Autor/zy:
Format: larp
Konwencja: fantasy, science fiction
Czas trwania: 5 godziny
Liczba uczestników: 16 — 31
Larp poprowadzono na:
*****Program PIELGRZYM*****
(za multiversalną encyklopedią sieciową)
Rozpoczęty w roku 15989 program badawczo-rozrywkowy na planecie ZX3. Wybrani, przeszkoleni mieszkańcy Multiversum wysyłani są na planetę ZX3 by już na miejscu udając pielgrzymów, w tzw. Dolinie Glishny odprawić religijne rytuały typowe dla lokalnej kultury. Według niepotwierdzonych źródeł raz na 13 standardowych miesięcy w Dolinie pojawia się „istota boska” lub „Fenomen Boga”, który błogosławi jednego z Pielgrzymów. Pielgrzymkę może odbyć maksymalnie trzech przedstawicieli całej Planety ZX3. Dzięki działaniom Fundacji zazwyczaj są to obywatele Multiversum. W ostatnich edycji Programu “Pielgrzym” jedynie dwukrotnie wśród trójki finalistów znalazł się tubylec.
Za zwycięstwo w Programie uznaje się uzyskanie błogosławieństwa “istoty”. Do tej pory dostąpiło go dwoje obywateli Multiversum i jeden tubylec. Dolinę i samą ZX3 opuścić może tylko zwycięzca Programu.
Okres badań i prowadzenia przez Fundację Programu Pielgrzym: 19 lat standardowych. Najwyższa oglądalność: 11 erefena 16007 roku – 970 miliardów osób w sieci (najbardziej popularny program wszechczasów).
Opis
Fundacja: Program Pielgrzym to larp bezszwowo łączący konwencję fantasy i science fiction. Swoją premierę — i jak dotąd jedyną odsłonę — miał podczas konwentu larpowego Hardkon 2008, gdzie w finale pierwszego polskiego konkursu larpowego Złota Brama jego autorzy zdobyli główną nagrodę.
Inspirowany takimi dziełami popkultury jak seria powieści Hyperion czy Diuna, larp przenosi graczy w odległą przyszłość. Wysoko rozwinięte galaktyczne imperium ludzi odkryło na jednej z odległych planet miejsce, w którym co pewien czas manifestuje się byt odpowiadający swą charakterystyką… Istocie boskiej. Szczegółowe badania dość prymitywnej cywilizacji wykazały, że w lokalnej społeczności przyjętym zwyczajem jest odbywać do miejsca objawienia pielgrzymkę. Tożsamość boga, która nigdy nie ukazuje się w tej samej postaci, każdy z pielgrzymów musi odgadnąć samodzielnie. Dopiero wtedy może próbować wyprosić jej błogosławieństwo.
Członkowie dobrze znanej na rynku galaktycznej rozrywki organizacji Fundacja postanowili wykorzystać fenomen do zbicia fortuny. W czasie objawienia dają możliwość zdobycia błogosławieństwa istoty boskiej dwóm lub trzem wybrańcom, którzy uczestniczą w programie „Pielgrzym”. Dwa miejsca wystawiane są na licytację; trzecie jest obsadzane losowo, podczas emocjonującej loterii. Dodatkowo, aby całej zabawie nadać odpowiedniego smaczku, cały show produkuje się tak, by nie naruszyć kulturowej i religijnej struktury społeczeństwa zamieszkującego planetę ZX3.
Fabułę gry można rozbić na dwie warstwy. Pierwsza to warstwa społeczeństwa zamieszkującego Dolinę Gishny i ich wzajemnych relacji. Druga to rywalizacja uczestników programu „Pielgrzym”, próbujących wygrać błogosławieństwo — świadomi terminalnych konsekwencji przegranej. W grze można wziąć udział zarówno jako tubylec, jak i pielgrzym… Oraz Bóg.
Bilety na larp dostępne są w serwisie EVENEA.
Lista dostępnych ról — w niniejszym WPISIE.
Wymagania
Prosimy o przybycie na larp w prostych i funkcjonalnych strojach inspirowanych późnym średniowieczem. Larp odbędzie się w znacznej części w terenie otwartym — kostium powinien więc być wygodny, ciepły i w miarę możliwości odporny na różne warunki pogodowe.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
Gra porusza tematykę religijną.
W grze odgrywa się sceny przemocy.