“…Sweetie, we’re crooks. If everything were right, we’d be in jail.”
‑Wash, serial “Firefly”
Jest rok 2124.
Ludzkość sięgnęła gwiazd, podróże między systemami planetarnymi są na porządku dziennym.
Sztuczna inteligencja jest obecna wśród ludzi; budowane na podobieństwo człowieka androidy wykonują szereg codziennych zadań.
Dalej najważniejsze są pieniądze.
“…Bring yourself back online.”
— Ford, serial “Westworld”
Niewielka grupa profesjonalnych kosmicznych złodziei planuje skok życia.
Jedyny sposób, żeby osiągnąć cel, to wykorzystać zespół androidów, specjalnie wytrenowanych i przygotowanych do zadania.
Nagroda jest warta zachodu, ale jej zdobycie może być trudniejsze, a stawka wyższa niż się początkowo wydawało.
“…Its too bad she won’t live, but then again, who does?”
— Gaff, film “Blade Runner”
Jest to larp w konwencjach SF oraz „heist movie” (np. film o skoku na bank), który w swojej drugiej warstwie opowiada o androidach i ludziach, ich współdziałaniu razem, relacjach, kształtowaniu się osobowości androidów pod wpływem ludzi — a być może także o wpływie androidów na ludzi.
Ta gra jest dla Ciebie jeżeli:
- ciekawi Cię tematyka androidów, czym oni są lub nie są, chciałbyś/chciałabyś pobawić się tym tematem — obserwując ich z zewnątrz lub wcielając się w taką postać;
- lubisz eksperymentalne mechaniki
- lubisz proste gry z mieszanką klimatu i zadania do wykonania, oparte na swobodnej kooperacji graczy w różnych rolach.
Ta gra może nie być dla Ciebie jeżeli:
- ma dla Ciebie znaczenie szczegółowa karty postaci, drobiazgowo przygotowane wątki, realistyczna scenografia odwzorowująca 1:1 miejsce gry (w Wyprawie… postacie i relacje są tworzone przez graczy, a świat i miejsce są określone grubymi pociągnięciami pędzla);
- lubisz pełną swobodę dla swojej postaci na grze (w Wyprawie… jako człowiek startujesz z zadaniem do wykonania, a jako android Twoja gra jest moderowana ich mechaniką);
- ma dla Ciebie znaczenie, czy sytuacja na końcu gry ‚“wygrana” lub “przegrana” jest określona przez obiektywne, znane od początku zasady (w Wyprawie… wynik gry zależy od sumy tego, jak gracze zinterpretują poszczególne wydarzenia czy sytuacje).
Larp znalazł się w finale konkursu Larpowe Laury 2023.
Gra nie wymaga wcześniejszego przygotowania — wszystkie informacje będą podane w trakcie warsztatów, tam też będzie wybór postaci. Prosimy tylko o przygotowanie neutralnego* stroju, najlepiej w czarnym/ciemnym kolorze.
*Przez “neutralny” rozumiem raczej stonowany, nierzucający się przesadnie w oczy. Takie elementy jak fajny pas, ciekawy płaszcz, klimatyczna chusta są OK. Raczej nie pełne steampunkowe zbroje i t‑shirty ze współczesnym nadrukiem. Konwencja to szeroko rozumiany SF/Space Opera/przyszłość. Ale przede wszystkim — bez stresu 🙂 w tym larpie różne stroje da się wytłumaczyć fabularnie.