BlackBox No.142 — VII Trójmiejski Weekend z Grami Fabularnymi

Czas: 11.10.2025 r. godz. 14:00

12 sezon, star­tu­je­my! Jak co roku otwie­ra­my kolej­ny rok naszej dzia­łal­no­ści week­en­do­wym wyda­rze­niem skie­ro­wa­nym głów­nie do gra­czy. Po raz dru­gi, na fali ubie­gło­rocz­ne­go suk­ce­su i dobrych emo­cji, orga­ni­zu­je­my je wraz z ogól­no­uczel­nia­nym Kołem Nauko­wym “UGra­nie”. Nasza współ­pra­ca kwit­nie, w tym roku roz­bu­do­wu­je­my się o kolej­ny blok pro­gra­mo­wy, w sumie przy­go­to­wa­li­śmy dla was aż 14 punk­tów pro­gra­mu! Łatwo zauwa­żyć też zmia­nę nazwy nasze­go wyda­rze­nia… Tym razem, oprócz warsz­ta­tów, lar­pów i sesji RPG, w pro­gra­mie nasze­go wyda­rze­nia znaj­du­ją się rów­nież sesje twórcze!

Gdzie i kiedy

Nasze wyda­rze­nie odbę­dzie się w budyn­ku Wydzia­łu Histo­rycz­ne­go Uni­wer­sy­te­tu Gdań­skie­go. Adres to ul. Wita Stwo­sza 55, Gdańsk.

Punk­ty pro­gra­mu star­tu­ją od 14:30, ale zapra­sza­my wszyst­kich chęt­nych od godzi­ny 14:00 na otwar­cie zapisów.

Warsztaty

Two­je zaan­ga­żo­wa­nie w larp to inwe­sty­cja, któ­ra zawsze się zwra­ca. Im wię­cej wysił­ku wło­żysz w przy­go­to­wa­nie i ode­gra­nie posta­ci, tym bar­dziej auten­tycz­nie zare­agu­ją Twoi współ­gra­cze. To wła­śnie ta wza­jem­ność spra­wia, że larp sta­je się źró­dłem nie­sa­mo­wi­tej fraj­dy dla wszyst­kich. Każ­dy z nas chce grać coraz lepiej, ale cza­sem potrze­bu­je­my wska­zó­wek. Dla­te­go wła­śnie przed naszy­mi gra­mi pro­wa­dzi­my warsz­ta­ty i ćwi­cze­nia roz­grzew­ko­we – to naj­lep­szy spo­sób, by roz­wi­nąć skrzy­dła i czer­pać z roz­gryw­ki jesz­cze wię­cej satysfakcji.

Sala lar­po­wa 1, 14:30 — 16:15
Warsz­ta­ty o sty­lu gry. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Milew­ski
Jak “grać larp”? Czy zawsze war­to wygry­wać? Czy prze­gra­na może być satys­fak­cjo­nu­ją­ca? Dla­cze­go cza­sem war­to usu­nąć się w cień? Po co wpę­dzać postać w tara­pa­ty? I przede wszyst­kim, jak dopa­so­wać styl roz­gryw­ki do tema­ty­ki gry, aby zapew­nić sobie i oso­bom współ­gra­ją­cym jak naj­cie­kaw­sze doświad­cze­nie? Zapra­sza­my na warsz­ta­ty sty­lu gry!

Sala lar­po­wa 1, 16:30 — 18:15
Warsz­ta­ty o emo­cjach. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Budzisz
Każ­de­go dnia doświad­cza­my całej gamy emo­cji. Ale czy potra­fi­my odgry­wać je wia­ry­god­nie na zawo­ła­nie? Cóż, zawsze war­to spró­bo­wać się tego nauczyć!

Sala lar­po­wa 1, 18:30 — 20:15
Warsz­ta­ty impro­wi­za­cji sta­tu­so­wej. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Budzisz
W każ­dej roz­mo­wie, w każ­dym spo­tka­niu, toczy się cicha gra. To gra o pozy­cję, o nie­wi­dzial­ną koro­nę, któ­rą nosi­my – cza­sem jest zło­ta i potęż­na, a cza­sem cier­nio­wa i cięż­ka. Ten spo­łecz­ny cię­żar gatun­ko­wy, czy­li sta­tus, decy­du­je o tym, kto kogo słu­cha, kto komu ustę­pu­je i kto pro­wa­dzi w tym nie­wy­po­wie­dzia­nym tań­cu. Naucz się z nami jego pod­sta­wo­wych kroków!

