BlackBox Summer Week 2024
Siedem dni w lesie nad jeziorem z kilkunastoma larpami
Gliśno Wielkie, k. Bytowa
24 sierpnia — 1 września
O Festiwalu
Skąd pomysł?
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy BlackBox 3City do życia, miał wypełnić puste, zimowe miesiące larpami. Przez 4 lata, od kwietnia do października nie organizowaliśmy żadnych spotkań. Wydawało nam się, że oferta letnich konwentów i festiwali larpowych jest na tyle bogata, iż uczestnicy naszych spotkań na pewno znajdą w niej coś dla siebie.
Tymczasem, wraz z upływem lat nasz projekt się zmienił. Na początku był po prostu miejscem, gdzie trójmiejscy mistrzowie gry regularnie prowadzili larpy. Z czasem odnaleźliśmy własny styl pracy, promocji larpowania wśród osób spoza fandomu oraz produkcji i organizacji larpowych wydarzeń.
Pod koniec piątego sezonu naszej działalności zdecydowaliśmy, że warto zaprezentować “BB3C style” szerszej publiczności. Zachęcić larpowców z innych miast do działania według podobnej metody. Pokazać Wam nasze narzędzia i warsztat pracy.
W tym roku po raz szósty postanowiliśmy nie robić sobie wakacji od larpów. Korzystając z naszych doświadczeń w organizacji wielodniowych wydarzeń (Festiwale Hardkon w latach 2007 — 2014 i Dreamhaven w roku 2016) zapraszamy Was na wspólne larpowanie latem.
8 dni. Las, jezioro, przyjazna infrastruktura. Kilkanaście gier. Okazja by pograć w gry “znane i lubiane” oraz całkiem nowe… A także doskonały pretekst by się odważyć i w swobodnej atmosferze sprawdzić w nowej roli: jako prowadzący/a, autor/ka, producent/ka gry.
Opowieści i emocje.
Poczuj i przeżyj.
Bądź kim chcesz.
Sprawdź się w roli:gracza,
twórcy,
prowadzącego
lub producenta larpów.
OdwiedźLetni Festiwal Larpowania!
Do BlackBox Summer Week pozostało
Program
W co będziemy grać?
Harmonogram naszego festiwalu w 100% wypełniają gry. Znajdziesz wśród nich przede wszystkim larpy kameralne (tzw. chamebery), freeformy i jeepformy, ale oprócz nich również terenówki i larpowe eksperymenty. Możemy podzielić je na trzy kategorie.
Premiery
BlackBox kocha nowości! Zapraszamy i wspieramy debiutujących twórców i twórczynie. Testujemy najnowsze scenariusze uznanych autorów i autorek. “Importujemy” i tłumaczymy zagraniczne larpy dotąd nierozgrywane w Polsce.
Nagradzane
Prezentujemy scenariusze nagradzane i wyróżniane na innych festiwalach i w larpowych konkursach. Złote Maski, Złota Brama, Larpowe Laury, Larpy Najwyższych, Czary czy Golden Cobra to nasze sprawdzone źródła gier.
Klasyki
Larpy znane i lubiane. Gry, w które grali już “prawie wszyscy”. Scenariusze, które ostatnie odsłony miały lata temu, ale pięknie się zestarzały. Design warty przypomnienia i opowieści, które miło jest przeżyć jeszcze raz.
W programie między innymi
Sztuka cenniejsza niż złoto
Wstęp wolny.
Ściąć go! — Herbatka u Królowej Kier
Wstęp wolny.
Karczma “Strudzony Wędrowiec”
Wstęp wolny.
Titanic. Ratujcie Nasze Dusze!
Wstęp wolny.
Wieczerza Wigilijna
Wstęp wolny.
Angielska Ruletka
Wstęp wolny.
Fallout Vault BB3C
Wstęp wolny.
Monster Match — Impreza wieczoru!
Wstęp wolny.
Zaświaty
Wstęp wolny.
Błogosławieni głupcy
Wstęp wolny.
Here Is My Power Button
Wstęp wolny.
Za ostateczną granicą
Wstęp wolny.
Silence: the experiment
Wstęp wolny.
