BlackBox Summer Week
Siedem dni w lesie nad jeziorem z kilkunastoma larpami
Gliśno Wielkie, k. Bytowa
21–28 sierpnia 2022 roku
O Festiwalu
Skąd pomysł?
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy BlackBox 3City do życia miał wypełnić puste, zimowe miesiące larpami. Przez 4 lata, od kwietnia do października nie organizowaliśmy żadnych spotkań. Wydawało nam się, że oferta letnich konwentów i festiwali larpowych jest na tyle bogata, iż uczestnicy naszych spotkań na pewno znajdą w niej coś dla siebie.
Tymczasem, wraz z upływem lat nasz projekt się zmienił. Na początku był po prostu miejscem, gdzie trójmiejscy mistrzowie gry regularnie prowadzili larpy. Z czasem odnaleźliśmy własny styl pracy, promocji larpowania wśród osób spoza fandomu oraz produkcji i organizacji larpowych wydarzeń.
Pod koniec piątego sezonu naszej działalności zdecydowaliśmy, że warto zaprezentować “BB3C style” szerszej publiczności. Zachęcić larpowców z innych miast do działania według podobnej metody. Pokazać Wam nasze narzędzia i warsztat pracy.
W tym roku po raz trzeci postanowiliśmy nie robić sobie wakacji od larpów. Korzystając z naszych doświadczeń w organizacji wielodniowych wydarzeń (Festiwale Hardkon w latach 2007 — 2014 i Dreamhaven w roku 2016) zapraszamy Was na wspólne larpowanie latem.
7 dni. Las, jezioro, przyjazna infrastruktura. Kilkanaście gier. Okazja by pograć w gry “znane i lubiane” oraz całkiem nowe… A także doskonały pretekst by się odważyć i w swobodnej atmosferze sprawdzić w nowej roli: jako prowadzący/a, autor/ka, producent/ka gry.
Opowieści i emocje.
Poczuj i przeżyj.
Bądź kim chcesz.
Sprawdź się w roli:gracza,
twórcy,
prowadzącego
lub producenta larpów.
OdwiedźLetni Festiwal Larpowania!
Do BlackBox Summer Week pozostało
Program
W co będziemy grać?
Podczas naszej zimowej działalności (z nielicznymi wyjątkami) ograniczamy się do prowadzenia chamber larpów, jeepów i freeformów. Festiwal “w terenie” otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości. Po pierwsze — możemy pokazać Wam terenówki. Po drugie — gry, które potrwają dłużej niż jeden dzień. W harmonogramie naszego wydarzenie znajdziecie więc punkty programu, które można podzielić na trzy kategorie.
Larpy
Chambery, jeepformy, freeformy i larpowe eksperymenty. Premiery i debiuty, gry znane i nagradzane. Scenariusze polskie i zagraniczne. Kilka larpów w cyklu #BestOfBlackBox3City.
Terenówki
Gry, w których zwycięstwo okupione jest wysiłkiem fizycznym. Fabularyzowane gry harcerskie, larpowe “mody” planszówek, klasyki gatunku: Alien, Strategia, CTF.
Headlinery
Jedna lub dwie dłuższe gry zaprojektowane by zintegrować uczestników festiwalu.
W programie między innymi
Orange is a New, Black Box
Wstęp wolny.
Czysty Spirytus, Królowo!
Wstęp wolny.
Duszno Ci?
Wstęp wolny.
Titanic. Ratujcie Nasze Dusze!
Wstęp wolny.
Z własnej woli twej
Wstęp wolny.
Pure Avocado Heart Soothing Mask
Wstęp wolny.
Tajemnice Blackwater Mansion
Wstęp wolny.
Zaręczyny i Zdradzieckie Czyny
Wstęp wolny.
Zazdrość
Wstęp wolny.
Pod mocnym aniołem
Wstęp wolny.
Larpowanie to
wcielanie się w nowe role
tworzenie opowieści
pisanie scenariuszy
prowadzenie gier
produkcja i logistyka
Co jeszcze będziemy robić
Kiedyś larpowcy mieli dwie role do wyboru: gracza lub Mistrza Gry.
Zadaniem graczy było przyjść na larp. Było miło, jeśli mieli stroje pasujące do realiów prezentowanej w scenariuszu opowieści.
Mistrz Gry odpowiadał za całą resztę. Pisał scenariusz, szukał miejsca, szykował scenografię, rekwizyty, prowadził grę i robił zdjęcia. Mało komu wykonywanie wszystkich tych aktywności na raz wychodziło dobrze.
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy do życia BlackBox 3City postanowiliśmy zerwać z tą tradycją. Zdecydowaliśmy, że będziemy pracować inaczej. Zależało nam na tym, by każde z nas mogło rozwijać te umiejętności, które ceni sobie najbardziej. Jednocześnie taki styl pracy pozwalał od czasu do czasu zmierzyć się z czymś innym.