Gry fabularne

Tra­dy­cyj­ne “sto­li­ko­we” gry fabu­lar­ne prze­ży­wa­ją rene­sans. Czę­sto są też pierw­szym kor­kiem do gra­nia w lar­py. Dla­te­go zde­cy­do­wa­li­śmy się nie odci­nać od pokrew­nej roz­ryw­ki, ale włą­czyć ją do pro­gra­mu nasze­go wydarzenia.

Wszyst­kie sesje gier RPG odbę­dą się w godzi­nach 14:30 — 20:30.

Larpy

Week­end otwar­cia zawsze pro­jek­tu­je­my tak, by był przy­ja­zny dla nowych gra­czy i gra­czek. Osób, któ­re coś o lar­pach sły­sza­ły, ale nie wie­dzą, czy to roz­ryw­ka dla nich. Chcą przyjść i “na począ­tek tyl­ko popa­trzeć”. Z naszej boga­tej kolek­cji sce­na­riu­szy wybra­li­śmy takie gry, któ­re są dobrym punk­tem star­tu, ale któ­re jed­no­cze­śnie dają dużo fraj­dy doświad­czo­nym lar­pow­com. Więk­szość z nich zakła­da też udział publiczności!

Sala lar­po­wa 2, 15:30 — 20:00
Opo­wieść o kocie, skar­pet­kach, prze­zna­cze­niu i kil­ku kłęb­kach włócz­ki. Pro­wa­dzą­ca: Kse­nia Goliń­ska (gra bez publicz­no­ści) #Realizm_Magiczny #dra­mat

Larp zabie­ra gra­czy w podróż do cie­płe­go let­nie­go wie­czo­ru, pod­czas któ­re­go spo­tka­ła się two­ja sta­ła gru­pa zna­jo­mych. To mia­ły być zwy­kłe uro­dzi­ny, zwy­kła zaba­wa. Jubi­lat­ka przy­nio­sła ze sobą dziw­ne zio­ła. Nikt wcze­śniej takich nie widział, ale podob­no efekt miał być nie­ziem­ski, a prze­cież co mogło pójść nie tak?

Sce­na­riusz zdo­był głów­ną nagro­dę w kon­kur­sie lar­po­wym Car­bon 2024!

Sala lar­po­wa 3, 14:30 — 16:15
Romeo i Mer­ku­cjo. Pro­wa­dzą­ca: Pau­li­na Micha­łow­ska (gra z udzia­łem publicz­no­ści) #tra­gi­ko­me­dia #romans #kla­sy­ka #zbrod­nia

Romeo i Julia z innej per­spek­ty­wy. Moc­no humo­ry­stycz­na gra o praw­dzi­wej męskiej przy­jaź­ni, bra­ter­skiej miło­ści, któ­ra połą­czy­ła Romea i Mer­ku­cja. Będzie­cie mogli prze­żyć ją rów­nież, od wznio­słych począt­ków do tra­gicz­ne­go fina­łu. Może będzie­cie rwać wło­sy z gło­wy, patrząc, jak naj­wspa­nial­sze uczu­cie naszych cza­sów roz­ła­zi się w szwach przez jed­ną kobie­tę, a może ode­tchnie­cie z ulgą, gdy oka­że się sil­niej­sze niż śmierć?

Sala lar­po­wa 3, 16:30 — 18:15
Homun­cu­lus. Pro­wa­dzą­cy: Kry­stian Kujaw­ski (gra z udzia­łem publicz­no­ści) #dra­mat oby­cza­jo­wy #SF

Ludzie nadal jeż­dżą samo­cho­da­mi, ale sztucz­na inte­li­gen­cja i ucze­nie maszy­no­we już daw­no weszły do main­stre­amu. Pro­du­ku­je się reali­stycz­nie wyglą­da­ją­ce, czu­ją­ce ludz­kie cia­ła. Moż­na nawet zain­sta­lo­wać w nich AI, choć ta tech­no­lo­gia jest nadal w dużej mie­rze… Eks­pe­ry­men­tal­na. Brzmi jak odci­nek z seria­lu Black Mir­ror? To słusz­ne skojarzenie…

