Kroniki Deadwood to opowieść o mieszkańcach miasteczka na pograniczu. To historia o złożonych relacjach pomiędzy ludźmi, którzy mieszkają w Deadwood od pokoleń, nowo przybyłych, którzy chcą założyć tutaj swój dom oraz o tych, którzy szukają swojego szczęścia na Dzikim Zachodzie.
Miasteczko Deadwood świętuje swoje stulecie. Dzień gry to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w historii mieszkańców. Przygotowania do uroczystości trwają od samego rana. Każdy z obecnych chce się jakoś przydać i mieć swój wkład. Główny plac zostanie przystrojony dekoracjami, które szykują mieszkańcy, muzycy stroją instrumenty, ponieważ ma się odbyć wieczorem potańcówka, a w saloonie będzie turniej pokera. Na świętowanie zostali zaproszeni również poszukiwacze złota, którzy osiedlili się w namiotach u stóp góry. Przyjechali cyrkowcy, którzy chętnie dadzą pokaz swoich umiejętności. Wszyscy nowo przybyli do Deadwood zostali zaproszeni do świętowania. W domach pachnie ciastem oraz pieczonym mięsem w ziołach, a wszystkich ogarnęła radość i podekscytowanie uroczystym dniem i czekającymi ich atrakcjami. Mieszkańcy starają się oddać klimat Irlandii, z której wywodzą się ich przodkowie, a jednocześnie założyciele miasteczka.
Kroniki Deadwood będzie przyjemną grą o życiu w miasteczku na Dzikim Zachodzie z jego typowymi problemami. Nie zabraknie więc inwestora z wielkiego miasta, który chciałby poprowadzić kolej do Deadwood, a zaraz obok niego kowbojów zatrudnionych na okolicznych farmach do pędzenia bydła na pastwiska. Musi również pojawić się rewolwerowiec oraz lekarz z nalewką, która wyleczy wszystkie choroby. Wracają żołnierze z wojny domowej, a stęsknione rodziny wylewnie ich witają w domach.
W miasteczku mieszkają potomkowie Indian, wnuki i prawnuki rdzennych mieszkańców Deadwood, których nikt od ładnych kilkudziesięciu lat nikt nie widział. Nikt również nie zadaje pytań o to, co też się stało z plemieniem Indian, które kiedyś zamieszkiwało te tereny. Postacie Indian nie będą dopuszczane do gry.
Pragniemy, aby gracze w pełni zaangażowali się w przygotowania do gry, aby mogli poczuć, że są częścią tej społeczności. Społeczności, która się doskonale zna, o wszystkich krążą plotki. W takiej grupie nietrudno o sekrety i małe, ludzkie dramaty.
O tym jest głównie ten larp — o ludziach.