12 sezon, startujemy! Jak co roku otwieramy kolejny rok naszej działalności weekendowym wydarzeniem skierowanym głównie do graczy. Po raz drugi, na fali ubiegłorocznego sukcesu i dobrych emocji, organizujemy je wraz z ogólnouczelnianym Kołem Naukowym “UGranie”. Nasza współpraca kwitnie, w tym roku rozbudowujemy się o kolejny blok programowy, w sumie przygotowaliśmy dla was aż 14 punktów programu! Łatwo zauważyć też zmianę nazwy naszego wydarzenia… Tym razem, oprócz warsztatów, larpów i sesji RPG, w programie naszego wydarzenia znajdują się również sesje twórcze!
Gdzie i kiedy
Nasze wydarzenie odbędzie się w budynku Wydziału Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego. Adres to ul. Wita Stwosza 55, Gdańsk.
Punkty programu startują od 14:30, ale zapraszamy wszystkich chętnych od godziny 14:00 na otwarcie zapisów.
Warsztaty
Twoje zaangażowanie w larp to inwestycja, która zawsze się zwraca. Im więcej wysiłku włożysz w przygotowanie i odegranie postaci, tym bardziej autentycznie zareagują Twoi współgracze. To właśnie ta wzajemność sprawia, że larp staje się źródłem niesamowitej frajdy dla wszystkich. Każdy z nas chce grać coraz lepiej, ale czasem potrzebujemy wskazówek. Dlatego właśnie przed naszymi grami prowadzimy warsztaty i ćwiczenia rozgrzewkowe – to najlepszy sposób, by rozwinąć skrzydła i czerpać z rozgrywki jeszcze więcej satysfakcji.
Sala larpowa 1, 14:30 — 16:15
Warsztaty o stylu gry. Prowadzący: Piotr Milewski
Jak “grać larp”? Czy zawsze warto wygrywać? Czy przegrana może być satysfakcjonująca? Dlaczego czasem warto usunąć się w cień? Po co wpędzać postać w tarapaty? I przede wszystkim, jak dopasować styl rozgrywki do tematyki gry, aby zapewnić sobie i osobom współgrającym jak najciekawsze doświadczenie? Zapraszamy na warsztaty stylu gry!
Sala larpowa 1, 16:30 — 18:15
Warsztaty o emocjach. Prowadzący: Piotr Budzisz
Każdego dnia doświadczamy całej gamy emocji. Ale czy potrafimy odgrywać je wiarygodnie na zawołanie? Cóż, zawsze warto spróbować się tego nauczyć!
Sala larpowa 1, 18:30 — 20:15
Warsztaty improwizacji statusowej. Prowadzący: Piotr Budzisz
W każdej rozmowie, w każdym spotkaniu, toczy się cicha gra. To gra o pozycję, o niewidzialną koronę, którą nosimy – czasem jest złota i potężna, a czasem cierniowa i ciężka. Ten społeczny ciężar gatunkowy, czyli status, decyduje o tym, kto kogo słucha, kto komu ustępuje i kto prowadzi w tym niewypowiedzianym tańcu. Naucz się z nami jego podstawowych kroków!
Gry fabularne
Tradycyjne “stolikowe” gry fabularne przeżywają renesans. Często są też pierwszym korkiem do grania w larpy. Dlatego zdecydowaliśmy się nie odcinać od pokrewnej rozrywki, ale włączyć ją do programu naszego wydarzenia.
Wszystkie sesje gier RPG odbędą się w godzinach 14:30 — 20:30.
- Sala RPG 1: Athena 2.0, system Mothership, prowadzi Aleksandra Białek
- Sala RPG 1: Ostatnia Transmisja Hermesa, system Mothership, prowadzi Paweł Kuraczyk
- Sala RPG2: Zaginiona Cytadela Szkarłatnego Minotaura, system Shadowdark, prowadzi Kamil Pilarski
- Sala RPG2: W poszukiwaniu zgubionej pamiątki, w systemie Daggerhart poprowadzi Klaudia Soczewka
Larpy
Weekend otwarcia zawsze projektujemy tak, by był przyjazny dla nowych graczy i graczek. Osób, które coś o larpach słyszały, ale nie wiedzą, czy to rozrywka dla nich. Chcą przyjść i “na początek tylko popatrzeć”. Z naszej bogatej kolekcji scenariuszy wybraliśmy takie gry, które są dobrym punktem startu, ale które jednocześnie dają dużo frajdy doświadczonym larpowcom. Większość z nich zakłada też udział publiczności!
