel Trzynastą Kolonię, Ziemię. W swoich publikacjach naukowych dąży do obalenia mitu istnienia Ziemi jako osobnej kolonii, nadając jej raczej rys mitycznego Olimpu.Deputowany William Smith – reprezentant Capriki na Dwunastu Koloniach. Uważa, że w obecnej sytuacji decyzje powinny być podejmowane kolektywnie przez ludzi, a nie przez jednostkę. Ma swoich popleczników wśród cywili, których reprezentuje.
Wskazany garnitur.Alexandra Higgins – policjantka. Już podczas pierwszego kryzysu na pokładzie zaczęła machać odznaką na prawo i lewo, próbując wtykać nos w nie swoje sprawy.
Atrybut policjanta – odznaka, legitymacja lub kajdanki.Izaak Hooke – handlowiec. Ma w ładowniach kilkaset sztuk delikatnego sprzętu górniczego, który miał zostać sprzedany na Caprice. Podróżuje w kompanii Grunera Thorn’a, człowieka który odpowiada za stan techniczny tego sprzętu.
Atrybuty handlowca np. koszula + krawat, neseser lub teczka.Gruner Thorn – technik w firmie zajmującej się produkcją maszyn górniczych. Sprawia wrażenie osoby z kryminalną przeszłością.Karen Gardner – korporacyjna łącznościowiec (uwaga: postać wymaga pewnych zdolności matematycznych). Pracownica prywatnej korporacji z Sagittaron, wysłana służbowo na Caprikę.
Wskazana stylizacja „korpo”.Juliett Irving – korporacyjna specjalistka PR. Pomimo zniszczenia 12 Kolonii wciąż pozostaje wierna swojej korporacji. Nie przyjmuje do wiadomości, że świat, jaki znała, się skończył.
Wskazana stylizacja „korpo”.Iran Maserth – anarchista. Obywatel Sagittaron, od początku podróży głośno opowiada się za opuszczeniem Floty i ruszeniem własną drogą. Twierdzi, że Flota jest rządzona przez wojskową dyktaturę a kultywowanie tradycji 12 Kolonii jest tylko próbą zamydlenia oczu.
Marker Castner – dziennikarz. Mąciwoda, wszędzie szukający sensacji. Gotowy przehandlować własną matkę za dobry materiał. Na tym etapie właściwie nie interesuje go już prawda, a raczej to, jak można nią manipulować.
Atrybuty dziennikarza: dyktafon, notatnik, legitymacja prasowa, aparat, kamera, mikrofon. Mile widziana osoba, która chciałaby robić zdjęcia lub kręcić film.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.