Veil of Shadows
Wstęp wolny.
Tej nocy skończy się świat
Wstęp wolny.
Tajemnica Klanu Brokvar
Wstęp wolny.
Urodzinowa Biba Boffo
Wstęp wolny.
Mansfield with Monsters
Wstęp wolny.
Czarne Serce Kamelotu
Wstęp wolny.
Modlę się, by Bóg rzucił klątwę na pisarza
Wstęp wolny.
Gdy rozum śpi, budzą się potwory
Wstęp wolny.
Aż do końca linii
Wstęp wolny.
Hotel California
Wstęp wolny.
Jeep Night
Wstęp wolny.
Larpowanie to
wcielanie się w nowe role
tworzenie opowieści
pisanie scenariuszy
prowadzenie gier
produkcja i logistyka
Co jeszcze będziemy robić
Kiedyś larpowcy mieli dwie role do wyboru: gracza lub Mistrza Gry.
Zadaniem graczy było przyjść na larp. Było miło, jeśli mieli stroje pasujące do realiów prezentowanej w scenariuszu opowieści.
Mistrz Gry odpowiadał za całą resztę. Pisał scenariusz, szukał miejsca, szykował scenografię, rekwizyty, prowadził grę i robił zdjęcia. Mało komu wykonywanie wszystkich tych aktywności na raz wychodziło dobrze.
Kiedy w 2014 roku powołaliśmy do życia BlackBox 3City postanowiliśmy zerwać z tą tradycją. Zdecydowaliśmy, że będziemy pracować inaczej. Zależało nam na tym, by każde z nas mogło rozwijać te umiejętności, które ceni sobie najbardziej. Jednocześnie taki styl pracy pozwalał od czasu do czasu zmierzyć się z czymś innym.
Pisanie
Masz pomysł na grę, albo nawet gotowy scenariusz? Świetnie! Zgłoś go do programu naszego festiwalu. Pomożemy ci ją przygotować i poprowadzić. Jeśli chcesz — zerkniemy wcześniej na Twój scenariusz i podzielimy się feedbakiem.
Prowadzenie
Dołącz do grona prowadzących larpy! Nie bój się, jeśli jeszcze nigdy tego nie robiłeś/aś lub nie masz swojego własnego scenariusza! Wprowadzimy cię w temat i pomożemy wybrać gotowy larp, w którym zadebiutujesz w roli Mistrza Gry.
Produkcja
Intryguje cię proces przygotowywania gry? Festiwal to doskonała okazja żeby zajrzeć za kulisy i “wkręcić się” w proces produkcji larpów. Poznaj sekrety larpowych logistyków i scenografów. Buduj nastrój, twórz iluzje, światłem i dźwiękiem wyczaruj całe światy.
Włącz się w przygotowania Festiwalu
Chcesz współtworzyć BlackBox Summer Week?
Zgłoś swoją grę, zgłoś się jako prowadzący lub pomóż nam z produkcją i logistyką.
Gdzie, kiedy i za ile
czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew
Gdzie
Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.
Kiedy
Szósta edycja Festiwalu BlackBox Summer Week odbędzie się
24 sierpnia — 1 września 2024 roku.
Ważne daty
1 marca — rozpoczęcie zapisów na festiwal
31 maja — koniec przyjmowania punktów programu
17 czerwca — publikacja pełnej wersji programu
Za ile
Czas | Nocleg | Bilet normalny | Bilet ulgowy |
Całość wydarzenia | w domku traperskim | 630 zł | 504 zł |
Całość wydarzenia | w domku larpowym* | 570 zł | 456 zł |
Całość wydarzenia | na polu namiotowym | 385 zł | 308 zł |
Pojedyncze dni | na polu namiotowym | 115 zł / dzień | 92 zł / dzień |
Do biletów ulgowych uprawnieni są:
- uczniowie i studenci, którzy nie ukończyli 26 roku życia;
- emeryci i renciści;
Osoby niepełnoletnie, które ukończyły 16 lat, mogą wziąć udział tylko pod opieką osoby pełnoletniej. Szczegóły w Regulaminie.
Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskiej infrastuktury.
Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 80 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.