Pisanie
Masz pomysł na grę, albo nawet gotowy scenariusz? Świetnie! Zgłoś go do programu naszego festiwalu. Pomożemy ci ją przygotować i poprowadzić. Jeśli chcesz — zerkniemy wcześniej na Twój scenariusz i podzielimy się feedbakiem.
Prowadzenie
Dołącz do grona prowadzących larpy! Nie bój się, jeśli jeszcze nigdy tego nie robiłeś/aś lub nie masz swojego własnego scenariusza! Wprowadzimy cię w temat i pomożemy wybrać gotowy larp, w którym zadebiutujesz w roli Mistrza Gry.
Produkcja
Intryguje cię proces przygotowywania gry? Festiwal to doskonała okazja żeby zajrzeć za kulisy i “wkręcić się” w proces produkcji larpów. Poznaj sekrety larpowych logistyków i scenografów. Buduj nastrój, twórz iluzje, światłem i dźwiękiem wyczaruj całe światy.
Włącz się w przygotowania Festiwalu
Chcesz współtworzyć BlackBox Summer Week?
Zgłoś swoją grę, zgłoś się jako prowadzący lub pomóż nam z produkcją i logistyką.
Gdzie, kiedy i za ile
czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew
Gdzie
Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.
Kiedy
Druga edycja Festiwalu BlackBox Summer Week odbędzie się
21–28 sierpnia 2022 roku.
Ważne daty
3 kwietnia — rozpoczęcie zapisów na festiwal
31 maja — koniec przyjmowania punktów programu
15 czerwca — publikacja pełnej wersji programu
Za ile
Czas | Nocleg | Bilet normalny | Bilet ulgowy |
Całość wydarzenia | w domku traperskim | 525 zł | 420 zł |
Całość wydarzenia | na polu namiotowym | 315 zł | 250 zł |
Pojedyncze dni | na polu namiotowym | 95 zł / dzień | 75 zł / dzień |
Do biletów ulgowych uprawnieni są:
- uczniowie i studenci, którzy nie ukończyli 26 roku życia;
- emeryci i renciści;
Osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział tylko pod opieką osoby pełnoletniej. Szczegóły w Regulaminie.
Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskiej infrastuktury.
Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 80 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Decyzja podjęta?
Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć
O Alasce
co dajemy i jak do nas dotrzeć
Logistyka
W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:
- wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
- umywalnie z zimną wodą;
- ciepłe prysznice;
- parking;
- szczątkowy dostęp do internetu.
Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień.
Jak dotrzeć?
Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.
Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje kilka grup na facebooku (Jadę na konwent, Gdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym.
Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKP, e‑podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie, Miastko i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3–9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela ŁOŚTAXI, który organizuje transport za stosunkowo niewielką opłatą.
Nie byłeś jeszcze na Alasce?
Wybierz się na wirtualną wycieczkę po ośrodku.
Organizatorzy
Produkcja
Jakub Brzeźnicki
Larpowiec nałogowiec. Lubi eksperymentować w larpach łącząc nie do końca kompatybilne części w zgrabną całość. Wolny elektron, a także comic relief całego składu orgowskiego.
Koordynator Festiwalu
Piotr Budzisz
Kaszub z Pucka, potomek łowców fok, fizyk na co dzień zajmujący się produkcją gier miejskich, larpów i wydarzeń immersyjnych w Sirius Game Studio. Ścisły umysł pozwolił mu przez kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon i koordynacją Festiwalu Dreamhaven 2016. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.
Produkcja
Krystian Kujawski
Wychowawca harcerski, dobrze czujący się w projektowaniu i prowadzeniu gier terenowych i miejskich. Jest fanem klimatów postapokaliptycznych: na OT nie ma ludzi którzy by nie słyszeli o “Zombim”!
Program
Paulina Michałowska
Geek, gamedec, foodie. Zawodowo związana z branżą gier planszowych, absolwentka specjalności “Gamedec: badanie i projektowanie gier”. W wolnych chwilach zwiedza fikcyjne światy z ręcznikiem na ramieniu. Gdyby mogła, byłaby Jedi. Prowadząca i Producentka larpów sceny BlackBox 3City.
Marketing i Program
Piotr Milewski
Wieloletni organizator Festiwalu Larpowego Hardkon i warsztatów Hardkon: Larpers’ Retreat. Sędzia w konkursach larpowych, współredaktor polskiej antologii larpów “Prism”. Autor kilkudziesięciu gier bez prądu, od larpów po planszówki i karcianki. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.
Produkcja
Karol Orłowski
Rocznik 98. Przygodę z grami fabularnymi zaczął w wieku 12 lat. Wychowany na drugiej edycji Warhammera. Pierwszy raz z larpem spotkał się w 2012 roku. Z wykształcenia skandynawista. Entuzjasta wielu rzeczy, znawca niewielu. Gdyby mógł, to żyłby w Khorinis.