‘Seishi no sakai’ jest oniryczną historią osadzoną w konwencji realizmu magicznego. Gracze przeniosą się do mitycznej Japonii, w której historie z legend i wierzeń stają się realnością, a skalani krwią i śmiercią ludzie są wyganiani ze społeczeństwa, by żyć na jego marginesie. Rzeczywistość nie jest tak prostolinijna i oczywista, gdyż czas i miejsca przeplatają się ze sobą na przestrzeni wieków, przez co trudno odróżnić sen od jawy.
Larp przeznaczony jest dla graczy, którzy lubią:
- gry ze sztywną strukturą (scenariusz podzielony jest na akty);
- klimatyczne karty postaci, w których jest dużo miejsca na własne dopowiedzenia;
- wspólne opowiadanie historii.
Larp nie jest przeznaczony dla graczy, którzy:
- oczekują jasno określonych celów postaci;
- chcą wygrać grę;
- oczekują wielowątkowej historii pełnej zwrotów akcji.
Przeczytaj MANIFEST PROJEKTOWY
Lista Postaci
Mieszkańcy wioski — burakumin:
HAKA HORI | PUSTA W ŚRODKU TRUMNA; zawód: grabarz [postać męska]
Jedna z najstarszych i najbardziej szanowanych osób w wiosce. Ze względu na swój zawód mógł opuszczać co jakiś czas wieś Seishi. Niegdyś przyuczał Shinjiego do swojego zawodu. Obecnie lekko odchodzi od swoich zmysłów i nie pamięta już dobrze historii wioski.
SHINJI | RZEKA PROWADZĄCA DO ZAŚWIATÓW; zawód: myje ciała zmarłych przed pogrzebem [postać męska]
Kiedyś pracował jako czeladnik pana Hori, czasami nawet mógł wyjeżdżać poza teren wioski, gdy odprawiano ceremonie. Obecnie prowadzi znajdującą się w Seishi łaźnię. Ożenił się z Oyuki, ale nie mogą mieć dzieci.
TAKESHI | WYSZCZERBIONY, PORDZEWIAŁY TASAK; zawód: rzeźnik [postać męska]
Rzeźnik, który kilka dekad temu został przegnany do wioski. W trakcie podróży stracił swoją żonę, a jego syn kilka lat później zaginął. Takeshiemu udało się zbudować w wiosce pokaźny majątek, choć nie dało mu to szczęścia z powodu tego, co przydarzyło mu się wcześniej. Chcąc mieć namiastkę rodziny, wziął też pod opiekę lokalną sierotę.
YUZUKI | WYRZUTEK; nikt do końca nie wie, czym się zajmuje [postać kobieca]
Na starość osiadła w tym spokojnym i cichym miejscu, nikt jej tu nie zawraca głowy. Tutaj może spokojnie zamknąć się w swojej chatce i kontynuować swoje badania związane ze snami i przepowiadaniem przyszłości. Aż do momentu, gdy coś nie do końca poszło po jej myśli…
MITSUKI | TRUCHŁO MARTWEGO PSA; dziecko [postać kobieca]
Dziewczynka, która na co dzień jest pogodnym, pomocnym i rozkosznym dzieckiem, jednak zaczyna się robić niezręcznie, gdy ciągle powtarza, że widziała się ze śmiercią. Bardzo tęskni za swoimi prawdziwymi rodzicami, których widuje tylko we snach.
OYUKI | KOBIETA, KTÓRA PRZYBYŁA PODCZAS ZAMIECI [postać kobieca]
Przyszła podczas zamieci, ubrana jedynie w białe kimono. Według niektórych jej nadejście zwiastowało śmierć. Niewiele mówiła. Zaopiekował się nią Shinji, właściciel łaźni. Później poprosił ją o rękę, a ona się zgodziła. Nie utrzymuje dużo kontaktów z większością społeczności. Archetyp femme fatale.
MEI | CZŁOWIEK Z DUCHEM NA PLECACH; zawód: wytwarzacz bębnów [postać unisex]
Osoba, która uważa, że znalazła się w niekończącym się koszmarze, a jej prawdziwa rzeczywistość znajduje się w całkiem innym czasie i miejscu. Próbuje zrozumieć, czy nadal tylko śni, czy na dobre utknęła w tej przeklętej wiosce.
Hinin — zesłani przestępcy:
HIGE | CHODZĄCY WŁASNYMI ŚCIEŻKAMI; wędrowiec [postać unisex]
Miły człowiek, który wiele już widział w życiu, przebył wiele ścieżek. Wydaje się być po prostu starszym, sympatycznym wędrowcem, lecz nikomu nie zdradził, dlaczego został wygnany do wioski, ani jakie posiada skryte umiejętności.
KENSHI | LOJALNY AŻ PO GRÓB; łowca [postać unisex]
Zadziorna, pewna siebie osoba, która nie boi niczego, po prostu przyjęła zlecenie na nieodpowiednią osobę. Jednak jej zawód nadal jest w cenie, nawet na wygnaniu. Jej dzika, zwierzęca natura czasem wymyka się spod kontroli.
TOKU | NIGDY NIE PRZEBACZY; mściciel [postać unisex]
Stare rany nadal się nie goją, a obrazy z przeszłości nawiedzają ją nieustannie. Wierzy, że po jej stronie jest opatrzność bogów, bo dokonała już wiele, czego osoba z dna nie mogłaby nigdy zrobić. Do wioski trafiła, gdy wygnano ją z miasta za kradzież.
Przybysze z zewnątrz:
NIESIONY PRZEZ WIATR; obrońca [postać męska]
Człowiek, który odciął się od swoich korzeni, by z samego dna społeczeństwa, dzięki dobremu losowi, dostać się na sam szczyt, by ostatecznie znowu upaść. Tym razem jednak wiedział, że to, co robi, jest słuszne, a odpowiedzialność, która na nim ciąży, nie dotyczy już tylko jego.
PORCELANOWY TALERZ; służąca [postać kobieca]
Nauczona była, by wykonywać polecenia. Robiła wszystko najlepiej jak mogła, a to było i tak zbyt mało, przez co została wrzucona do studni. Jednak jej los obrał bardziej pomyślny kierunek, gdy ktoś podał jej pomocną dłoń i dał jej drugą szansę.
ZESŁANA Z KSIĘŻYCA; wysoko urodzona [postać kobieca]
Zamknięta całe życie w klatce, w końcu ma szansę odetchnąć pełną piersią i poczuć, że żyje. Jej spojrzenie na rzeczywistość jest bardzo wykrzywione i nierealistyczne, a to, co uważała za pewnik, wcale nie jest takie oczywiste. Wie, że nie będzie mogła już nigdy wrócić do tego co było.