11% - BlackBox 3City

11%

Autor/zy:

Czas trwa­nia: 4 godzi­ny

Licz­ba uczest­ni­ków: 11

Larp popro­wa­dzo­no na:

„Tyl­ko 11% prze­cho­dzi. Resz­ta wra­ca. Cza­sem z czymś wię­cej niż tyl­ko bliznami.”

— „Nowy Porzą­dek”, wyda­nie spe­cjal­ne, lipiec 2063.
Nagłó­wek z gazety.

Opis

11%

Wyobraź sobie świat, w któ­rym szan­sa na lep­sze życie to kwe­stia decy­zji… i testu, któ­re­go wynik zale­ży nie tyl­ko od two­ich umie­jęt­no­ści, ale też od tego, komu zaufasz.

11% to larp inspi­ro­wa­ny kli­ma­tem seria­li takich jak Black Mir­ror czy 3%. To opo­wieść o ludziach – o ich marze­niach, lękach, sła­bo­ściach i sile. Gra­cze wcie­lą się w uczest­ni­ków tajem­ni­cze­go Pro­gra­mu Selek­cyj­ne­go, któ­ry obie­cu­je wyj­ście z mara­zmu codzien­no­ści i wej­ście do świa­ta, gdzie wszyst­ko ma być „lep­sze”. Część z nich będzie testo­wa­na. Część – będzie testować.

Nie zdra­dzę ci, czym dokład­nie jest ten test, ale mogę powie­dzieć jed­no: to nie będzie tyl­ko spraw­dzian logicz­ne­go myśle­nia czy fizycz­nych zdol­no­ści. To pró­ba czło­wie­czeń­stwa. Pró­ba rela­cji. Pró­ba tego, czy jesteś w sta­nie zacho­wać sie­bie – albo czy w ogó­le war­to to robić.

Ten sce­na­riusz sta­wia pyta­nia, któ­re od daw­na we mnie sie­dzia­ły: Ile jeste­śmy w sta­nie poświę­cić, by osią­gnąć cel? Czy war­to ufać innym, gdy gra toczy się o wszyst­ko? Czy „lep­sze życie” napraw­dę zna­czy to samo dla każdego?

Gra­cze mogą spo­dzie­wać się inten­syw­ne­go, emo­cjo­nal­ne­go doświad­cze­nia, gdzie nie wszyst­ko jest cza­r­no-bia­­łe. Mecha­ni­ki gry są pro­ste, ale two­rzą ramy do głę­bo­kiej, psy­cho­lo­gicz­nej opo­wie­ści. To nie jest larp o sys­te­mie. To larp o decy­zjach. O napię­ciach. O spoj­rze­niach, któ­re mówią wię­cej niż sło­wa. O momen­tach, w któ­rych ser­ce bije szyb­ciej – bo wiesz, że za chwi­lę coś się zmieni.

To nie jest gra o zwy­cię­stwie.
To gra o tym, czym jeste­śmy goto­wi zapła­cić za nadzieję.

Infografiki

No pain

No pain, czy­li dozwo­lo­ny kon­takt nie­spra­wia­ją­cy dyskomfortu.

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

Gra poru­sza tema­ty­kę dys­kry­mi­na­cji, bądź wykorzystania.

Gra porusza tematykę uzależnień

Gra poru­sza tema­ty­kę uzależnień.

Odgrywanie scen przemocy

W grze odgry­wa się sce­ny przemocy.

Wulgarny język

W grze obec­ny jest wul­gar­ny język.

W grze pojawia się hazard

W grze poja­wia się hazard.