Mamy to! Zgodnie z obietnicą, od dziś na naszej stronie możecie przejrzeć wszystkie 46 festiwalowych larpów. Tak różnorodnej i bogatej kolekcji nie mieliśmy jeszcze nigdy przedtem! Ogromne podziękowania należą się za to przede wszystkim każdemu, kto zgłosił chęć współtworzenia z nami programu Summer Week 2024.
Oto dziesiątka gier, którą zdecydowaliśmy się zaprezentować na samym końcu.
Kategoria: Import
Listę zagranicznych scenariuszy zamykają dwa skrajnie inne larp. Jeden jest klasycznym larpem problemowym, skłaniającym do zadania sobie trudnych pytań. Drugi to autoteliczna komedia, ukazująca w krzywym zwierciadle nasze wspólne hobby.
- Here Is My Power Button to amerykański freeform rozgrywający się w niedalekiej przyszłości. Opowiada o tożsamości, władzy i o relacjach między sztuczną inteligencją a jej ludzkimi użytkownikami. W czasie larpu gracze wcielają się w Konsumentów lub w przypisane do nich eksperymentalne modele Syntetyków – cyfrowych towarzyszy. Grę napisali Brodie Atwater, a poprowadzi ją Aleksandra Bedlicka.
- The Great After-Party to komedia, która bawi się stereotypami: larpiaków, larpów fantasy i afterów polarpowych. Gracze wcielą się… W grupę podekscytowanych larpowców, którzy spotykają się na polarpowym afterze. Ten norweski scenariusz pochodzi z antologii Larps from the Factory, a napisali go Elin Nilsen, Sofie Frida Jansen oraz Erland Eidsem Hansen.
Kategoria: Evergreen
Sprawdzone, przetestowane, często wielokrotnie doszlifowywane przez swoich twórców larpy to ulubione gry producentów i producentek BB3C. Wiadomo już, jakich środków użyć, by zagwarantować graczom konkretne doświadczenie, rzadko są też źródłem nieprzyjemnych niespodzianek. Oto 8 gier z tej właśnie kategorii.
- Burza jest debiutanckim larpem Igi Jaksy, stworzonym na podstawie sztuki Williama Szekspira o tym samym tytule. Dramaty Anglika od dawna są źródłem inspiracji dla osób tworzących larpy, ale stanowczo zbyt rzadko gościły w naszym programie. W tym roku nadrabiamy top niedopatrzenie!
- Transcendence jest narracyjnym larpem kameralnym, którego tematem przewodnim jest sztuczna inteligencja (AI) oraz jej dalszy rozwój, oraz możliwy wpływ na społeczeństwo. W aktualną debatę społeczną mało która gra wpisuje się tak dobrze, jak ten scenariusz Marcina Ziemniaka.
- Karczma Halloween to wampirzy larp grozy z przymrużeniem oka, osadzony w bliżej nieokreślonej przeszłości w karczmie, która na tę noc stała się domem dla łowców wampirów, sprzedawców kołków osikowych, wędrownych artystów i żądnych przygód podróżników. Miejsce to wyczarowali dla was Dominik Dembiński, Paulina Gajewska i Andrzej Pierzchała.
- Błogosławieni Głupcy to wyprawa znacznie dalej, do zupełnie innego uniwersum. Ten polityczny larp o intrygach ludzi u władzy dzieje się w mrocznym świecie Warhammera 40 000. Jak łatwo się domyślić, większość czasu gry wypełnią intrygi, knowania i ubijanie moralnie wątpliwych interesów. Jej autorami są Damian Olszewski i Krzysztof Sroka.
- W zupełnie inny fragment kosmosu zabierze was scenariusz Zenona Bartłomieja Andrzejewskiego. Za ostateczną granicą to larp gamistyczno-narracyjny (z elementami paragrafowymi), zbudowany w estetyce science fiction. Opowiada o trudach robotników wydobywających surowce z nieznanych obiektów w przestrzeni kosmicznej i przy okazji zadaje ważne pytania o rolę pieniądza w świecie.
- Powiew zmian 1918 to druga gra tego samego autora, tym razem utrzymana w realistycznym settingu. Opowiada o budowaniu więzi, ich wpływu na decyzje wysokiej wagi, podejmowania trudnych decyzji w niepewnych czasach, oraz idących za tym konsekwencji.
- Slam poetycki to publiczna rywalizacja poetów-performerów, najczęściej amatorów. Nasz Slam to larp Ignacego Kitlowskiego, w którym gracze wcielają się w członków społeczności debiutujących poetów. Drzemie jednak w nich coś niezwykłego – są oni bowiem wcieleniami największych polskich wieszczów i wieszczek. Niebanalna, która ma szanse wielu z was odczarować poezję!
- Mężowie to jeden z pierwszych i najlepszych polskich jeepformów, który od wielu lat bawi swoją mądrą, prostą i przemyślaną strukturą. Jakub Tabisz stworzył istną otchłań miłosnego szaleństwa i komedii wykrętów. Komu publiczność będzie kibicować tym razem?
Przed nami układanie wszystkich gier w zgrabny harmonogram. Postaramy się opublikować go jak najszybciej. Tymczasem zapraszamy do lektury opisów gier i… Można zacząć szykować kostiumy!
Program Summer Week 2024 ogłaszamy gotowym na przyjęcie graczy i graczek! <3