Sala lar­po­wa 3, 18:30 — 20:30
Dys­kret­ny urok bur­żu­azji. Pro­wa­dzą­cy: Bar­tosz Dolew­ski i Pau­li­na Micha­łow­ska (gra z udzia­łem publicz­no­ści) #kome­dia #sur­re­alizm

Wciel się w człon­ka zamoż­nej, dobrze sytu­owa­nej bur­żu­azji i wraz z gru­pą przy­ja­ciół spró­buj zjeść kola­cję. Wasze spo­tka­nie będzie jed­nak nie­ustan­nie zakłó­ca­ne przez serię coraz bar­dziej sur­re­ali­stycz­nych i nie­po­ko­ją­cych wyda­rzeń. Despe­rac­ko walcz o zacho­wa­nie nie­na­gan­nych manier, pod­czas gdy zna­ny ci porzą­dek roz­pa­da się w cha­osie. Czy w obli­czu absur­dal­nych zda­rzeń zdo­łasz oca­lić dys­kret­ny urok swo­jej kla­sy społecznej?

Sesje kreatywne

Nie chcesz grać? Masz swój pomysł na sce­na­riusz, sesję, larp? Potrze­bu­jesz tyl­ko drob­ne­go impul­su, by two­ja twór­cza iskra roz­bły­sła? Wła­śnie do tego słu­żą sesje kre­atyw­ne! Spraw­dzo­ne meto­dy. Dzie­siąt­ki (na pew­no dwie) ukoń­czo­nych lar­pów. Lek­ka for­mu­ła przy­ja­zna dla każdego!

Sala warsz­ta­to­wa 1, 14:30 — 16:15
Lar­po­pi­sa­nie: sesja kre­atyw­na 01 “Wyzwa­nie kolo­rów”. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Budzisz. 

Pra­cu­je­my meto­dą szyb­kie­go pro­to­ty­po­wa­nia. Tłu­ma­cze­nie zasad, 45 minut two­rze­nia, godzin­na sesja feed­bac­ku. Przy­cho­dzisz z pustą kart­ką, wycho­dzisz ze szkie­le­tem sce­na­riu­sza lub nawet goto­wym lar­pem albo sesją! Kata­li­za­to­rem w tej sesji jest: KOLOR.

Sala warsz­ta­to­wa 1, 16:30 — 18:15
Lar­po­pi­sa­nie: sesja kre­atyw­na 02 “Wyzwa­nie Zło­te­go Węża”. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Milewski. 

Poniw­nie pra­cu­je­my meto­dą szyb­kie­go pro­to­ty­po­wa­nia. Tłu­ma­cze­nie zasad, 45 minut two­rze­nia, godzin­na sesja feed­bac­ku. Tym razem posta­ra­my się spro­stać wyzwa­niu kon­kur­su lar­po­we­go Gol­den Cobra i stwo­rzyć larp, któ­ry powal­czą o nagro­dę w naj­bliż­szej edy­cji kon­kur­su. Kto da radę jak nie my!

Sala warsz­ta­to­wa 1, 18:30 — 20:30
Lar­po­pi­sa­nie: sesja kre­atyw­na 03 “Świa­to­two­rze­nie”. Pro­wa­dzą­cy: Piotr Milewski. 

Cza­sem nie potrze­ba two­rzyć całej gry. Cza­sem potrze­bu­je­my inspi­ra­cji do zbu­do­wa­nia świa­ta, meta-nar­ra­­cji, fun­da­men­tu opo­wie­ści, któ­ra od daw­na “cho­dzi nam po gło­wie”. Ide­al­nym do tego celu, ale mało zna­nym narzę­dziem jest sys­tem Mir­co­sco­pe RPG. Ta sesja to mini­se­sja gry i pre­zen­ta­cja narzę­dzia w jednym.

Bilety na punkty programu

Nasze wyda­rze­nie jest dar­mo­we, ale obo­wią­zu­je wcze­śniej­sza reje­stra­cja miejsc w sys­te­mie EVENEA. Roz­pocz­nie się ona 6 paź­dzier­ni­ka o godzi­nie 20:00.

W ramach spotkania poprowadzimy następujące gry: