
BlackBox Summer Week 2024
Siedem dni w lesie nad jeziorem z kilkunastoma larpami
Gliśno Wielkie, k. Bytowa
24 sierpnia — 1 września
O Festiwalu
Skąd pomysł?
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy BlackBox 3City do życia, miał wypełnić puste, zimowe miesiące larpami. Przez 4 lata, od kwietnia do października nie organizowaliśmy żadnych spotkań. Wydawało nam się, że oferta letnich konwentów i festiwali larpowych jest na tyle bogata, iż uczestnicy naszych spotkań na pewno znajdą w niej coś dla siebie.
Tymczasem, wraz z upływem lat nasz projekt się zmienił. Na początku był po prostu miejscem, gdzie trójmiejscy mistrzowie gry regularnie prowadzili larpy. Z czasem odnaleźliśmy własny styl pracy, promocji larpowania wśród osób spoza fandomu oraz produkcji i organizacji larpowych wydarzeń.
Pod koniec piątego sezonu naszej działalności zdecydowaliśmy, że warto zaprezentować “BB3C style” szerszej publiczności. Zachęcić larpowców z innych miast do działania według podobnej metody. Pokazać Wam nasze narzędzia i warsztat pracy.
W tym roku po raz szósty postanowiliśmy nie robić sobie wakacji od larpów. Korzystając z naszych doświadczeń w organizacji wielodniowych wydarzeń (Festiwale Hardkon w latach 2007 — 2014 i Dreamhaven w roku 2016) zapraszamy Was na wspólne larpowanie latem.
8 dni. Las, jezioro, przyjazna infrastruktura. Kilkanaście gier. Okazja by pograć w gry “znane i lubiane” oraz całkiem nowe… A także doskonały pretekst by się odważyć i w swobodnej atmosferze sprawdzić w nowej roli: jako prowadzący/a, autor/ka, producent/ka gry.
Opowieści i emocje.
Poczuj i przeżyj.
Bądź kim chcesz.
Sprawdź się w roli:gracza,
twórcy,
prowadzącego
lub producenta larpów.
OdwiedźLetni Festiwal Larpowania!

Do BlackBox Summer Week pozostało
Program
W co będziemy grać?
Harmonogram naszego festiwalu w 100% wypełniają gry. Znajdziesz wśród nich przede wszystkim larpy kameralne (tzw. chamebery), freeformy i jeepformy, ale oprócz nich również terenówki i larpowe eksperymenty. Możemy podzielić je na trzy kategorie.
Premiery
BlackBox kocha nowości! Zapraszamy i wspieramy debiutujących twórców i twórczynie. Testujemy najnowsze scenariusze uznanych autorów i autorek. “Importujemy” i tłumaczymy zagraniczne larpy dotąd nierozgrywane w Polsce.
Nagradzane
Prezentujemy scenariusze nagradzane i wyróżniane na innych festiwalach i w larpowych konkursach. Złote Maski, Złota Brama, Larpowe Laury, Larpy Najwyższych, Czary czy Golden Cobra to nasze sprawdzone źródła gier.
Klasyki
Larpy znane i lubiane. Gry, w które grali już “prawie wszyscy”. Scenariusze, które ostatnie odsłony miały lata temu, ale pięknie się zestarzały. Design warty przypomnienia i opowieści, które miło jest przeżyć jeszcze raz.
W programie między innymi

Larpowanie to
wcielanie się w nowe role
tworzenie opowieści
pisanie scenariuszy
prowadzenie gier
produkcja i logistyka
Co jeszcze będziemy robić
Kiedyś larpowcy mieli dwie role do wyboru: gracza lub Mistrza Gry.
Zadaniem graczy było przyjść na larp. Było miło, jeśli mieli stroje pasujące do realiów prezentowanej w scenariuszu opowieści.
Mistrz Gry odpowiadał za całą resztę. Pisał scenariusz, szukał miejsca, szykował scenografię, rekwizyty, prowadził grę i robił zdjęcia. Mało komu wykonywanie wszystkich tych aktywności na raz wychodziło dobrze.
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy do życia BlackBox 3City postanowiliśmy zerwać z tą tradycją. Zdecydowaliśmy, że będziemy pracować inaczej. Zależało nam na tym, by każde z nas mogło rozwijać te umiejętności, które ceni sobie najbardziej. Jednocześnie taki styl pracy pozwalał od czasu do czasu zmierzyć się z czymś innym.
Pisanie
Masz pomysł na grę, albo nawet gotowy scenariusz? Świetnie! Zgłoś go do programu naszego festiwalu. Pomożemy ci ją przygotować i poprowadzić. Jeśli chcesz — zerkniemy wcześniej na Twój scenariusz i podzielimy się feedbakiem.
Prowadzenie
Dołącz do grona prowadzących larpy! Nie bój się, jeśli jeszcze nigdy tego nie robiłeś/aś lub nie masz swojego własnego scenariusza! Wprowadzimy cię w temat i pomożemy wybrać gotowy larp, w którym zadebiutujesz w roli Mistrza Gry.
Produkcja
Intryguje cię proces przygotowywania gry? Festiwal to doskonała okazja żeby zajrzeć za kulisy i “wkręcić się” w proces produkcji larpów. Poznaj sekrety larpowych logistyków i scenografów. Buduj nastrój, twórz iluzje, światłem i dźwiękiem wyczaruj całe światy.

