Gra toczy się w uniwersum Świata Mroku. W centrum wydarzeń tym razem znalazły się nie wampiry, ale ghule. Ghul to śmiertelny, który pije krew wampira, dzięki czemu może posiąść nadnaturalne zdolności i mroczne apetyty. W zamian za ten dar staje się jego sługą (warto dodać, że ghule doczekały się swojego podręcznika w wersji drugiej edycji gry fabularnej Wampir: Maskarada).
Wieczerza Wigilijna to larp narracyjny, skupiony na trudnej rzeczywistości postaci będących zawsze jedynie tłem i zasobem w wampirzych intrygach i politycznych rozgrywkach. Nie zabraknie w nim wątków obyczajowych, odrobiny knowań, śledztwa i przemyśleń nad ideą wspólnoty, którą może, ale nie musi tworzyć wampirza służba.
Gra nie toczy się ani w trzeciej, ani w piątej edycji Wampira, czerpiąc inspiracje i motywy z obu. Mechanika gry jest uproszczona, aby była wygodna do stosowania podczas larpu. Znajomość gry fabularnej Wampir: Maskarada nie jest wymagana.