Autor/zy:
Format: larp kameralny
Konwencja: Wampir: Maskarada, świat współczesny
Czas trwania: 4 godziny
Liczba uczestników: 15
W tym
Larp poprowadzono na:
Dla tych, którzy nie bywają w Elizjum na co dzień. Wiedzcie, że jesteśmy w przededniu wojny. Przez ponad tysiąc lat naszym Miastem rządził Książe Miomir, który zniknął bez wyjaśnienia. Schedę po nim przejęła grupa wpływowych wampirów zwana Triumwiratem, których twarzą została wiecznie młoda i piękna Księżna-Reprezentantka. Dali oni życie wyjątkowemu systemowi prawnemu — Gdańskiej Demokracji, w której każdy wampir, zależnie od posiadanej Ziemi, ma głos i może decydować o sprawach miasta.
Niestety, po prawie pięćdziesięciu latach i śmierci jednego z pomysłodawców — Gustawa system może się rozpaść. Dwie nienawidzące siebie nawzajem sekty: Camarilla i Sabat zrobią wszystko by położyć swoje brudne dłonie na szarganym polityczną burzą Gdańsku. W tle głównego konfliktu marnotrawny syn Gustawa oraz jego kochanka walczą o jego spadek, a wpływowy zarządca Wrzeszcza Borys złamał Maskaradę i może utracić wszystko co ma. W tle trwają poszukiwania zabójcy zmarłego, ale wszyscy plotkują o tajemniczej przepowiedni. Ponoć Miomir powróci i oczyści miasto z wrogów.
Nie wiem, co Wy sądzicie, ale moim zdaniem Październik 1989 roku na pewno będzie ciekawym okresem w mieście Gdańsku…
Opis
Larp jest INSPIROWANY jest światem wydanym przez WhiteWolf — Wampirem Maskaradą, który wchodzi w część większego uniwersum znanego jako Świat Mroku. To świat będący odbiciem naszego. Jest wręcz identyczny, choć z kilkoma istotnymi różnicami; ludzie oraz wszystkie inne istoty, częściej poddają się swoim mrocznym stronom. Sam świat zapełniony jest Wampirami, Magami, Wilkołakami czy Upiorami, z których wszyscy starają się zachować istnienie nadnaturalnej części rzeczywistości w tajemnicy. U wampirów ma dopomóc w tym Maskarada, zbiór pięciu zasad, które są podstawą feudalnego systemu klasowego opartego na starszeństwie i krwi.
Gdańsk jest specyficzną domeną. Miasto przez prawie tysiąc lat było rządzone przez Księcia Miomira, który prawie pięćdziesiąt lat temu zniknął w tajemniczych okolicznościach wraz z radnym Mateuszem Perlmanem. Ich los pozostaje do dzisiaj nieznany. W ich miejsce narodziła się Gdańska Demokracja, system, który daje głos każdemu Wampirowi z ziemią w mieście. Przez lata miastu udało zachować się niezależność, którą wcześniej gwarantował mu Miomir. Teraz rywalizacja między Księżną-Reprezentantką a trzema radnymi z czasów Miomira zwanych Triumwiratem doprowadziła do kryzysu władzy.
Kryzys chcą wykorzystać dwie wampirze Sekty: Camarilla i Sabat. Camarilla to wampirza organizacja skupiająca największe miasta Nowożytnego Świata wokół Pięciu Tradycji, do których należy Maskarada i kultu krwi. Do swojego grona przyjęli już Gdynię. Sabat to zaś organizacja rewolucjonistów, którzy chcą położyć kres Maskaradzie i wprowadzić Wampiry w nową erę dominacji. W ich rękach znajdują się okoliczne miasteczka oraz Kaszuby. Obie strony na razie pokojowo próbują przejąć miasto… Jeżeli jednak sytuacja wyeskaluje, może czekać nas otwarta wojna. W środku tego wszystkiego, w tajemniczych okolicznościach zmarł Gustaw Lasota, ostatnia osoba, która utrzymywała względny balans sił.
Dla kogo jest ten larp?
Wampir Maskarada: Pierwsza Noc bez Gustawa jest larpem, który określamy jako romans gotyckiego horroru i komedii pomyłek. Chcemy odejść od typowej stylistyki wykwitnego przyjęcia i nadać larpowi bardziej onirycznego i ekscentrycznego charakteru, który kojarzy się nam z Rodziną Addamsów, twórczością Tima Burtona oraz Wesa Andersona. Naszymi głównymi celami przy pisaniu larpa były rozbudowane postaci oraz zawiłe intrygi, którymi żyją Gdańskie Wampiry.
Ten LARP jest dla Ciebie, jeśli:
- lubisz rozbudowane, kilkustronicowe karty postaci, które posiadają wiele wątków i która powinieneś przeczytać kilka razy;
- lubisz dużą ilość rozbudowanych i niejednoznacznych relacji;
- lubisz gry polityczne, rozmowy oraz wspólne intrygi;
- lubisz gry posiadające rozbudowane lore oraz wiele przeplatających się wątków;
- lubisz stylistykę przepychu i mrok Tima Burtona.
Ta gra NIE jest dla Ciebie jeśli:
- nie lubisz długich kart postaci i masz w zwyczaju czytać karty postaci chwilę przed larpem;
- nie lubisz gier skupionych na rywalizacji i polityce;
- nie lubisz gier, do których musisz się jakkolwiek przygotowywać;
- nie lubisz gier bankietów skupionych wokół rozmów.
Świat gry i Dramatis Personae
Aby wziąć udział w grze i dobrze się nią bawić, prosimy o zapoznanie się z trzema dokumentami:
- DOMENA GDAŃSK. Tutaj dowiesz się więcej o magicznych aspektach grodu Neptuna.
- WAMPIR: MASKARADA. Nie znasz gry fabularnej Wampir: Maskarada? Nic nie szkodzi. Wystarczy, że przeczytasz przygotowany przez nas skrót najważniejszych informacji.
- OPISY POSTACI. Pod tym linkiem znajduje się plik z opisami wszystkich postaci biorących udział w grze. Przejrzyj go i wybierz coś dla siebie!
Jeśli wybrałeś_aś już dla siebie postać, być może zastanawiasz się, jaki powinna mieć kostium. Na potrzeby naszej gry przygotowaliśmy specjalną tablicę w serwisie PINTEREST. Zajrzyj do niej, by znaleźć inspirację i pomysł na strój.
Lista Wakatów
- K. Matylda Skalska
- U. Sabina/Emil Falke
- M. Adaś Miś Miśkowski
- U. Jakub/Joanna Pękoś
- K. Margarett Triffaut
- M. Napoleon Truszkowski
- M. Walenty Jaros
- U. Narcyz/Narcyza Odrowąż
- U. Łucja/Lucjan Kolenda
- U. Borys/Waleria Bieługa
- U. Dalibor/Aurora Hrozný
- K. Róża Gawrych
- U. Liliana/Leon Błaszczyk
- U. Hugo/Hanna Łapińska
- U. Klaus/Hilda Bach
Wymagania
Prosimy o przybycie w kostiumach nawiązujących do stylistyki gry fabularnej “Wampir: Maskarada” oraz realiów samego larpu.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
Gra porusza tematykę dyskryminacji, bądź wykorzystania.
W grze odgrywa się sceny przemocy.