Włącz się w przygotowania Festiwalu
Chcesz współtworzyć BlackBox Summer Week?
Zgłoś swoją grę, zgłoś się jako prowadzący lub pomóż nam z produkcją i logistyką.
Gdzie, kiedy i za ile
czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew
Gdzie
Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.
Kiedy
Szósta edycja Festiwalu BlackBox Summer Week odbędzie się
24 sierpnia — 1 września 2024 roku.
Ważne daty
1 marca — rozpoczęcie zapisów na festiwal
31 maja — koniec przyjmowania punktów programu
17 czerwca — publikacja pełnej wersji programu
Za ile
Czas | Nocleg | Bilet normalny | Bilet ulgowy |
Całość wydarzenia | w domku traperskim | 630 zł | 504 zł |
Całość wydarzenia | w domku larpowym* | 570 zł | 456 zł |
Całość wydarzenia | na polu namiotowym | 385 zł | 308 zł |
Pojedyncze dni | na polu namiotowym | 115 zł / dzień | 92 zł / dzień |
Do biletów ulgowych uprawnieni są:
- uczniowie i studenci, którzy nie ukończyli 26 roku życia;
- emeryci i renciści;
Osoby niepełnoletnie, które ukończyły 16 lat, mogą wziąć udział tylko pod opieką osoby pełnoletniej. Szczegóły w Regulaminie.
Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskiej infrastuktury.
Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 80 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.
* Domek larpowy — Wszystkie domki traperskie na Przystanku Alaska składają się z dwóch niezależnych pomieszczeń. Dwa z takich pomieszczeń w dwóch domkach codziennie wykorzystujemy do prowadzenia gier, również nocnych. Bywa to akustycznie uciążliwym sąsiedztwem, dlatego od tego roku nocleg w sąsiadujących pomieszczeniach jest tańszy.

Decyzja podjęta?
Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć?
O Alasce
co dajemy i jak do nas dotrzeć
Logistyka
W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:
- wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
- umywalnie z zimną wodą;
- ciepłe prysznice;
- parking;
- szczątkowy dostęp do internetu.
Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień.
Jak dotrzeć?
Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.
Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje kilka grup na facebooku (Jadę na konwent, Gdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym.
Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKP, e‑podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie, Miastko i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3–9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela.

Nie byłeś jeszcze na Alasce?
Zobacz fotki na stronie Jacka
Organizatorzy

Produkcja
Jakub Brzeźnicki
Larpowiec nałogowiec. Lubi eksperymentować w larpach łącząc nie do końca kompatybilne części w zgrabną całość. Wolny elektron, a także comic relief całego składu orgowskiego.

Koordynator Festiwalu
Piotr Budzisz
Kaszub z Pucka, potomek łowców fok, fizyk na co dzień zajmujący się produkcją gier miejskich, larpów i wydarzeń immersyjnych w Sirius Game Studio. Ścisły umysł pozwolił mu przez kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon i koordynacją Festiwalu Dreamhaven 2016. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.

Produkcja
Agnieszka Filipiak
Twórczyni i graczka larpowa, MG i graczka RPGowa, od lat w fandomie, koordynatorka programu Imladris 2016 i 2017, współorganizatorka Lajconika 2017 i krakowskich Cthulhufestów. Larpować na poważnie zaczęła w 2022, ale od razu z przytupem — grając i prowadząc 50 larpów. Prywatnie fanka prozy Lovecrafta, wędrówek po górach i żeglarstwa.

Produkcja
Ksenia Golińska
Twórczyni onirycznych larpów, bo jej imienia nie da się wypowiedzieć bez słowa „sen”. Laureatka konkursu Carbon 2023. W wolnym czasie lepi z gliny, robi na drutach, zajmuje się kulturą i językami wschodu oraz popija dobrej jakości herbatkę.

Produkcja
Ignacy Kitlowski
Rocznik 98. Przygodę z grami fabularnymi zaczął w wieku 12 lat. Wychowany na drugiej edycji Warhammera. Pierwszy raz z larpem spotkał się w 2012 roku. Z wykształcenia skandynawista. Entuzjasta wielu rzeczy, znawca niewielu. Gdyby mógł, to żyłby w Khorinis.

Produkcja
Krystian Kujawski
Wychowawca harcerski, dobrze czujący się w projektowaniu i prowadzeniu gier terenowych i miejskich. Jest fanem klimatów postapokaliptycznych: na OT nie ma ludzi, którzy by nie słyszeli o “Zombim”!

Produkcja
Grzegorz Lewandowski
Przedstawiciel podlaskich plemion, grający w larpy przy każdej okazji. Zahartowany przez surowy klimat dzikiej krainy może przetrwać w każdych warunkach. Man of focus, commitment and sheer will!

Program i Produkcja
Paulina Michałowska
Geek, gamedec, foodie. Zawodowo związana z branżą gier planszowych, absolwentka specjalności “Gamedec: badanie i projektowanie gier”. W wolnych chwilach zwiedza fikcyjne światy z ręcznikiem na ramieniu. Gdyby mogła, byłaby Jedi. Prowadząca i Producentka larpów sceny BlackBox 3City.

Marketing i Program
Piotr Milewski
Wieloletni organizator Festiwalu Larpowego Hardkon i warsztatów Hardkon: Larpers’ Retreat. Sędzia w konkursach larpowych, współredaktor polskiej antologii larpów “Prism”. Autor kilkudziesięciu gier bez prądu, od larpów po planszówki i karcianki. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.