SKALA KARDASZOWA
Klasyfikacja zaawansowania technicznego cywilizacji, zaproponowana przez rosyjskiego astronoma Nikołaja Kardaszowa w 1964 roku i następnie rozwinięta przez innych. Jako kryterium klasyfikacji Kardaszow przyjął ilość energii wykorzystywanej przez daną cywilizację.
POZIOMY SKALI
Typ I – cywilizacja wykorzystująca pełne zasoby energii, dostępne jednej planecie. Szacowany potencjał takiej cywilizacji obejmuje np. znaczny stopień kontroli nad swoją planetą (np. powstrzymywanie trzęsień ziemi, huraganów), kontrolowanie i wykorzystywanie reakcji termojądrowych. W kontekście podobnych cywilizacji można wspomnieć o kolonizacji kosmosu, sondach von Neumanna, satelicie Dysona–Harropa, sferze Bernala, czy technologicznej osobliwości.
Typ II – cywilizacja wykorzystująca całą energię emitowaną przez gwiazdę centralną. W kontekście podobnych cywilizacji można wspomnieć o podróżach międzygwiezdnych, pierścieniu Nivena, sferze Dysona, bojowych stacjach kosmicznych zdolnych niszczyć całe planety, czy o superkomputerze Matrioszce.
Typ III – cywilizacja zdolna do wykorzystania zasobów energii całej galaktyki. Taka cywilizacja prawdopodobnie włada galaktyką, energię czerpie z milionów gwiazd, a także np. gwiazd neutronowych i czarnych dziur.
OBECNY STATUS CYWILIZACJI ZIEMI
Według wzoru zaproponowanego przez amerykańskiego astronoma Carla Sagana, ludzka cywilizacja jest na etapie 0,72 (jest to wartość w skali logarytmicznej), gdyż wykorzystuje 0,16% całkowitej energii, jaka jest dostępna na Ziemi.
źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Kardaszowa
Bohaterami gry jest kilka osób dzielących tą samą pasję: radioastronomię. Wśród nich jest utytułowany/a profesor/ka, poszukiwacz/ka UFO czy genialny/a uczeń/uczennica liceum. Nie znają się osobiście. Łączy ich to, że są jedynymi osobami, które złapały Sygnał — wiadomość od obcej cywilizacji.
Gra to intensywna seria szybkich decyzji. Czy należy kogoś powiadomić? Kogo? Czy sygnał na pewno jest prawdziwy? Jeśli nie… Czy jego ogłoszenie zaważy na ich karierach? Kto ma najwięcej do stracenia? Kiedy postacie graczy zastanawiają się nad właściwymi krokami, Obcy zaczynają zadawać pytania.
I dość kategorycznie domagają się odpowiedzi.
Czy przypadkowa grupa osób ma prawo odpowiedzieć w imieniu całej ludzkości?