* Domek larpowy — Wszystkie domki traperskie na Przystanku Alaska składają się z dwóch niezależnych pomieszczeń. Dwa z takich pomieszczeń w dwóch domkach codziennie wykorzystujemy do prowadzenia gier, również nocnych. Bywa to akustycznie uciążliwym sąsiedztwem, dlatego od tego roku nocleg w sąsiadujących pomieszczeniach jest tańszy.
Decyzja podjęta?
Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć?
O Alasce
co dajemy i jak do nas dotrzeć
Logistyka
W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:
- wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
- umywalnie z zimną wodą;
- ciepłe prysznice;
- parking;
- szczątkowy dostęp do internetu.
Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień.
Jak dotrzeć?
Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.
Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje kilka grup na facebooku (Jadę na konwent, Gdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym.
Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKP, e‑podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie, Miastko i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3–9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela.
Nie byłeś jeszcze na Alasce?
Zobacz fotki na stronie Jacka
Organizatorzy
Produkcja
Jakub Brzeźnicki
Larpowiec nałogowiec. Lubi eksperymentować w larpach łącząc nie do końca kompatybilne części w zgrabną całość. Wolny elektron, a także comic relief całego składu orgowskiego.
Koordynator Festiwalu
Piotr Budzisz
Kaszub z Pucka, potomek łowców fok, fizyk na co dzień zajmujący się produkcją gier miejskich, larpów i wydarzeń immersyjnych w Sirius Game Studio. Ścisły umysł pozwolił mu przez kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon i koordynacją Festiwalu Dreamhaven 2016. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.
Produkcja
Agnieszka Filipiak
Twórczyni i graczka larpowa, MG i graczka RPGowa, od lat w fandomie, koordynatorka programu Imladris 2016 i 2017, współorganizatorka Lajconika 2017 i krakowskich Cthulhufestów. Larpować na poważnie zaczęła w 2022, ale od razu z przytupem — grając i prowadząc 50 larpów. Prywatnie fanka prozy Lovecrafta, wędrówek po górach i żeglarstwa.
Produkcja
Ksenia Golińska
Twórczyni onirycznych larpów, bo jej imienia nie da się wypowiedzieć bez słowa „sen”. Laureatka konkursu Carbon 2023. W wolnym czasie lepi z gliny, robi na drutach, zajmuje się kulturą i językami wschodu oraz popija dobrej jakości herbatkę.
Produkcja
Ignacy Kitlowski
Rocznik 98. Przygodę z grami fabularnymi zaczął w wieku 12 lat. Wychowany na drugiej edycji Warhammera. Pierwszy raz z larpem spotkał się w 2012 roku. Z wykształcenia skandynawista. Entuzjasta wielu rzeczy, znawca niewielu. Gdyby mógł, to żyłby w Khorinis.
Produkcja
Krystian Kujawski
Wychowawca harcerski, dobrze czujący się w projektowaniu i prowadzeniu gier terenowych i miejskich. Jest fanem klimatów postapokaliptycznych: na OT nie ma ludzi, którzy by nie słyszeli o “Zombim”!
Produkcja
Grzegorz Lewandowski
Przedstawiciel podlaskich plemion, grający w larpy przy każdej okazji. Zahartowany przez surowy klimat dzikiej krainy może przetrwać w każdych warunkach. Man of focus, commitment and sheer will!
Program i Produkcja
Paulina Michałowska
Geek, gamedec, foodie. Zawodowo związana z branżą gier planszowych, absolwentka specjalności “Gamedec: badanie i projektowanie gier”. W wolnych chwilach zwiedza fikcyjne światy z ręcznikiem na ramieniu. Gdyby mogła, byłaby Jedi. Prowadząca i Producentka larpów sceny BlackBox 3City.
Marketing i Program
Piotr Milewski
Wieloletni organizator Festiwalu Larpowego Hardkon i warsztatów Hardkon: Larpers’ Retreat. Sędzia w konkursach larpowych, współredaktor polskiej antologii larpów “Prism”. Autor kilkudziesięciu gier bez prądu, od larpów po planszówki i karcianki. Współzałożyciel sceny BlackBox 3City.