Przestrzeń kosmiczna, ostateczna granica — takimi słowami rozpoczynały się słowa słynnych filmów science fiction tysiąc lat temu. Zaskakująco, nie była żadną granicą. Jedyną barierą okazały się pieniądze.
Po wielkim krachu surowcowym w 2025 doszło do wojen, konfliktów, kryzysów. Ludzie umierali, ale przez to zrozumieli, że ziemia jest zbyt malutka dla ich potrzeb. Nasza planeta nie była w stanie nas usatysfakcjonować. Była zużyta.
W końcu pojawili się wybitni naukowcy i odkrywcy, wspierani przez rozmaite rządy i korporacje. Jak im się to udało? Zaoferowali tym łapczywym smoczyskom nowe skarby. Skarby Wszechświata. Jak on sam-nieskończone. Wydaje się, że to wszystko gruba ściema, ale o tym, że wszechświat jest nieskończony, wiedzieliśmy od dawna. Tym razem ich projekty zaoferowały realną wizję podboju. Niektórzy mówią, że nie byliby tak optymistyczni, gdyby nie meteoryt pełen zamarzniętej ropopodobnej substancji, który uderzył na granicy Imperium Rosyjskiego i Chin. Walki o niego trwały kilka miesięcy.
Ludzie jednak mieli dosyć. Wszyscy, bez wyjątku: bogaci, biedni. Ci z władzą i bez niej. Chcieli spokoju na ziemi i ten wreszcie udało im się osiągnąć.
Zmieniło się wszystko i nie zmieniło się nic. Obiecywali nieskończone lata dobrobytu. Ogromne zarobki dla każdego odważnego. A jednak nic z tego. Korporacje przetrwały, z czasem narodziły się nowe i niewiele się zmieniło. Najbliżej upadku były tuż przed wojnami. Gdy tylko pojawiły się nowe zasoby, na których mogły żerować, na nowo stały się tak potężne, a nawet potężniejsze niż państwa. Państwa, które już teraz stają się pamiątką z przeszłości.
Droga Mleczna została podzielona przez korpo. Planety, asteroidy, i inne dziwaczne obiekty kosmosu stały się źródłami surowców. Owszem, na ziemi jest dobrobyt. Ale ktoś musi ten dobrobyt z wiecznej pustki wydobywać. Tym szaleńcem jesteś ty… zdesperowany, odważny, głupi, pechowy… opisać ciebie i tobie podobnych można różnymi epitetami. Łączy was to, że zastąpiliście robotników będących tradycyjnie najniżej w łańcuchu pokarmowym. Nikt nie dba o to czy wrócicie. Będą kolejni chętni na wasze miejsce. Zawsze są. Poza tym im mniej was wróci z wydobycia, tym mniej korpo będzie musiało zapłacić. Dlaczego to robisz? Nie wiem. Ty mi powiedz…
Opis
Za ostateczną granicą to larp gamistyczno-narracyjny (z elementami paragrafowymi), zbudowany w estetyce science fiction. Opowiada o trudach robotników wydobywających surowce z nieznanych obiektów w przestrzeni kosmicznej. Ma ściśle ustaloną strukturę, zakłada przestrzeganie zasad mechaniki mającej symulować warunki ciężkiej pracy w kosmosie poprzez rozgrywanie krótkich scenariuszy paragrafowych, skutkujących w potencjalnych obrażeniach na ciele i umyśle postaci. Stymuluje to do mocniejszych interakcji i rozwoju postaci w różnym kontekście.
Gra posiada silny element pozyskiwania pieniędzy — zarabiania i realizowania tym celów postaci, jednocześnie zadając pytanie — czy to wszystko jest tego warte?
Larp można rozgrywać w wariancie full touch, lub no touch. Poziom interakcji fizycznej jest ustalony wspólnie z mistrzem gry i graczami przed każdą odsłoną.
Wymagania
Prosimy o przybycie w prostym, robotniczym ubiorze. Kostium nie musi różnić się drastycznie od ubrań noszonych aktualnie przez robotników pracujących współcześnie na platformach wiertniczych, w kopalniach, czy na wysokościach. Warto jednak uzupełnić strój o elementy futurystyczne. Naszywka z logo korporacji/firmy, elementy okablowania reprezentujące wadliwe cyberwszczepy, zużyte narzędzia z przeszłości, lub futurystyczne (np. odpowiednio zaaranżowane latarki, czy zapalniczki).
Wyposażenie: Zeszyt, długopisy lub smartphony, tablety oraz dostęp do internetu (do śledzenia i rozliczania zarobków graczy), kalkulator, podstawowe umiejętności matematyczne, wydrukowane karty statusów, chrupki kukurydziane lub inny substytut neutralnej przekąski, woda, woda smakowa, sok jabłkowy.
Scena: Larp dziać się będzie na wydobywczym statku matce. Większość obsługi w nim jest w pełni zautomatyzowana i kontrolowana przez AI. Rolą pracowników jest wydobycie surowców oraz ewentualne usuwanie usterek na statku, do czego każdy został przeszkolony przed wylotem. Główna część gry, czyli interakcje, obrady, decyzje, będą dziać się w głównej części mieszkalnej, gdzie pracownicy odpoczywają, rozmawiają, jedzą itp.
”
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
Full touch, czyli dozwolony pełny kontakt fizyczny w ramach ustalonych ograniczeń.
Gra porusza tematykę dyskryminacji, bądź wykorzystania.
Gra porusza tematykę uzależnień.
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy.
W grze odgrywa się sceny przemocy.
W grze obecny jest wulgarny język.
W grze pojawia się hazard.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda