Wydarzenia przebiegły błyskawicznie. Wiewiórki! Wiewiórki! –rozległy się krzyki po całym domu giełdy w Mariborze. Na moment zapanował chaos. Ktoś sięgał po sztylet, ktoś próbował ucieczki, ale szybko zarzucona na szyję pętla powstrzymała desperackie usiłowania uciekiniera. Mają bombę! – ten okrzyk przerażenia był ostatnim. Po nim zapanowała pełna napięcia cisza. Obecni w budynku kupcy i gońcy zdali sobie sprawę z faktu, że są zakładnikami Scoia’tael.
Scoia’tael (j. wspólny: Wiewiórki) – nieludzcy buntownicy, odpowiedzialni za powstania przeciwko ludziom w państwach północnych. Powodem ich walk jest niezadowolenie z rasizmu i dyskryminacji nieludzi. Trzon Wiewiórek tworzą elfy, choć w szeregach formacji można spotkać także przedstawicieli innych starszych ras, takich jak niziołki czy krasnoludy. Scoia’tael podzielone są na komanda, które składają się z kilku, bądź kilkunastu bojowników. Komando Wiewiórek wzięło zakładników w domu giełdy w Mariborze. Jakie są ich cele, jakie będą żądania? Czy którykolwiek z zakładników wyjdzie z tego cało? Czy sytuacja skończy się krwawą jatką? Straż grodowa i garstka zbrojnych Zakonu już szykuje się do wzięcia budynku szturmem…
W toku jeepa gracze i publiczność wcielą się w członków komanda Scoia’tael oraz zakładników. Gra nie skupi się na akcji i tym, kto przeżyje, a kto zginie. Zamiast tego obiektem naszego zainteresowania będzie stworzenie dramatycznej historii i odegranie relacji i napięć między postaciami. Centralna historia będzie naszą kanwą, a w nią wpleciemy treść, czyli wątki osobiste.
Scenariusz jest adaptacją skandynawskiego jeepa
Hostage na uniwersum Wiedźmina.