Inspiracje
Pierwszy larp w świecie Raastram odbył się w 2002 roku na pierwszej edycji konwentu Flamberg (w latach 1997 — 2001 konwent nosił nazwę Gladion). Tam poznał się nasz autorski tandem. Tam spotkali się islayski mag, elf Noor i ludzka kobieta, arcykapłanka Domu Losu, Kadaan. Pokochaliśmy ten dziwny, inspirowany indyjską kulturą świat. Zafascynował nas tak bardzo, że włączyliśmy się jako twórcy do współtworzenia tego universum. Zuza pisała religijne księgi i poematy, mnie pochłonęły dzieje raashtramskich rodów, historia imperium i opowieść o Sirdarze, najbardziej tajemniczym z trzech elfich królestw. Kilka lat później opuściliśmy Raashtram. Ale to, że przestaliśmy bywać nie znaczy, że zatarły się wspomnienia spędzonych wspólnie chwil. Raashtram tkwi ukryte głęboko w naszych sercach i w naszej pamięci. Pełne miejsc, które czekają na odkrycie. Chcemy powrócić do krain, które wciąż nas fascynują. Naszą destynacją będzie Islay, królestwo elfów, największy wróg imperium ludzi. Przez lata setki graczy o Islayu jedynie słyszały. Odgrywane postacie bały się elfów, pogardzały nimi, ginęły od ich strzał, zdarzało się, że ostrza swoich mieczy zatapiały w ich ciałach. Kolaborowały z ich wysłannikami, szpiegowały dla ich możnych, handlowały i marzyły o powrocie wspólnego władcy (był taki etap w historii tego świata). Najwyższy czas zobaczyć jak wygląda świat po drugiej stronie granicy. Chodźcie z nami.Fabuła
Stary elf jest zmęczony. Jest jednym z najstarszych w całym Islayu. Jego oczy widziały setki bitew. Jego usta wypowiedziały setki prawd i miliony kłamstw. Z jego rozkazów zginęły tysiące. Ile ciał pieściły jego dłonie – tego nigdy nie liczył. Czas umierać. Nie pozostało nic, czym nie zdążył się nasycić. Nie ma niczego, nad czym się nie zastanowił. Postanowił zrobić po sobie miejsce. Rozkazał wyburzyć pałace i altany, kruche mosty i szemrzące fontanny, solidne stajnie i dumne wiatraki, młyny, spichrze, zagrody dla bydła, ludzi i drobiu. Niech ktoś godny zajmie ziemię, którą on sobie wywalczył, obronił przed zakusami innych i ukształtował ku radości swych zmysłów. Lecz zanim przyjdzie Nowe, jego ukochanym ludziom trzeba zapewnić godną przyszłość. Ostatnia aukcja. Roześle zaproszenia do najznamienitszych kolekcjonerów i hodowców. Pokazy, rozmowy, muzyka, dobre jedzenie. Licytacja, pożegnanie, trucizna. Nareszcie.Co będziemy robić?
Aukcja
Strategos Remus wieki temu zasłynął jako organizator najlepszych aukcji ludzi w całym Islayu. Udział w takim wydarzeniu był prawdziwym zaszczytem. Remus nigdy nie ograniczał się do banalnej prezentacji swoich okazów na wybiegu czy arenie. Aukcje strategosa miały zawsze niepowtarzalny sznyt. Ludzie byli dobrze wychowani, potrafili należycie odzywać się do kupców. No i pokazy! Parzenie herbaty, komponowanie perfum, układanie kwiatowych kompozycji… Sama przyjemność! Skoro ta aukcja ma być ostatnią — wszyscy spodziewają się, że program przyćmi pozostałe wydarzenia.Ludzkie sprawy
Wśród wielu ludzkich niewolników aukcja wzbudza niemałe zainteresowanie. Niektórzy liczą na poprawę swojego losu albo nawet osiągnięcie kolejnego ważnego etapu w karierze. Inni snują plany ucieczki do domu, do Raashtram. Ktoś ma nadzieję spotkać ukochaną, która lata temu została sprzedana na drugi koniec Islay do innego kolekcjonera. Ktoś znajdzie miłość życia, chociaż jeszcze o tym nie wie. Nad głowami ludzi z rąk do rąk będą przechodziły złote monety, które zadecydują o ich losie. Same okazy nie pozostaną jednak bez wpływu na bieg wydarzeń.Elfie sprawy
Dla wielu elfów udział w aukcji jest spełnieniem marzeń. Ich zainteresowanie ludzkimi okazami z kolekcji Remusa jest całkowicie szczere. Część z nich przywiezie też swoich ulubieńców, w nadziei na ubicie dobrych interesów. Niektórzy goście przybyli z innych przyczyn. Nieformalna, luźna atmosfera sprzyja temu, by pieczołowicie tkane intrygi ujrzały światło dzienne. Większość przybyłych to znane osobistości, potężni magnaci, generalicja, ambasadorzy. Będzie o czym rozmawiać, szeptać, negocjować. Dla wielu z nich aukcja — to skomplikowana gra. Nabywanie konkretnych egzemplarzy — to wiadomości, znaki, sygnały, przysięgi. Jedno łączy wszystkie zaproszone persony. Nie mogą się doczekać szesnastego dnia miesiąca gamilios.Informacje praktyczne
Larp potrwa półtorej doby z przerwą na sen. Odbędzie się na terenie gospodarstwa agroturystycznego “Przystanek Alaska”, które położone jest na skraju lasu otaczającego malownicze jezioro Kamieniczno. Do dyspozycji graczy oddamy więc prawie 40 hektarów zalesionych wzgórz, kilka polan, plażę i większość budynków infrastruktury “Przystanku”, które na czas gry symulować będą likwidowany folwark i włości strategosa Remusa. Kompendium wiedzy o świecie Raastram: ENCYKLOPEDIA RAASHTRAM Chcesz wybrać postać dla siebie? Przejrzyj LISTĘ WAKATÓWHarmonogram:
Niedziela, 14 lipca: 14:00 Rozpoczęcie Gry 22:00 Zakończenie GryDla kogo jest ten larp?
Zagraj, jeżeli:- lubisz gdy twoja postać ma do wykonania konkretne działania;
- sprawia ci frajdę współtworzenie większej opowieści;
- podobają ci się scenariusze wypełnione questami i wyzwaniami;
- cenisz gry o wyraźnej strukturze i harmonogramie wydarzeń;
- do dobrej zabawy nie potrzebujesz gęstej sieci predefiniowanych relacji z innymi postaciami i dobrze się czujesz nawiązując więzi już w trakcie gry;
- lubisz larpy, które dzieją się w świecie znacznie różniącym się od naszego na polu wartości, norm społecznych i kulturowych;
- umiesz oddzielić własne Ja od odgrywanej przez siebie Postaci;
- lubisz być gościem dużego, specyficznego uniwersum;
- lubisz opowieści niejednoznaczne, pełne niuansów i podwójnych znaczeń.
- oczekujesz symulacji walki bronią bezpieczną lub lubisz rozwiązywania fabularnych konfliktów metodami siłowymi;
- oczekujesz gry w iluzji 360°;
- nie przykładasz wagi do detali świata, w którym toczy się gra;
- chcesz zagrać jedynie z powodów towarzyskich lub sentymentalnych;
- nie czujesz się komfortowo z myślą o grze postacią pogardzaną lub gardzącą innymi;
- wątki przemocy emocjonalnej mogą sprawić ci przykrość i krzywdę.
Powyższy opis zawiera jedynie podstawowe informacje o grze. Komplet informacji zostanie opublikowany w Dokumencie Projektowym.