Dzwon to jest trzymająca w napięciu gra science fiction inspirowana takimi dziełami kultury jak filmy The Fountain (Darren Aronofsky), Five-Twelfths Heaven (Melissa Scott) czy Vacuum Flowers (Michael Swanwick).
Gracze wcielą się w załogę i pasażerów statku kosmicznego o nazwie Dusza, który podróżuje na planetę Castilia i napotyka na problemy techniczne. Zwykły lot nie jest interesujący; ludzie zwykle przesypiają większość podróży, a załoga budzi się od czasu do czasu na krótko by wykonać naprawy, których statek sam nie jest w stanie zrobić sam. W trakcie gry statek jest poważnie uszkodzony, są problemy z systemami podtrzymywania życia, nawigacją i przenoszeniem pamięci. Uczestnicy budzą się z amnezją i częściowymi wspomnieniami o tym, kim są i dlaczego właśnie tu.
Statek znajduje się w warstwie hiperprzestrzeni zwanej Przestrzeń‑H (zwanej przez niektórych “niebem”), którą charakteryzują głębokie doświadczenia mistyczne i duchowe.
Bohaterowie gry znajdują na to różne wyjaśnienia: niektórzy analizują je pod kątem specyficznych zjawisk fizycznych, takich jak dźwięk biologii ludzkiego mózgu; inni traktują swój czas w Przestrzeni‑H jako ważne duchowe doświadczenie i aby zrozumieć, co się wokół nich dzieje, sięgają do metafizyki.
Z każdym uderzeniem tytułowego dzwonu gracze dowiadują się więcej i więcej o sobie i celu swojej podróży…