Sala larpowa 2, 15:30 — 20:00
Opowieść o kocie, skarpetkach, przeznaczeniu i kilku kłębkach włóczki. Prowadząca: Ksenia Golińska (gra bez publiczności) #Realizm_Magiczny #dramat
Larp zabiera graczy w podróż do ciepłego letniego wieczoru, podczas którego spotkała się twoja stała grupa znajomych. To miały być zwykłe urodziny, zwykła zabawa. Jubilatka przyniosła ze sobą dziwne zioła. Nikt wcześniej takich nie widział, ale podobno efekt miał być nieziemski, a przecież co mogło pójść nie tak?
Scenariusz zdobył główną nagrodę w konkursie larpowym Carbon 2024!
Sala larpowa 3, 14:30 — 16:15
Romeo i Merkucjo. Prowadząca: Paulina Michałowska (gra z udziałem publiczności) #tragikomedia #romans #klasyka #zbrodnia
Romeo i Julia z innej perspektywy. Mocno humorystyczna gra o prawdziwej męskiej przyjaźni, braterskiej miłości, która połączyła Romea i Merkucja. Będziecie mogli przeżyć ją również, od wzniosłych początków do tragicznego finału. Może będziecie rwać włosy z głowy, patrząc, jak najwspanialsze uczucie naszych czasów rozłazi się w szwach przez jedną kobietę, a może odetchniecie z ulgą, gdy okaże się silniejsze niż śmierć?
Sala larpowa 3, 16:30 — 18:15
Homunculus. Prowadzący: Krystian Kujawski (gra z udziałem publiczności) #dramat obyczajowy #SF
Ludzie nadal jeżdżą samochodami, ale sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe już dawno weszły do mainstreamu. Produkuje się realistycznie wyglądające, czujące ludzkie ciała. Można nawet zainstalować w nich AI, choć ta technologia jest nadal w dużej mierze… Eksperymentalna. Brzmi jak odcinek z serialu Black Mirror? To słuszne skojarzenie…
Sala larpowa 3, 18:30 — 20:30
Dyskretny urok burżuazji. Prowadzący: Bartosz Dolewski i Paulina Michałowska (gra z udziałem publiczności) #komedia #surrealizm
Wciel się w członka zamożnej, dobrze sytuowanej burżuazji i wraz z grupą przyjaciół spróbuj zjeść kolację. Wasze spotkanie będzie jednak nieustannie zakłócane przez serię coraz bardziej surrealistycznych i niepokojących wydarzeń. Desperacko walcz o zachowanie nienagannych manier, podczas gdy znany ci porządek rozpada się w chaosie. Czy w obliczu absurdalnych zdarzeń zdołasz ocalić dyskretny urok swojej klasy społecznej?
Sesje kreatywne
Nie chcesz grać? Masz swój pomysł na scenariusz, sesję, larp? Potrzebujesz tylko drobnego impulsu, by twoja twórcza iskra rozbłysła? Właśnie do tego służą sesje kreatywne! Sprawdzone metody. Dziesiątki (na pewno dwie) ukończonych larpów. Lekka formuła przyjazna dla każdego!
Sala warsztatowa 1, 14:30 — 16:15
Larpopisanie: sesja kreatywna 01 “Wyzwanie kolorów”. Prowadzący: Piotr Budzisz.
Pracujemy metodą szybkiego prototypowania. Tłumaczenie zasad, 45 minut tworzenia, godzinna sesja feedbacku. Przychodzisz z pustą kartką, wychodzisz ze szkieletem scenariusza lub nawet gotowym larpem albo sesją! Katalizatorem w tej sesji jest: KOLOR.
Sala warsztatowa 1, 16:30 — 18:15
Larpopisanie: sesja kreatywna 02 “Wyzwanie Złotego Węża”. Prowadzący: Piotr Milewski.
Poniwnie pracujemy metodą szybkiego prototypowania. Tłumaczenie zasad, 45 minut tworzenia, godzinna sesja feedbacku. Tym razem postaramy się sprostać wyzwaniu konkursu larpowego Golden Cobra i stworzyć larp, który powalczą o nagrodę w najbliższej edycji konkursu. Kto da radę jak nie my!
Sala warsztatowa 1, 18:30 — 20:30
Larpopisanie: sesja kreatywna 03 “Światotworzenie”. Prowadzący: Piotr Milewski.
Czasem nie potrzeba tworzyć całej gry. Czasem potrzebujemy inspiracji do zbudowania świata, meta-narracji, fundamentu opowieści, która od dawna “chodzi nam po głowie”. Idealnym do tego celu, ale mało znanym narzędziem jest system Mircoscope RPG. Ta sesja to minisesja gry i prezentacja narzędzia w jednym.
Bilety na punkty programu
Nasze wydarzenie jest darmowe, ale obowiązuje wcześniejsza rejestracja miejsc w systemie EVENEA. Rozpocznie się ona 6 października o godzinie 20:00.